Canal Digital HD PVR , ny software

hollisen

Medlem
11 Jan 2007
351
0
0
hollisen skrev:
Akkurat det samme her! Har også tidligere fått opp at jeg har den nyeste programvaren når jeg har trykket på grønn i menu, men nå skjer det ingenting!?:confused:

Er på chat med CD nå men de sliter med å hjelpe...

Fra chatten:

Hei, du snakker med Kristin, hva kan jeg hjelpe deg med?
10:00 Hei! Jeg har hørt at det er kommet en softwareoppdatering til hd-pvr i natt. Men det skjer ingenting når jeg trykker på grønn knapp under menu. Tidligere har jeg da fått beskjed om at jeg har den nyeste versjonen, men nå altså ingenting.
10:08 Er du der Kristin?
10:11 Hvis du går inn på meny,instillinger, set up programvare oppdatering. Da får du lastet ned den nye software oppdateringen.
10:15 set up programvare? jeg kan ikke se det er noe slikt under instillinger?
10:17 Dekoder instillinger skal det stå under.
10:22 ??? Under instillinger er det følgende; språkinstillinger, tv-signal og kanalsøk, favorittkanaler, bildeinstillinger, lydinnstillinger, opptaksinnstillinger, brukerinnstillinger, foreldre og pin-koder, systeminformasjon, programkort, internett-instillinger.
10:22 I tillegg kan jeg trykke rød for fabrikkinnstillinger og grønn for oppdater software, det er de valgene jeg kan gjøre under innstillinger.
10:28 Hvis du forsøker og ta strømmen på dekoderen din, så når du slår den på kan du trykke ok-meny når det fire åttetallene vises i displayet. Da vil den nye komme hvis du har fått den. Kan du sende meg ditt kundenr eller kortnr så skal jeg sjekke om den nye software oppdateringen ligger inne på din dekoder.
10:30 Kundenummer: --------- Programkort nr: --------------
10:32 Da skal jeg sjekke opp i dette for deg. Hvis ikke det fungerer med ok-meny så forsøk og trykk grønn knapp for oppdatering av software.
10:40 Nei, ok-menu virket ikke. Men når jeg nå trykker på grønn knapp så får etter en lang stund beskjed om at jeg ikke trenger oppdatering fordi jeg har den nyeste programvaren. Men under systeminformasjon står det at jeg har 4.20.14k
10:43 Da har ikke du fått den nye oppdateringen, så jeg tar dette videre. Den nye software oppdateringen heter nå 4.20.15. Sjekk denne litt seinere.
10:45 OK

Er det noen som har fått til å oppgradere?

RamGuy

Medlem
19 Jan 2009
523
0
16
ramguy.blogg.no
Gega skrev:
Jeg har nå gitt opp CanalDigital på grunn av denne boksen... jeg har snakket med dem og etter tredje gangs bytte av tuner så var begeret fullt.

Tuneren blir sendt tilbake og kreditert etter en liten diskusjon om at jeg ikke ville prøve flere bokser og at jeg er lei av å være prøvekanin, det vil si, prøvekanin kunne jeg veldig gjerne vært men da ikke betale 2990.- for tuneren og full abb. kostnad:)

Synes egentlig at det er en skandale at ikke CA har gjort mer med denne saken, tuneren burde vært fjærnet fra markedet for lenge siden, men faktum er at de ennå reklamerer på hjemmesiden og overalt hvor fantastisk denne tuneren er:evil:

Jeg har nå gått over til IPTV fra Homebase, om de er noe bedre vil tiden vise.. men du store verden for en søt liten tuner denne motorola VIP-1003 er.
Bitteliten, totalt fri for støy, ingen vibrasjoner og ikke blir den varm, kan stå på hele døgnet og den er fremdeles bare lunken om man legger hånden på.

Vet ikke om det er en fordel eller bakdel dette med å ta opp program på serveren til Homebase, er svært usikker på hvor bra jeg synes det er kontra å ha harddisk i selve tuneren, bakdelen med å ha den i tuneren er at det blir mye støy, vibrasjoner og varmt.

Mvh

Gega

Wow, her er jeg VELDIG spent på tilbakemeldinger fra deg da vi er i stikk motsatt situasjon og har bestemt at vi kaster Homebase IPTV på dør og nå vurderer om vi skal over på Canal Digital Parabol, Riks-TV eller GET.

Vil selvsagt ha den mest komplette løsningen med best bilde, og ja for oss så henger Homebase seg i hytt og pine, navigering går drit treigt og portalen deres er mildt sagt elendig og ikke nok med det men sendinger henger, hakker og fryser uke inn og uke ut og dette har vi måtte leve med i fire år.

Så kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan ting fungerer for deg og hvordan du syntes det er iforhold til Canal Digital Parabol fordi dette er utrolig interessant og relevant for vår del hvertfall!

Ellers så lurer jeg på hva folk syntes her om bilde og kvalitet på Canal Digital Parabol vs Viasat Parabol opp imot løsninger som Riks-TV og GET? Bor i Nittedal / Hagan om noen lurte på dekningforholdene våre.

Og selv om det nå vell er 2-3år siden vi hadde Canal Digital Parabol sist så ser jeg at de opererer med samme HD-PVR tuner enda? Skulle tro de hadde kommet med noe nytt og bedre siden dengang?

Konge

Medlem
25 Okt 2005
1.282
0
36
Generelt negativ .... seriøst sett så skjønner de fleste av hva grunnen var at prisene nå droppet 1000,- gjør vi ikke ? Kan godt si hva jeg tror jeg .

Grunnen er at det var mange kunder med ikke godkjente bokser som truet med oppsigelser av abbonemang på grunn av manglende hd-kanaler i tillegg til at CD nok ønsker at denne overgangen deres til "sikkerheten" skal gå så smooth som mulig uten å miste alt for mange kunder .

At det kommer nye løsninger og bedre bokser er vel noe du vet mere om enn meg er det ikke @OleM så om jeg er litt negativ burde vel du vite bedre :)

Biring

Medlem
17 Sep 2009
739
0
16
Kongsberg
Carlton skrev:
Jeg fikk bekreftet fra CD nå at versjon 4.20.15 ble sluppet i natt.
Får prøve når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Har de bekreftet at det gjelder også i Norge? Begynner å lure, forstår det slik at den ikke har blitt sluppet i Sverige?:cry:

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Aaaarrrrggg... Nå har PVR'en funnet ut at jeg har for dårlig antenne signal igjen. Selvom signalstyrken har vært uberørt det sist året.

Prøvde også å flytte litt på parabolen for å se om jeg fikk økt den noe men det var ikke snakk om. Samme eller ingenting.

Ligger på 67% og det bør strengt tatt være godt nok. Spesiellt når den hadde akkurat det samme før software oppdateringen og da var det aldri noe problemer med annet det var skikkelig grisevær og tjukt med snø.

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Kort og enkelt, jeg ville ventet til Tivo kommer. CD sier høsten 2011, så da er den vel på plass en gang på vårparten i 2012.

Akita

Medlem
15 Mai 2007
163
0
0
Nye tunere

Har Cd sin hdpvr og har som de fleste andre hatt problemer både før og etter SW oppdateringen. Etter å ha klaget til CD jevnt og trutt fikk jeg dette svaret fra de i slutten av Mars:

" I lys av at ny SW ikke har løst problemet samt at du lenge har klaget på denne feilen, står du fritt til å annulere kjøpet av hd pvr, og evt anskaffe en annen dekoder dersom du ønsker det. Gi isåfall tilbakemelding.
Ellers har vi kreditert en mnd Entertain som plaster på såret, slik at du nå står med kr 411,- tilgode..Noe som vil gjøre seg gjeldende ved neste fakturering.

Vi vil opplyse deg om at vi fremover kommer til å utvide tilbudet av dekodere, uten at vi kan si så mye per dags dato...Dersom du ønsker å avvente litt kan vi evt komme til en ordning/innbytte etc når passende alternativ er på plass..Dette vil nok ta noen måender enda.
"

Men som vi vet med CD så kan "noen måneder" bety mange måneder... Jeg valgte iallefall å avvente å se hva slag ordning/innbytte de kommer med når ny(e) pvr'r blir tilgjengelig.. Kanskje det ikke er så lenge til da jeg også ikke ser bort fra at det nærmer seg siden de setter ned prisen på dagens HDPVR.

klaust

Medlem
14 Mar 2007
72
0
0
Biring skrev:
Har de bekreftet at det gjelder også i Norge? Begynner å lure, forstår det slik at den ikke har blitt sluppet i Sverige?:cry:

har fått dette bekreftet på telefon både mandag og tirsdag(av en eller annen grunn har jeg nå daglig telefonsamtaler med forskjellige folk hos CD), at oppdatering skal komme idag..

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
Revox skrev:
Aaaarrrrggg... Nå har PVR'en funnet ut at jeg har for dårlig antenne signal igjen. Selvom signalstyrken har vært uberørt det sist året.

Prøvde også å flytte litt på parabolen for å se om jeg fikk økt den noe men det var ikke snakk om. Samme eller ingenting.

Ligger på 67% og det bør strengt tatt være godt nok. Spesiellt når den hadde akkurat det samme før software oppdateringen og da var det aldri noe problemer med annet det var skikkelig grisevær og tjukt med snø.

Og du har koblet til begge tunerene ? Uten begge tunerene tilkoblet så mister du signalet etter litt zapping.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Etter å ha vært kunde hos CD, så er mitt inntrykk at ordtaket "Don´t fix it, if it ain´t broken" får en todelt mening. Produktet er "broken" etter "fixen". Men virker boksen, så ALDRI oppdater software. Og, nei det skal jo ikke være slik at man ALDRI kan få ny funksjonalitet for da risikerer man at boksen tripper totalt. :?

basxse

Medlem
11 Feb 2008
27
0
0
Akita skrev:
Har Cd sin hdpvr og har som de fleste andre hatt problemer både før og etter SW oppdateringen. Etter å ha klaget til CD jevnt og trutt fikk jeg dette svaret fra de i slutten av Mars:

" I lys av at ny SW ikke har løst problemet samt at du lenge har klaget på denne feilen, står du fritt til å annulere kjøpet av hd pvr, og evt anskaffe en annen dekoder dersom du ønsker det. Gi isåfall tilbakemelding.
Ellers har vi kreditert en mnd Entertain som plaster på såret, slik at du nå står med kr 411,- tilgode..Noe som vil gjøre seg gjeldende ved neste fakturering.

Vi vil opplyse deg om at vi fremover kommer til å utvide tilbudet av dekodere, uten at vi kan si så mye per dags dato...Dersom du ønsker å avvente litt kan vi evt komme til en ordning/innbytte etc når passende alternativ er på plass..Dette vil nok ta noen måender enda.
"

Men som vi vet med CD så kan "noen måneder" bety mange måneder... Jeg valgte iallefall å avvente å se hva slag ordning/innbytte de kommer med når ny(e) pvr'r blir tilgjengelig.. Kanskje det ikke er så lenge til da jeg også ikke ser bort fra at det nærmer seg siden de setter ned prisen på dagens HDPVR.

Hvor mye har du klaget for å få hevet kjøpet????:confused:

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.256
22
38
Aabø skrev:
Jeg ser at Canal Digital mener strømforbruket skal gå ned med den nye software. Da har jeg en liten teori: Lavere strømforbruk --> mindre varmeutvikling --> mindre viftestøy?

Noen som kan kommentere på om viftestøyen har endret seg etter FW-oppgradering? (Eier ikke boksen selv).

Aabø

Skal hjem og laste ned til mine 2 HD PVR, som kun har viftestøy ved oppstart...men hvis de står for trangt, eller det er noe galt med termostaten, DA blir det viftestøy: dvs varmere enn 43 grader...mine har en arbeidstemp på 37-40 grader....
Min første HDPVR (mai 2008) hadde noe galt med termostat, etter at den ble byttet så har begge to oppført seg eksemplarisk....MEN de har godt med luft rundt seg....:)

oilar

Medlem
2 Mar 2005
821
2
18
På den svenske siden står det:

Ny programvara lanseras för testgrupp

Vi jobbar för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box. Vi är medvetna om att lanseringen av mjukvaruversion 4.20.14K har medfört vissa problem för en del av er och vi beklagar det.

Vi arbetar på att lösa problemen så fort vi kan och för att utveckla och förbättra funktionaliteten i vår inspelningsbara HD-box.
Den 29 september görs en testlansering
En testlansering av programvara version 4.20.15 kommer att ske med en mindre testgrupp på 20 personer. Efter testperioden utvärderar vi om den skall lanseras brett eller om vi skall fortsätta utveckla och testa mjukvaran.
Våra nordiska grannländer har valt att redan nu göra en bred lansering. Vårt syfte med att testa och utvärdera i mindre skala är att säkerställa att alla ska få en så bra TV-upplevelse som möjligt, begränsa eventuella problem och avvakta tills vi vet att den nya mjukvaran ger en förbättrad TV-upplevelse.

Förväntade förbättringar med nya programvaran

Programvaran (4.20.1) syftar till att öka stabiliteten i boxen samt lösa problem med:

• Att boxen startar om vid programmering av marginalinställningarna
• Att en serieinspelning som stoppas ändå fortsätter att spela in
• Att ljudvolymen sätts på max vid ändring av Bildinställning
• Att On Demand tjänsten inte fungerar om hårddisken är full
• Att ljud och bild blir osynkat då man ändrar ljudinställningar

Dessutom ska problemet med att boxen behöver startas två gånger uppträda betydligt mindre frekvent i denna mjukvara.

Här på hemsidan kommer vi hålla er informerade om fortsatta uppdateringar och tester.

Vi är väldigt glada och tacksamma för allt engagemang och feedback vi får på den inspelningsbara HD-boxen och våra andra produkter. För att på ett ännu bättre sätt kunna fånga upp er feedback kommer vi inom kort att lägga upp ett formulär här på hemsidan där man kan anmäla sitt intresse för att bli testperson i framtiden. Vi uppskattar er hjälp och hoppas på att få ihop en varierad testgrupp som omfattar personer med olika tekniskaförutsättningar och problem.
Vill du läsa om problemslösningar för den befintliga programvaran?
Här kan du hitta problemlösnignar för programvara version 4.20.14K