Canal Digital HD PVR , ny software

eisager

Medlem
19 Des 2007
42
0
6
OleM skrev:
Det ryktes at CD jobber med godkjenning av flere nye bokser, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte bety.
Ah, utmerket! Det var et slikt svar jeg håpet på. Og når jeg først har sittet på gjerdet og ventet på en bedre tuner i over ett år kan jeg like godt vente noen måneder til og se hva som skjer. Selv er CD nokså hemmelighetsfull om hva som måtte komme, de vil vel kjøre ut flest mulig Sagem-bokser før den tid. Bedre med hard cash i lomma enn en haug med folk på gjerdet :mrgreen:

Så får den aldrende Nokia'n min leve litt til.

Carlton

Medlem
27 Mai 2007
12
0
0
Jeg fikk bekreftet fra CD nå at versjon 4.20.15 ble sluppet i natt.
Får prøve når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Muaz: Akkurat det samme skjedde her hos meg. Da jeg ringte kundeservice fikk jeg beskjed om at software oppgraderingen ikke hadde fungert ordentlig. er jo litt rart at dette skjer 3 ganger da, men det var altså det som var problemet her. De sendte meg en ny. har ikke oppdatert soft på den enda, da jeg var så heldig å få den forrige softwaren før linux driten kom.

Gega

Medlem
1 Mar 2008
1.521
0
0
Jeg har nå gitt opp CanalDigital på grunn av denne boksen... jeg har snakket med dem og etter tredje gangs bytte av tuner så var begeret fullt.

Tuneren blir sendt tilbake og kreditert etter en liten diskusjon om at jeg ikke ville prøve flere bokser og at jeg er lei av å være prøvekanin, det vil si, prøvekanin kunne jeg veldig gjerne vært men da ikke betale 2990.- for tuneren og full abb. kostnad:)

Synes egentlig at det er en skandale at ikke CA har gjort mer med denne saken, tuneren burde vært fjærnet fra markedet for lenge siden, men faktum er at de ennå reklamerer på hjemmesiden og overalt hvor fantastisk denne tuneren er:evil:

Jeg har nå gått over til IPTV fra Homebase, om de er noe bedre vil tiden vise.. men du store verden for en søt liten tuner denne motorola VIP-1003 er.
Bitteliten, totalt fri for støy, ingen vibrasjoner og ikke blir den varm, kan stå på hele døgnet og den er fremdeles bare lunken om man legger hånden på.

Vet ikke om det er en fordel eller bakdel dette med å ta opp program på serveren til Homebase, er svært usikker på hvor bra jeg synes det er kontra å ha harddisk i selve tuneren, bakdelen med å ha den i tuneren er at det blir mye støy, vibrasjoner og varmt.

Mvh

Gega

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Ja, da tar PVR`n min opp rubbel og bit på serieopptak, ny episode, reprise, reprise av reprise osv.....veldig kjekt for de som vil se en episode tre ganger.

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
Ser at Canal Digtial har satt ned prisen på sin HD-PVR med kr. 1000,- til 1990,-. Prøver de seg med lagertømming av skraphaugen før de introduserer ny og bedre dekoder?

Varjaren

Medlem
24 Jan 2010
291
0
0
Gorm skrev:
Mens vi med kabel-TV dekoder må sitte på gjerdet å vente :neutral:

Så lenge det er få feil ved utrullingen mot parabol-kundene, vil nok kabel komme relativt raskt etter.

hollisen

Medlem
11 Jan 2007
351
0
0
ein skrev:
Kommer den i dag eller?

Skulle prøve å se om den var kommet, men da jeg trykket på meny>inntsillinger>grønn knapp, så skjer det ingenting. Når jeg prøvde det samme i går, så fikk jeg opp en beskjed om at jeg hadde den nyeste programvaren. Hva har hendt? Er det noen som har fått til oppdatering i dag?
Akkurat det samme her! Har også tidligere fått opp at jeg har den nyeste programvaren når jeg har trykket på grønn i menu, men nå skjer det ingenting!?:confused:

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
Dimacruz skrev:
Muaz: Akkurat det samme skjedde her hos meg. Da jeg ringte kundeservice fikk jeg beskjed om at software oppgraderingen ikke hadde fungert ordentlig. er jo litt rart at dette skjer 3 ganger da, men det var altså det som var problemet her. De sendte meg en ny. har ikke oppdatert soft på den enda, da jeg var så heldig å få den forrige softwaren før linux driten kom.

Linux softwaren krever at begge tunerene er tilkoblet ellers vil det oppstå slike problemer som Muaz beskriver. Du og Muaz har sannsynligvis kun koblet til en LNB.

oilar

Medlem
2 Mar 2005
821
2
18
To nye feil for meg:

1. Skulle gå inn på listen med opptak. Tuneren slo seg av
  2. Skulle i går kveld pause opptak. Det fungerte ikke. Kom opp boks med "no information". Prøvde å sette noe på opptak, efungerte ikke
Slo av boksen og gikk å la meg. I dag så stod boksen fortsatt på. Blinket og surret på HD. :-(

Tok strømmen og restartet. Går ut fra alt fungerer igjen da. Dette er litt nye feil for meg. Skulle nesten tro programvaren hadde oppdatert seg??? Ikke vært slik plaget før.

Milenko

Medlem
5 Aug 2009
31
0
0
Etter siste oppdatering virker det som om det knepper en del i sub ved kanalbytter. Var et lite problem for et par år siden, men virker å ha kommet litt tilbake nå igjen. Som alltid er det et eller annet som irriterer litt med denne boksen. Fant ut at det var like greit å slå av serie opptak da repriser osv. ble tatt opp også...

Konge

Medlem
25 Okt 2005
1.282
0
36
happymeal skrev:
Ser at Canal Digtial har satt ned prisen på sin HD-PVR med kr. 1000,- til 1990,-. Prøver de seg med lagertømming av skraphaugen før de introduserer ny og bedre dekoder?

Grunnen til dette er nok desverre alt for åpenbar men at det har noe med intro av nyere bokser nei det tror jeg ikke .

trond arne

Medlem
8 Sep 2010
9
0
0
før kunne vi trykke ondemand knappen for å bytte bildestr....det går ikke lenger noen som veit om det fortsatt går an..

gundog

Medlem
24 Jul 2008
329
0
16
1DrE skrev:
Dama hadde satt på et opptak i går kveld, og da jeg skrudde på boksen mens dette pågikk fikk jeg grå/svart skjerm og "REC" i displayet. Kunne tydeligvis navigere meg rundt, siden det sto "MENU" og "MYTV" ved trykk på disse, men uten at det kom verken bilde eller lyd. Skrudde av og på 3-4 ganger, og så var bilde og lyd tilbake igjen.

Hos meg blir den også stående med svart skjerm i dette tilfellet, men hvis jeg bare trykker et tall på fjernkontrollen for å velge en kanal direkte så funker det fint (hvis boksen holder på med to opptak i parallell må du kanskje vite en av kanalene det tas opp på og velge denne)

christine

Medlem
7 Jun 2005
274
0
0
Har noen hørt noe mere om når november-oppdateringen vil komme?

Må si jeg har surfet mye til altibox.no i det siste... :p

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Min er også helt uten mening for tiden, låser seg eller slår seg av uten at det er noe klart mønster.

Torby

Medlem
26 Jan 2008
321
0
0
Milenko skrev:
Etter siste oppdatering virker det som om det knepper en del i sub ved kanalbytter. Var et lite problem for et par år siden, men virker å ha kommet litt tilbake nå igjen. Som alltid er det et eller annet som irriterer litt med denne boksen. Fant ut at det var like greit å slå av serie opptak da repriser osv. ble tatt opp også...

Jeg får også støypeaks ved kanalskifte nå, men det kommer og går. Skikkelig irriterende. Har også fått et problem med oppløsningen, så jeg mister bildet på alle kanter, og blir ikke kvitt det uansett hva jeg prøver, annet enn hvis jeg går tilbake på SD og 4:3 bilde. CD HD-PVR via Denon 2809 til Samsung LE40M86.

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
Konge skrev:
Grunnen til dette er nok desverre alt for åpenbar men at det har noe med intro av nyere bokser nei det tror jeg ikke .
Har du noe informasjon som tyder på at det ikke er nye tunere på gang? Eller er du bare generelt negativ?