Canal Digital HD PVR , ny software

Muaz

Medlem
24 Okt 2010
51
0
0
Alt jeg bruker er utstyr som var med tuneren.
Fikk lånt en lignende tuner i dag,å da fungerer alt.
Feilen må jo ligge i tuneren!?

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
Ingen opptak har blitt borte hos meg selvom frekvensene har blitt endret. MEN jeg opplevde at enkelte opptak ikke lot seg spille av. Det var bare svart skjerm og ingen reaksjon ved forsøk på spoling. Her hjalp det ikke å sette boksen i standby. Men etter å ha koblet ut og inn strømledningen, var heldigvis opptakene igjen mulig å spille av.

Aubi

Medlem
4 Jan 2005
661
0
0
Har hatt "full harddisk" en uke nå, og har ventet på svar fra CD kundeservice siden tirsdag. Grunnen til at jeg enda ikke har formatert harddisken er et konsertopptak med Shelby Lynne fra Voom! Det er umulig å erstatte om ikke jeg er så heldig at de sender det igjen. Er den eneste løsningen på "full harddisk" problemet å formatere hardisken?

apekatt

Medlem
28 Sep 2007
464
0
0
Fikk en kompis til å teste og han er også happy:

Menyene er riktignok kraftig endret, så man må taste litt for å finne ting på nye steder. Men jeg vil likevel si at det har vært endringer til det bedre så langt jeg har sett. Serieopptak har vært problematisk etter de første 4-5 opptakene tidligere, så langt har det gått mye bedre. Ingen feilmelding så langt der. Menyene er mye mer oversiktlige, stiligere og bedre kontraster. Det er også vesentlig kjappere å bla i tv-guiden. Har programmert litt opptak, og det funker supert. Alt i alt er jeg kjempefornøyd.

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
Muaz skrev:
Alt jeg bruker er utstyr som var med tuneren.
Fikk lånt en lignende tuner i dag,å da fungerer alt.
Feilen må jo ligge i tuneren!?
Lignende eller lik?
Man får ikke 3 bokser med akkurat samme feilen som ikke mange andre opplever, det blir som å vinne viking lotto 2 uker etterhverandre.
Mulig ja men....
Prøv din boks et annet sted.

Ignite

Medlem
25 Feb 2009
644
0
0
Hittil har jeg vært innstilt på å tilgi denne boksen en del feil, men det får være grenser. Den er snart to år gammel og den overlevde i dag med et nødrop ettersom jeg klarte å besinne meg og begynte å feilsøke i stedet.

Den ville ikke starte i dag, INIT->MUTE og så rett tilbake i shutdown.

Ut med strøm i ti minutter. Hjalp ikke.

Ut med programkort. Hjalp ikke.

Skrudde av begge antenneledningene. Hjalp ikke.

Satte inn programkort uten at coax var tilkoblet. Da startet den gitt!

Hva er dette for noe dritt?. Hvorfor forandrer boksen oppførsel?

Pushes det ut "små-oppdateringer" ettersom den stadig finner på nye måter å oppføre seg på?

Følg med i neste episode av skandaleproduktet.

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Den løser ingen av mine problemer. Jeg får forstyrrelser i bildet på opptak, programmet kutter ofte midt i opptaket og tuneren låser seg med blå skjerm, noen ganger vil ikke tuneren på pluss endel andre småting. Blir spennende å høre hva CD sier når jeg ringer 1 September.

eisager

Medlem
19 Des 2007
42
0
6
Etter å ha lest litt her må jeg si at det virker som en knakende god tuner dette her...

Men jeg må uansett ha meg en HD-kilde etter hvert, og med disk på taket og mangeårig Entertain abonnement er den vel vrien å komme utenom likevel. Men nå har den vært på markedet i godt over ett år, og eneste oppdatering er SW. I mellomtiden har PVR fra konkurrentene vokst til 500gb osv.

Noen som kjenner til om CD kommer med en litt sprekere spekket PVR snart?

Aabø

Medlem
2 Aug 2010
774
0
0
Jeg ser at Canal Digital mener strømforbruket skal gå ned med den nye software. Da har jeg en liten teori: Lavere strømforbruk --> mindre varmeutvikling --> mindre viftestøy?

Noen som kan kommentere på om viftestøyen har endret seg etter FW-oppgradering? (Eier ikke boksen selv).

Aabø

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
1DrE skrev:
Må også skru på boksen 2 ganger hver gang jeg skal se på TV, da den skrur seg av igjen av seg selv etter den første gangen.

Dette må jeg også gjøre hver bidige gang! Forbanna irriterende faktisk.

Muaz

Medlem
24 Okt 2010
51
0
0
Min boks fungerer kun på noen kanaler,på andre kanaler står det problemer med signalmottak.
Dette er det samme om jeg prøver den hos naboen også.
Det er som sagt den 3. Tuneren som har død etter oppdatering av soft!
Har i dag sagt opp mitt abb hos canal digital,men er jo som sagt 2 mnd oppsigelse så hadde vært ok å fått inn kanalene så lenge jeg betaler for dem...

rogo

Medlem
16 Okt 2010
267
0
0
Etter utallige henvendelser til CD, både på skjema på deres hjemmesider, og vanlig brev, fant de ut at de skulle sende meg ny tuner. Den kom i dag. Var ferdig installert med siste software (der røyk den muligheten). Har selvfølgelig ikke brukt den så mye, men det jeg merker er at den nye tuneren støyer mindre.
Den gamle unngikk jeg å bruke, brukte Viasat i hovedsak og CD kun på kanaler som ikke er på Viasat (Canal+, Discovery, Nickelodeon, ++). Nå er støyen så lav at jeg ikke hører den når jeg sitter i sofaen. Så nå er det bare å satse på at den fungerer bedre enn den gamle.

christine

Medlem
7 Jun 2005
274
0
0
Broseen skrev:
programmet kutter ofte midt i opptaket

Min også. Men det ser ut til å fungere hvis jeg lar opptakeren være påslått på den kanalen jeg skal ta opp på.

Men å ta opp ett program mens ser et annet eller ta opp to samtidige...

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.823
0
0
eisager skrev:
Noen som kjenner til om CD kommer med en litt sprekere spekket PVR snart?
Det ryktes at CD jobber med godkjenning av flere nye bokser, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte bety. Det blir spennende å se hva det kan være. Mitt stalltips er at det kommer en ny Technisat tuner gjennom nåløyet til CD. Jeg håper i hvertfall det. Det er blitt antydet sen høst eller vinter. Vi får se. Det blir spennende.

ein

Medlem
5 Nov 2007
354
0
0
Biring skrev:
Ifølge CD Danmark, skal det komme en oppgradering 29/9.

23. september 2010 - Canal Digital DK

Kommer den i dag eller?

Skulle prøve å se om den var kommet, men da jeg trykket på meny>inntsillinger>grønn knapp, så skjer det ingenting. Når jeg prøvde det samme i går, så fikk jeg opp en beskjed om at jeg hadde den nyeste programvaren. Hva har hendt? Er det noen som har fått til oppdatering i dag?

Broseen

Medlem
16 Sep 2003
1.956
0
36
Da blir det ny pvr og enda en gratis mnd på meg. Kundeservice var selvfølgelig fryktelig feilsøkingkåt, men jeg sa jeg ikke var interessert sånn ca fem ganger.

Jeg er ikke sikker på om det hjelper, tror software er problemet. Men andre her på forumet har jo hatt gode erfaringer med ny pvr...og noen ikke.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Hadde det der INIT og MUTE problemet. Fikk ny boks. Heldigvis hadde den den gamle firmwaren (blå/gul grafikk). Den har virket akseptabelt lenge nå, og jeg kommer ikke til å oppdatere til ny firmware. Den forrige tullet og låste seg helt ganske kort tid etter jeg oppgraderte den forrige.