Canal Digital HD PVR , ny software

Zeek

Medlem
16 Okt 2005
691
0
0
Sitter på jobb og lurer på om den nye softwaren er kommet. Noen som har fått noen melding på skjermen angående oppdatering?

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
sickpuppy skrev:
Jeg skjønte ikke helt de listene der jeg.. hvor mange kanaler og hvilke er det som flyttes? Jeg merker vel at de faller ut etter hvert, men greit å bare få de på plass med en gang.. :)

Det er bare å skru av og på mottageren med fjernkontrollen nå så slipper du å tenke mer over dette. Da flyttes kanalene automatisk til de nye frekvensene.
Dersom du mangler noen HD kanaler i dag så er det pga. at du enda ikke har hatt HDPVR'n i standby.

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
36
Lunner/Hadeland
tommy_sn skrev:
Min å bruker litt tid på å slå seg av, men det gjorde den ikke de første 6-7 månedene..det er noe den har begynt med i det siste. Før tok det max 30 sekunder..Harddisken er til og med tom for opptak..

Det virker som det har sammenheng med EPG. Flere skriver at mottageren slår seg av raskt dersom man ikke har brukt EPG. Dvs. hvis man gjør mottageren strømløs og ikke trykker på EPG knappen etter at den er slått på igjen.

HDPVR'n fungerer heller ikke med EPG dersom tuner2 ikke er tilkoblet. Ingen god løsning selvfølgelig...

bsd121

Medlem
28 Okt 2008
312
0
0
Zeek skrev:
Sitter på jobb og lurer på om den nye softwaren er kommet. Noen som har fått noen melding på skjermen angående oppdatering?

Jeg var inne klokken seks.. da fikk jeg ingen melding.. men jeg gikk på kanal 51 og trykket Menu - set up - programvareoppdatering.. og da lå den der

Det tok 10-15 minutter, og så var den lastet ned... måtte så gå igjennom innstillinger, som språk, land, søking etter kanaler osv.... og så var det gjort..

Det så meget bra ut hos meg... og responsen på tuneren fra fjernkontrollen er blitt merkbart bedre..

Gikk på jobb rett etterpå, så jeg har jo ikke fått testet noe mer.... men jeg bladde i kanalene greit, og det funka veldig greit da i allefall.....

Jan Frode

Medlem
14 Jan 2010
1.585
0
0
Muaz skrev:
Jeg er nå på min 3. tuner fra canal digital,men det er den samme feilen på denne også,etter oppgradering av siste soft så får jeg kun en 7-8 kanaler,resten står det "Problemer med signalmottaket"???
Låner jeg naboens gammle tuner har jeg signal og bilde på alle kanaler,så feilen ligger garantert i tuneren...

Noen gode råd??

Jeg hadde samme problem så lenge jeg brukte en 10 år "gammel" LNB og kun en kabel til tuner. Etter at jeg fikk slept meg ut av godstolen og byttet til LNB,n som fulgte med PVR,n og koblet inn begge kablene på tuneren så er dette helt iorden.

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.616
11
38
Haha, funka det sånn som du beskriver hos deg selv?
Du tror ikke jeg skrur av boksen min når jeg ikke ser tv?

Ettersom kanalene forsvant så måtte jeg jo legge de til manuelt(tror jeg har fått lagt til de fleste som mangla nå, siden de etterlater "hull" i kanallisten).
Men jeg hadde ikke lagt til History HD og Animal HD og en nyhetskanal. Ingen av disse har lagt seg inn igjen automatisk.

Eller.. Du mener, de legger seg til i kanallisten? I hovedlisten? De legges jo ikke automatisk i favorittlistene vertfall. Ah, my bad at jeg tenkte feil. Men siden jeg søkte opp ny kanalliste manuelt i helgen så ligger det kanaler i hovedlista. Det idiotiske er at jeg må legge de manuelt inn i "alle" favorittlistene igjen, og flytte de på riktig plass. :p Har 3 favorittlister, og en del av kanalene går igjen i alle listene. Så det var bare den trykkinga der jeg tenkte på, selvfølgelig dukket de opp i hovedlisten :)

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
tommy_sn skrev:
Min å bruker litt tid på å slå seg av, men det gjorde den ikke de første 6-7 månedene..det er noe den har begynt med i det siste. Før tok det max 30 sekunder..Harddisken er til og med tom for opptak..
Dette kom etter siste software V2.2.0.
Nå har det bare blitt værre fordi CD har økt antall dager med EPG, dette må være noe med at EPG blir lagt inn på harddisk. EPGen er jo full med engang boksen blir slått på så den henter nok epg data først fra harddisken, dette funker bare hvis man slår på boksen innen de dagene den har lagret.

Ønsker man å slå av boksen fort så er det bare å trykk 2 ggr på st.by knappen, da går det på ca 6 sec.

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
51
Den er kommet. Gikk smertefritt. Legger merke til at responshastigheten har gått opp. Mer moderne layout etc.

Cyclops

Medlem
19 Mar 2007
343
0
16
Til dere som har "Problemer med signalmottaket".
Jeg hadde noe av samma problemet for noen måneder siden. Bytta tilogmed dekoder da det var en anbefaling av montør som var her, uten at det hjalp. MEN løsningen her var å bytte F-plugger som sitter på LNB. De var gamle og hadde en del irr på seg. PVR klarte tydligvis ikke sende nok volt til LNB. går 5v der hvis jeg ikke husker helt feil.

EDIT: Det var også irr på den midterste lederen på kabelen så klipte av ca 3 cm.

Biring

Medlem
17 Sep 2009
739
0
16
Kongsberg
Bobben1 skrev:
Det stemmer bra. Det er egentlig ingen bug men en følge av at kanaler bytter frekvens. Når frekvens byttes så faller de ut av favoritt lista siden kanalene adresseres med en ts_id som er unik pr. frekvens. Hovedlista oppdateres automatisk i hovedlista etter standby/online med fjernkontroll.

Denne uka har en god del HD kanaler frevens.
http://avforum.no/forum/satellitt/109273-hd-kanal-flyttinger-1-west-januar-2011-a.html
1° West news log - TelenorSBC
1° West info board - TelenorSBC

Takk for svar Bobben1, selvføgelig er det slik! (En blir jo litt på tuppa her med en såpass ustabil tuner)

christine

Medlem
7 Jun 2005
274
0
0
Noen som vet om det kommer flere oppdateringer for denne boksen? Eller om den blir ensom og forlatt nå som det snart kommer nye bokser?

warhole

Medlem
27 Jun 2009
147
0
0
ng WILD,ikke skjyt på pianisten, . ok!...

Fungerer knirkefritt,

litt mere, oppdatering, ca 15 min + - , nettverkskabelen fra ps3 ble satt i hd-pvr vips online og filmvalg.

Se på dette som trøstende ord, dem som annskaffer seg hp-pvr får første gang og får dette oppsettet fra dag en vil være lykkellig uvitende om fårgangers tider.

eg e stuptrøtt.,,,