Canal Digital HD PVR , ny software

rogo

Medlem
16 Okt 2010
267
0
0
nikkospikko skrev:
I've had it.. Nå er jeg på tredje boksen, og fremdeles bare tull. denne gangen nekter den å ta opp så lenge jeg setter den på serieopptak.

Selv om jeg tidligere har hatt mine feider med Viasat, er alt annet bedre enn dette dritet fra Canal Digital jeg lever med i dag.

Har nå avsluttet mitt kundeforhold og fått hevet kjøpet på denne dritt-boksen og jeg vil anbefale alle andre med HD PVR problemer å gjøre det samme!
Skulle gjerne ha gjort det, men her jeg bor er CD de eneste som har LaLiga. Det som er bonus for meg er to ting:
- Jeg har Viasats PVR til alt jeg ønsker å se foruten LaLiga
- For tiden har jeg gratis CD pga softwareproblemene (2 mnd gratis til nå)

oilar

Medlem
2 Mar 2005
821
2
18
Info på den svenske CD siden:

Kundservice informerar

Interna tester av ny mjukvara
I mitten av januari förväntas våra tekniker få tillgång till att testa en ny mjukvara för HDPVR-boxen. Det har vår högsta prioritet och vi har fått mandat att sätta in ytterligare testresurser. Enligt vår tillverkare och våra ägare i Norge kommer förhoppningsvis denna uppdatering lösa flera kända buggar och vi informerar er om vad som kommer att testas inom kort. Beroende på hur testerna går fattar vi beslut om att lansera brett och hoppas kunna ge er besked i mitten av mars.
Test av HDCP
Mellan den 18-25 januari kommer några utvalda kunder att få testa HDCP. HDCP är ett kopieringsskydd som höjer säkerhetsnivån på våra sändningar. En höjd säkerhetsnivå är något som flera programleverantörer kräver för att vi skall få tillgång till nytt programinnehåll på våra On Demand tjänster.

Forøvrig en bra og utfyllende bugliste her på et svensk forum: Bugglista Canal Digital HDPVR box Satellit - Minhembio forum

Ser også at de som tester den nye softwaren med HDCP rapporter om en TREGERE tuner!!!

Ignite

Medlem
25 Feb 2009
644
0
0
Haha, denne er ny.

Sitter oppe i annen etasje og hører et voldsomt brøl nedenfra. Da har boksen skrudd seg på, og har også slått på receiveren som da tydeligvis stod litt høyt på fra kvelden før. :-D

Til gjengjeld har den også begynt å slå seg av sånn innimellom når det passer den.

Ingen opptak var programmert.

Kanskje det spøker? :confused:

Nightmare

Medlem
23 Jan 2008
316
0
0
Har gjort det samme som deg.. Trykk på tv knappen for panorering av bilde.

Ta denne måten for å komme deg inn igjen:

Hei, du resetter dekoder til førstegangsinstallasjon på denne måten:

Dekoderen må stå på.

Trykk Rød knapp også - 3 - 5 -3 - Og deretter tele tekstknappen vent til dekoderen starter på nytt frem til det kommer bilde på skjermen.

Lykke til!

martinz

Medlem
7 Mar 2009
164
0
0
HD-PVR blir veldig varm, også i standby...

Hei,

Er det noen som vet hvorfor HD-PVR'en fra Canal Digital blir så varm, og det også når den står i standby? Om man løfter den opp og kjenner under på boksen blir man "omtrent brent" på fingrene...

Jeg har en viss forståelse at den blir varm under bruk, men ikke i standby...

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
Razortec skrev:
Dette har sikkert blitt nevnt tidligere i denne tråden eller i en annen tråd, men skjønner ikke at det er lov å drive slik.
Når du har abonnement fra oss, så MÅ du bruke den dekoderen.
Ville blitt det samme om et mobilselskap skulle si at når du har abonnement fra oss, så får du kun brukt det med Motorola Microtac.
Forskjellen er jo at med mobilabonnement så får en akkurat den samme varen fra alle selskapene. Canal Digital har kanaler som ingen andre har.
Hadde det ikke vært for det, så ville jeg byttet til et annet selskap for lenge siden.
Eneste alternativet er vel Viasat, kan du fritt velge dekoder der, tror ikke det nei.

Men hos CD går det vel fint å bruke andre dekodere enn CD sine, Dreambox f.eks.
Mener å ha sett mange tråder om bruk av andre dekodere, så det burde ikke være noe problem.

kjhl

Medlem
19 Aug 2007
60
0
0
Problemer med tuneren.

Hei.

Etters siste oppdatering så slår ikke tuneren min seg på, kommer til init å så stopper det. Har prøvd å oppdatere på nytt men kommer til 01,02,03 så restarter tuneren seg. Noen som har svar på dette problemet? Begynner å bli lei av denne tuneren.

mvh

Biring

Medlem
17 Sep 2009
739
0
16
Kongsberg
En bug til?

Hei, har i det siste opplevd at TVN HD og TV2 HD har rett og slett forsvunnet fra sine respektive kanalplasser i favorittlista. Må gå inn i meny og hente de tilbake...:( Flere som opplever det samme?

RamGuy

Medlem
19 Jan 2009
523
0
16
ramguy.blogg.no
Virker som denne PVR dekoderen bare blir verre jo lengre jeg har den, starter jo ganske bra syntes nå jeg..

Men nå er det nesten oftere at jeg må nappe ut og inn strømmen enn den faktisk klarer å starte seg opp på riktig måte selv. Den henger ofte i standby modus hvor jeg rett og slett bare har svart skjerm etter jeg forsøker å starte den opp, da fryser den seg bare uten bilde men den reagerer ikke på fjernkontrollen og eneste måten å få den igang igjen er å ta strømmen.

hifinyter

Medlem
21 Mai 2007
225
0
16
40
Nightmare
Takk skal du ha, det hjalp å resette på denne måten, nå er også bildet normalt. Men selv dette var vanskelig å gjennomføre pga av den talentløse søppelfjernkontrollen som virker kun når den selv vil det.. Uansett, takk for hjelpen.

ove

Wind

Medlem
7 Aug 2005
1.349
0
0
Canal Digital lanserer Linux software:

Canal Digital lancerer Linux software : DIGITALT.TV

Video-On-Demand og ny forbedret HDTV-software - Canal Digital DK

Video-On-Demand og ny forbedret HDTV-software

Lej film fra sofaen, optag hele serier og meget mere ...

Fra d. 8. september får alle Canal Digitals kunder med en HDTV-box med harddisk en voldsomt forbedret tv-oplevelse, når vi skifter den eksisterende software i boxene helt ud.

Ikke alene får du adgang til at leje film direkte fra sofaen med den nye Video-On-Demand tjeneste, Canal Digital GO. Den elektroniske programguide (EPGen) og menusystemerne bliver også meget bedre og langt mere brugervenlige.

VIGTIGT: Opdateringen berører alene HDTV-boxe med harddisk - de såkaldte PVR-boxe.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med 2 kabler, behøver du ikke foretage dig noget.
Boxen klarer selv opdateringen.

Er din HDTV-box koblet til parabolen med blot 1 kabel, skal du manuelt hente opdateringen således:
Tryk "MENU" på fjernbetjeningen, vælg "SETUP"/"Modtagerindstillinger" og så "New software search".

DU FÅR:
Mulighed for at leje film hjemme fra sofaen

Med den nye Video-On-Demand tjeneste, Canal Digital GO, kan du leje film med din fjernbetjening. Se guiden her til højre om opsætning af internetforbindelsen.

Forbedret serieoptagelse

Du kan nu med to klik på din fjernbetjening sikre dig, at du aldrig mere går glip af et afsnit af din yndlingsserie. HDTV-boxen med harddiskoptager kan med den nye software holde styr på de forskellige sæsoner af serierne og alene optage alle de afsnit, du er interesseret i. Samtidig er det blevet lettere at holde styr på optagelser og serieoptagelser med et nyt arkivsystem på harddisken.

Mere brugervenlige menuer

Med den nye software følger et nyt menusystem, som gør det meget lettere for dig at manøvrere rundt i HDTV-boxens mange muligheder. Nyt udseende, nye letforståelige menupunkter og bedre opdeling af funktioner.

Lavere strømforbrug

Den nye software nedsætter dramatisk HDTV-boxens strømforbrug, så du kan spare elregningen for masser af penge og naturen for masser af ressourcer.

Hurtigere reaktionstider

Mærkbar forbedring i reaktionstiden, når du zapper rundt mellem kanaler eller i menuerne. Du kommer simpelthen langt hurtigere frem til det, du søger.

Adgang til web-tv udgaven af Canal Digital GO

Under Min Side finder du adgangen til web-tv, hvor du kan vælge mellem flere hundrede filmtitler, hvoraf mange er gratis og allerede inkluderet i dit abonnement.

DU SKAL:
Sikre dig, at dit programkort er nyt nok
Hvis nummeret på dit programkort i HDTV-boxen med harddisk er højere end 011 4720 0000-0 (det kan eksempelvis være 011 4720 0013-0), er du allerede klar til at bestille film med Canal Digital GO. Ellers skal du have et nyt kort, som du kan bestille helt kvit og frit. Uanset nummeret på dit programkort, kan du naturligvis fortsat se tv.
Bestil nyt programkort her!
Etablere en ny favoritliste
Da din HDTV-box med harddisk nulstilles i forbindelse med installationen af den nye forbedrede software, mister du samtidig eventuelle eksisterende favoritlister. Du må derfor genskabe disse, når installationen er ovre.
Genetablere planlagte optagelser
Med installationen af den nye forbedrede software mister du allerede planlagte optagelser. Har du derfor programmeret boxen til at optage udsendelser fra 8. september eller senere, skal du programmere boxen igen efter installationen af den nye software.
BARE ROLIG! Du mister ikke de optagelser, du allerede har liggende på harddisken!
Genaktivere Dolby Digital
Alle box-indstillinger vedrørende lyd forsvinder under installationen. Du skal derfor eventuelt genaktivere Dolby Digital.

AndyTapaz

Medlem
25 Sep 2010
72
0
0
Fikk svar på min henvendelse til Canal Digital via web-skjema.... de sier:

Ditt problem lar seg nå lettere løses per telefon.
Vennligst kontakt våres kundeservice på telefon 06090

Skal straks forsøke å ringe for å sjekke om det er noe nytt. Tipper det ikke er mye nytte i det, menmen.. :???:

Terka

Medlem
28 Des 2007
491
0
0
Hva må man gjøre for å få VOD til å fungere? Har siste SW, boksen tilkoblet LAN osv..

Gelbear

Medlem
2 Nov 2006
1.288
0
36
Fikk ny tuner idag, siden den gamle tok kveld. En uke uten tv. Det var heldigvis den gamle softwaren!:) Håper det ikke er autoupdate, for da brenner den!

seeker-man

Medlem
26 Mai 2005
1.066
0
0
39
RamGuy skrev:
Verken on-demand eller "TV" knappen ser ut til å fungere hos meg.

Dette lurer jeg også på, før var det bare og trykke on-demand knappen for og endre på bildet, men dette fungerer ikke lenger. Skrudde på receiver,projektor osv her en dag, virket ikke som bildet har strekt seg, men jeg får alikavel ikke med alt på skjermen, mangler deler av logoen osv, har prøvd og endre på det meste av innstillinger, også prøvd den "standardinnstillinger" som ligger inni menyen, men ingenting funker.

Distinctive

Medlem
25 Mai 2007
1.066
0
36
Service menyen ble nevnt her.
Er det noen som vet om man kan komme inn på PVR101 boksen og slå av Harddisken. Jeg bruker denne sjelden og bytter gjerne ut manglende funksjonalitet med skuldre som senker seg 20cm. Har fått klar beskjed fra Madam'en at den bråkebøtta skal definitivt ikke ned i stua. Jeg er på tredje boksen og alle bråker like forj**lig. Med paring så har jeg kun 1 alternativ - bytte den inn mot HD metusalem utgaven uten harddisk :confused:

hollisen

Medlem
11 Jan 2007
351
0
0
Blir veldig i tvil om jeg skal slenge meg på denne oppgraderingen. Etter alle oppdateringene synes jeg den fungerer ok i dag, selv om den på ingen måte er perfekt. Det nye grensesnittet ser mye bedre ut, og jeg tror absolutt det er veien å basere det på linux i stedet.
Jeg tror gjerne at den både kan bli kjappere og til og med bruke mindre strøm. Men samtidig er jeg ikke så veldig interessert i å gå tilbake til å være betatester for CD igjen...

Synd at det ikke går an å reversere slike oppdateringer, da hadde jeg gladelig gått med på å prøve noe nytt.

iceman

Medlem
9 Jun 2003
456
0
0
Pga fare for å ødelegge flere dager fremover, har jeg ikke giddet å lese hele tråden om dette makkverket av en tuner.
Layout og diverse andre ting ble bedre etter den nye oppdateringen, men hvorfor skal det være så f.... vanskelig for CD å levere noe som fungerer knirkefritt, slik som f.eks Force o.l? Hadde det ikke vært for CD sin posisjon (les monopol), hadde selskapet gått nedenom og hjem for lenge siden. CD holder sine kunder for narr...
Hver j.... gang det er en oppdatering er det et skritt frem og to tilbake.
Etter siste oppdatering må jeg uten unntak slå av og på tuneren to ganger før den vil fungere. Enten blir bildet svart og det står "mute" i displayet eller så blir 1/3 av skjermen grønn.

Sikkert noen i CD som leser i dette forumet: Når skal dere begynne å ta deres kunder på alvor og gi oss en tuner som folk skal slippe å ergre seg over? Er dere virkelig så amatørmessig at dere ikke engang etter flere år med samme produkt, kan levere noe som fungerer hensiktsmessig?

linha

Medlem
2 Nov 2010
3
0
0
mk4 skrev:
Og nå har hele dritten gått i mute, null lyd uansett hva **** jeg gjør.
Dette begynner jeg å bli dyktig lei.

Har hatt samme problemet siden før helga, men fant dette tipset tidligere i lenka:

Inget ljud och det står Mute i displayen
Boxen har minimerat ljudet och man måste använda fjärrkontrollens volymknapp för att öka ljudet.

Det funka for meg. Lykke til!

royp

Medlem
8 Nov 2010
24
0
0
Biring skrev:
Hei, har i det siste opplevd at TVN HD og TV2 HD har rett og slett forsvunnet fra sine respektive kanalplasser i favorittlista. Må gå inn i meny og hente de tilbake...:( Flere som opplever det samme?

Jepp! Akkurat samme greia her. Og selvfølgelig forsvant også alle programmerte opptak for de samme kanalene.
Har egentlig opplevd alle de bugs som jeg har sett nevnt her inne, men kanskje ikke i så stor grad at jeg vil kategorisere produktet som ubrukelig. Men det er nok til å skape irritasjon. Etter den siste oppgraderingen(?) fikk jeg større problemer enn jeg hadde på forhånd. Opplevde flere varianter, men skal ikke ramse opp på nytt her. Enden på visa ble at jeg resatte og formaterte hele driten. Dermed mistet jeg alle opptak som var gjort så langt. Etter formatering ble det faktisk bedre - men langt fra bra nok.