Cambridge DacMagic XS VS Hegel Super

klovnikamp

Medlem
10 Aug 2005
1.540
0
0
Takk for svar.

XS er bestilt, ankommer hovedlageret 21.12
Får den forhåpentligvis snart

sirop86

Medlem
16 Jan 2012
63
0
0
Har kjøpt XS til bruk med en MacBook og AKG K550, og jeg synes lyden rett fra MacBooken er vel så bra som XS.
Til sammenligning ble XS litt tynnere og lyden mister litt fundament.

Må vel si jeg er litt skuffet..

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
Tror jeg kan anbefale denne: http://www.digitalimpuls.no/PC-komp...2-USB---Headphone-Amp-122991-p0000068032.aspx

Lar lest en del og får mye skryt bl.a på Head-fi.org. Har selv AKG601 og trenger en kraftig ht forsterker. Audio-GD 15.32 er kraftig (10vrms) og litt feit i lyden og bør passe en litt slank AKG godt, så jeg har bestilt meg en. De er tomme men nye varer er på vei fra Kina. Prisen er bra da du ikke får billigere om du velger å bestille rett fra produsent. http://www.audio-gd.com/Products-EN.htm

klovnikamp

Medlem
10 Aug 2005
1.540
0
0
Heisann.

Er det noen som har noen formening om disse 2 ?
Jeg har vurdert dac til pc'en på kontoret en stund, og hadde egentlig bestemt meg får å teste Hegel super da jeg kom over DacMagic XS.
Jeg bruker for tiden et par AKG K530, men vurderer om jeg skal kjøpe AKG K712 Pro eller AKG Q701.

Er det nok futt i disse små dac/amp'ene til disse headsettene `?

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Heisann.

Er det noen som har noen formening om disse 2 ?
Jeg har vurdert dac til pc'en på kontoret en stund, og hadde egentlig bestemt meg får å teste Hegel super da jeg kom over DacMagic XS.
Jeg bruker for tiden et par AKG K530, men vurderer om jeg skal kjøpe AKG K712 Pro eller AKG Q701.

Er det nok futt i disse små dac/amp'ene til disse headsettene `?

DacMagic XS driver mine B&W P7 utmerket ;) mye futt i den lille tassen.

AVsmurfen

Medlem
6 Apr 2005
958
0
36
www.milos.no
Jeg bruker XS sammen med nettopp K530, og det eneste jeg har å utsette på denne kombinasjonen er at jeg av og til har nådd maks volum og følt at jeg fortsatt kunne dradd på enda litt mer. Dog skal det sies at det trolig var mer enn høyt nok, og at det heller er et kvalitetstegn da lyden aldri er ubehagelig. Bruker forresten kun FLAC. Til prisen anser jeg XS for et kupp.