CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
Purolatino skrev:
Hei

Idag kom endelig spilleren.
Må si at første inntrykket av spilleren er meget bra.
Har dog noen spørsmål angående spilleren, er det en enkel måte å bytte mellom de forskjellige bildeinnstilingene man har gjort?, tenker på Memory'ene.
Noen tips til gode innstillinger for DVD avspilling?

På Blu-Ray er spilleren helt topp ut av boksen, også på DVD synes jeg spilleren leverer helt utrolig bra bilder ut av boksen.

Har ikke hatt mye tid enda til å sette meg ned med alle innstillingsmulighetene enda, men har såvidt vært inne i Menyen og sett at det er mange og gode muligheter her. Ift. Pioneer BDP-LX55 er det som sagt enda flere muligheter, bildene på avspilling av DVD er enda bedre, og lyden er også noe man legger merke til er av bedre kvalitet.

Kjøpte denne da Pioneer spilleren desverre slet med endel bugs, i hovedsak på lyddelen, opplevde Audio Drop-Out og at Pioneer PQLS ikke var stabil.

Her er det ingen Audio Drop-Outs overhodet, og spilleren leverer som sagt både bilde og lyd i topp kvalitet både på blu-ray og DVD rett ut av esken.

Sorry, ser du har skrevet om bildekvaliteten mellom Cambridge og Pioneer spilleren før:oops:

Ser jo att dette er en spiiller follk er fornøyd med her. Noen skriver til og med att den gjør det så bra på dvd att forskjellen mellom dvd og enkelte blu-ray filmer ikke er like stor som på enkelte litt "billigere" spillere. Jeg ser en del på dvd så det betyr en del for meg:)

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
sirant skrev:
Er det noen mulighet å få koblet lyden fra squeezebox til bd751? Har hele samnlinga mi lagret i flac samt har en squeezebox men liker lyden fra cambridgen bedre enn dac'n i prossessoren min - er dette mulig - tenker via usb f.eks? Eller er eneste alternativ å spille av flac direkte på bd751 via nettverket? Syns det er litt dårlig løsning da jeg er avhengig av å ha på projektor for å se hva jeg driver med.

Man kan ikke bruke eksterne avspillere inn på 751

Skal du bruke DAC i 751 må 751 ha kontroll over avspillingen.
(fra nettverk , usb , esata , disc )
(kreves det skjerm for å navigere så må den være tilkoplet 751)

Eneste løsning jeg ser ved å bruke 751 uten prosjector er at man kopler til en liten tv/pc skjerm til 751 HDMI utgang....så man kan navigere

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
Hei igjen:)

Bare en liten ting til før jeg bestiller 751:) Dette med å spille av SACD er nytt for meg, men ønsker å teste det ut.

Jeg ønsker å spille av SACD via HDMI kunn i stereo på Pioneer LX85 receiveren. Er det noen innstillinger man må passe på da? Er det bare å stille spilleren inn til bit stream og velge stereo på receiver?

Blir veldig takknemlig for svar:-D

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Takk for svar - det var eneste løsning jeg fant også.

Har lenge hatt lyst på en mini skjerm så kanskje det blir det - bare usikker på plasseringen.

Hadde håpet at det fantes en ipad app eller lignende :)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Roger Waters skrev:
Da var første test på plass, denne gangen er det What Hifi som gir den full pupp. :)

Blu-ray players Azur 751BD review from the experts at whathifi.com

Dette lover jo bra. :)

I like :-D

" So what does all this add up to? Well, kick things off with the soundtrack CD to The Dark Knight, and the 751BD wastes no time flexing its muscles.

Detail levels are impressive, as is the sheer amount of weight and power unleashed by the player, even if the apparent emphasis on low frequencies could be a little overbearing for some. "

bjorns_1

Medlem
23 Jul 2007
147
1
16
Noen som hvet hvordan jeg bruker Software restore disc som fulgte med bd751? Og om jeg kan bruke denne for og tilbakestille Firmware?

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Dersom en leter litt rundt på nettet, så får man kanskje en Oppo BDP-95EU for prisen av en Cambridge?

kjekkse

Medlem
16 Jan 2007
54
0
0
651bd

Jeg fant også ut enda en forskjell mellom 751bd og 651bd : Lillebror 651BD er litt mindre sofistikert, med billigere multikanals-DAC, og uten en egen stereo analogutgang (7.1 har den imidlertid). Dette er dermed spilleren for deg som uansett kommer til å koble den digitalt med en HDMI-kabel rett i receiveren. Også denne har to HDMI-utganger,men de er ikke er individuelt kalibrerbare.

Vil dette ha noen innvirkning på bildet når jeg kobler hdmi2 på Pioneer5090 tv og hdmi1 (som skal være den beste inngangen) på projektoren? Altså.. Vet at hdmi1 gir bedre bilde,men har noen sett forskjellen?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Tilbyr Hifi Klubben og gjøre den Sonefri tro ?

Spesseielt dvd sonefri jeg kunne tengt meg om den ble valget.

Finnes også en DIY chip Mode for sonefri blu-ray og dvd.

Edit:

Sendte en epost til klubben og spurte

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Cambridge 751BD vs Pioneer BDP-LX55

Asfalt skrev:
Sorry, ser du har skrevet om bildekvaliteten mellom Cambridge og Pioneer spilleren før:oops:

Ser jo att dette er en spiiller follk er fornøyd med her. Noen skriver til og med att den gjør det så bra på dvd att forskjellen mellom dvd og enkelte blu-ray filmer ikke er like stor som på enkelte litt "billigere" spillere. Jeg ser en del på dvd så det betyr en del for meg:)

Hei

Begge disse spillerne er knallspillere. Begge leverer utmerkede bilder både på blu-ray og dvd, på dvd er nok Cambridge spilleren litt vassere. Men Pioneer spilleren er såpass god den også,at man må begynne med kritisktitting for å se forskjellene. Cambridge spilleren har også endel flere justeringsmuligheter enn Pioneer spilleren. Cambridge spilleren oser av kvalitet hele veien, men Pioneer spilleren har også upåklagelig oppbyggning utenom selve drevet og fjernkontrollen, som virker av det billige slaget. Hvis man utelukkende ser på bildekvalitet som spillerne leverer så er jeg fristet til å si at Pioneer spilleren gir mest for pengene og er det beste kjøpet, dette utelukkende for at prisen på spilleren er så lav i forhold til Cambridge spilleren.
For den vanlige mannen i gaten har Pioneer spilleren ALT man trenger av funksjoner og justeringsmuligheter. Desverre har Pioneer spilleren slitt med endel bugs som forhåpentligvis blir rettet opp med en firmware oppdatering.
Du trår nok ikke feil med verken Cambridge 651BD eller 751BD, 751BD leverer både bilde og lydkvalitet av TOPP KVALITET som kun Oppo matcher per idag.
BDP-LX55 er et knallgode alternativ for dem med et slankere budskjett, beste i sin prisklasse, og som nok overgår de fleste spillerne i prisklassene over også.
Lykke til med valget!

Christer-

Medlem
23 Sep 2007
83
0
0
Sikler selv på denne spilleren, har brukt PS3 som spiller i 5 år. Føler det er på tide med en dedikert Blu-ray spiller nå. Ettersom jeg har fått med meg er 751 state of the art i forhold til prisen.

Det jeg da lurer på er om noen har hørt om det er på vei noen ny modell fra Cambridge, 751 nærmer seg 2 år gammel? Skulle tro at neste spiller blir en god del bedre? Er fullt klar over at når det gjelder elektronikk så kommer det jevnt over nye produkter hele tiden så det er egentlig håpløst og vente siden man da kan vente og vente i evigheter. Kommer alltid noe bedre etterhvert.

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
Purolatino skrev:
Hei

Begge disse spillerne er knallspillere. Begge leverer utmerkede bilder både på blu-ray og dvd, på dvd er nok Cambridge spilleren litt vassere. Men Pioneer spilleren er såpass god den også,at man må begynne med kritisktitting for å se forskjellene. Cambridge spilleren har også endel flere justeringsmuligheter enn Pioneer spilleren. Cambridge spilleren oser av kvalitet hele veien, men Pioneer spilleren har også upåklagelig oppbyggning utenom selve drevet og fjernkontrollen, som virker av det billige slaget. Hvis man utelukkende ser på bildekvalitet som spillerne leverer så er jeg fristet til å si at Pioneer spilleren gir mest for pengene og er det beste kjøpet, dette utelukkende for at prisen på spilleren er så lav i forhold til Cambridge spilleren.
For den vanlige mannen i gaten har Pioneer spilleren ALT man trenger av funksjoner og justeringsmuligheter. Desverre har Pioneer spilleren slitt med endel bugs som forhåpentligvis blir rettet opp med en firmware oppdatering.
Du trår nok ikke feil med verken Cambridge 651BD eller 751BD, 751BD leverer både bilde og lydkvalitet av TOPP KVALITET som kun Oppo matcher per idag.
BDP-LX55 er et knallgode alternativ for dem med et slankere budskjett, beste i sin prisklasse, og som nok overgår de fleste spillerne i prisklassene over også.
Lykke til med valget!

Takk for utfyllende svar:)

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
Christer- skrev:
Sikler selv på denne spilleren, har brukt PS3 som spiller i 5 år. Føler det er på tide med en dedikert Blu-ray spiller nå. Ettersom jeg har fått med meg er 751 state of the art i forhold til prisen.

Det jeg da lurer på er om noen har hørt om det er på vei noen ny modell fra Cambridge, 751 nærmer seg 2 år gammel? Skulle tro at neste spiller blir en god del bedre? Er fullt klar over at når det gjelder elektronikk så kommer det jevnt over nye produkter hele tiden så det er egentlig håpløst og vente siden man da kan vente og vente i evigheter. Kommer alltid noe bedre etterhvert.

751 er langt unna 2 år gammel

Bedre ?
Nå er vel 751 så nært man kommer perfekt (er blandt de spillerene som avspiller flest formater , beste bildeprosessor , 2 hdmi)

De få grunnene jeg kan tippe som gjør at en ny spiller kommer er

4K up-scaling

dvb c , dvb t , dvb s tuner og opptaksmulighet

android , iphone controll app må man neppe ha ny spiller for.

Oppo har til nå kommet med spillere som har samme brikkesett lenge før Cambridge
(oppo bdp 80--->cambridge 650) (oppo bdp 93/95---->cambridge 651/751)
.......fortsetter denne trenden vil du først se en Oppo BDP 97 eller hva den vil hete før en Cambridge kommer

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Har bare fått kort tid med denne, men har funnet ut at DSD over HDMI fungerer perfekt mot min Denon AVC-A1HD :grin:

Har sett 1 blueray film (RED), og er så langt ikke imponert. Ved panoreringen i starten av filmen, var alt veldig uskarpt. Har ikke testet DVD ennå.