Vurderer selv denne, og hører gjerne fra andre om erfaringer. Spesiellt på nettverksstreaming ...
Purolatino skrev:Hei
Idag kom endelig spilleren.
Må si at første inntrykket av spilleren er meget bra.
Har dog noen spørsmål angående spilleren, er det en enkel måte å bytte mellom de forskjellige bildeinnstilingene man har gjort?, tenker på Memory'ene.
Noen tips til gode innstillinger for DVD avspilling?
På Blu-Ray er spilleren helt topp ut av boksen, også på DVD synes jeg spilleren leverer helt utrolig bra bilder ut av boksen.
Har ikke hatt mye tid enda til å sette meg ned med alle innstillingsmulighetene enda, men har såvidt vært inne i Menyen og sett at det er mange og gode muligheter her. Ift. Pioneer BDP-LX55 er det som sagt enda flere muligheter, bildene på avspilling av DVD er enda bedre, og lyden er også noe man legger merke til er av bedre kvalitet.
Kjøpte denne da Pioneer spilleren desverre slet med endel bugs, i hovedsak på lyddelen, opplevde Audio Drop-Out og at Pioneer PQLS ikke var stabil.
Her er det ingen Audio Drop-Outs overhodet, og spilleren leverer som sagt både bilde og lyd i topp kvalitet både på blu-ray og DVD rett ut av esken.
sirant skrev:Er det noen mulighet å få koblet lyden fra squeezebox til bd751? Har hele samnlinga mi lagret i flac samt har en squeezebox men liker lyden fra cambridgen bedre enn dac'n i prossessoren min - er dette mulig - tenker via usb f.eks? Eller er eneste alternativ å spille av flac direkte på bd751 via nettverket? Syns det er litt dårlig løsning da jeg er avhengig av å ha på projektor for å se hva jeg driver med.
Roger Waters skrev:Da var første test på plass, denne gangen er det What Hifi som gir den full pupp.
Blu-ray players Azur 751BD review from the experts at whathifi.com
Dette lover jo bra.![]()
Asfalt skrev:Sorry, ser du har skrevet om bildekvaliteten mellom Cambridge og Pioneer spilleren før![]()
Ser jo att dette er en spiiller follk er fornøyd med her. Noen skriver til og med att den gjør det så bra på dvd att forskjellen mellom dvd og enkelte blu-ray filmer ikke er like stor som på enkelte litt "billigere" spillere. Jeg ser en del på dvd så det betyr en del for meg![]()
Purolatino skrev:Hei
Begge disse spillerne er knallspillere. Begge leverer utmerkede bilder både på blu-ray og dvd, på dvd er nok Cambridge spilleren litt vassere. Men Pioneer spilleren er såpass god den også,at man må begynne med kritisktitting for å se forskjellene. Cambridge spilleren har også endel flere justeringsmuligheter enn Pioneer spilleren. Cambridge spilleren oser av kvalitet hele veien, men Pioneer spilleren har også upåklagelig oppbyggning utenom selve drevet og fjernkontrollen, som virker av det billige slaget. Hvis man utelukkende ser på bildekvalitet som spillerne leverer så er jeg fristet til å si at Pioneer spilleren gir mest for pengene og er det beste kjøpet, dette utelukkende for at prisen på spilleren er så lav i forhold til Cambridge spilleren.
For den vanlige mannen i gaten har Pioneer spilleren ALT man trenger av funksjoner og justeringsmuligheter. Desverre har Pioneer spilleren slitt med endel bugs som forhåpentligvis blir rettet opp med en firmware oppdatering.
Du trår nok ikke feil med verken Cambridge 651BD eller 751BD, 751BD leverer både bilde og lydkvalitet av TOPP KVALITET som kun Oppo matcher per idag.
BDP-LX55 er et knallgode alternativ for dem med et slankere budskjett, beste i sin prisklasse, og som nok overgår de fleste spillerne i prisklassene over også.
Lykke til med valget!
Christer- skrev:Sikler selv på denne spilleren, har brukt PS3 som spiller i 5 år. Føler det er på tide med en dedikert Blu-ray spiller nå. Ettersom jeg har fått med meg er 751 state of the art i forhold til prisen.
Det jeg da lurer på er om noen har hørt om det er på vei noen ny modell fra Cambridge, 751 nærmer seg 2 år gammel? Skulle tro at neste spiller blir en god del bedre? Er fullt klar over at når det gjelder elektronikk så kommer det jevnt over nye produkter hele tiden så det er egentlig håpløst og vente siden man da kan vente og vente i evigheter. Kommer alltid noe bedre etterhvert.