CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
Bumblebee skrev:
Noen som har erfart at spilleren "glemmer" HDMI-innstillingene?

Jeg har koblet lyd fra analogutganger til stereoforsterker, og bilde via HDMI til TV. Har dermed satt HDMI options -> video only, til "yes". Mens jeg har testet ut forskjellige discer både med og uten bilde, har TV stått på. Oppdaget da at det plutselig kommer lyd ut fra TV også selv om innstillingen som nevnt er satt. Går jeg inn og bekrefter "yes" på nytt, ordner det seg. Har skjedd 3-4 ganger det siste døgnet.

What to do?

Ellers er jeg superfornøyd med kjøpet. Føles som om den har "løsnet" litt mer etter et døgns bruk.

Er selv ingen ren stereo bruker men skriver noen ord (+ litt synsing)

HDMI options ->video only

Video Only (HDIM 1) – To choose whether to only send video signal (no
audio signal) to HDIM 1 terminal or not. The available options are:
Yes – Only video signal is sent to HDMI 1 terminal. This can be useful
if you use HDMI 1 only for video display, no need to lower the volume or
mute the HDTV connected to it.
No (default) – Both video and audio signals are sent to HDMI 1 terminal

Jeg går ut fra at Video Only bare går ved bruk av HDMI 1 utgang.
Da bør HDMI 1 settes som Primary Output (+ bruke hdmi 1 utgangen)
(som også er riktig innstilling for best bilde)

Fungerer det ikke da har jeg 2 tanker til om dette

Den ene er at slår man av spiller eller stopper en plate så huskes ikke HDMI only video innstilling

Den andre er at denne innstillingen ikke er beregnet for 1 HDMI utgang + analog lyd men er for å kunne slå av HDMI 1 audio ved bruk av 2 HDMI utganger så all lyd bare går via HDMI 2 utgang.
(som er vanlig oppkopling for de som ikke har 3d reciver men 3d tv)

Hva jeg ser som alternativ er

HDMI audio setup.......HDMI audio...............kan du sette som OFF
(da vil aldri tv få HDMI lyd med mindre du setter den til andre innstillinger)

.......................

Pure Audio mode
Man kan få høyere kvalitets audio ved å slå av video processing og utgang.
Pure Audio reduserer muligheter for interference mellom video og lyd signal.

Pure audio knapp er på fjernkontroll (omtalt i manual side 19)

Pure audio vil ikke slå av HDMI audio så det må av på andre måter om man ønsker
(pure audio opphører ved stans av avspilling eller spiller off)

Gilmour skrev:
Kanskje en av de mer tekniske her på forumet som Niels eller Hygen har noen "magisk" løsning å komme med :).
Niels er vel ren stereo bruker å har sikkert et bra svar til en stereo bruker :)

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
harman/kardon skrev:
Oppo 93 er nok bedre. + den kan gjøres sonefri både dvd og blu-ray.

Philipsen er jeg usikker på, men de gjør det meget bra på tester de 2 siste årene.

751 er bygde på samme platform som Oppo 93, men oppgradert på en rekke punkter. Greit ikke bare anta ting ;)

magstaff

Medlem
6 Okt 2008
405
0
0
Asfalt skrev:
Takk for svar:-D

Ser på siden til HiFi-Klubben att det følger med wi-fi adapter på Cambridge Azur 751BD, men ikke på 651.

Finner ikke wi-fi adapter til 651BD på siden til HiFi-Klubben heller så vet ikke helt hva det koster:-? Får ringe til Hi-Fi Klubben i morgen å høre om pris på den:)

Er du fornøyd med spilleren du da? Har den fungert bra uten problemer?

jeg har bestilt wifi adapter og den koster 300kr får også en ledning som gjør at du kan sette wifi adapteren på evnt ett mer plasseringsvennlig sted(denne bestilte ikke jeg) koster 200kr.

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Jeg har bare satt min til "Auto" på hdmi optins, demper bare lyden på tv når jeg kjører lyden igjennom anlegget.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Niels Nielsen skrev:
Ikke streaming av youtube video, hvorfor ikke det egentlig?
Kanskje pga det finnes på mange tver allerede, ikke godt å si hvorfor men det kan jo ligge noe i det da. :)

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
magstaff skrev:
jeg har bestilt wifi adapter og den koster 300kr får også en ledning som gjør at du kan sette wifi adapteren på evnt ett mer plasseringsvennlig sted(denne bestilte ikke jeg) koster 200kr.

Da blir det en 651BD + wifi adapter:-D Håper og tror det blir bra:-D

Bumblebee

Medlem
31 Des 2008
274
0
0
Ser nå at det er to innstillinger for hdmi audio. en under video setup som heter video only. gjelder kun hdmi1. den under audio setup, "hdmi audio" som hygen nevner hadde jeg oversett. Har satt denne også til off nå selv om problemet med lyd i TV ikke har kommet tilbake igen etter første "testrunde".

Sendte mail til Cambridge om dette, og fikk til svar at noen discer kunne inneholde en slags trigger for å overstyre denne typen innstillinger, men han skulle sjekke nærmere. Det ser uansett ut til å være i orden nå.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
r0ver2 skrev:
751 er bygde på samme platform som Oppo 93, men oppgradert på en rekke punkter. Greit ikke bare anta ting ;)

Sånt no vet da ikke jeg :p
Skrev ut ifra avforumers erfaringer på de siste modellene.

Skal sies at flageborg har testet c.a 650 opp mot denon`s 2010 og en eller to gode spillere til.
Og 650`n er mye spiller for pengene så har troen på at 751 er mye universal spiller for prisen :)

Står mellom oppo 93 og c.a751 som ny universal spiller for meg i år.

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
651 har vel vært ute en god stund men har fått en overhaling til MK II status tror jeg. Ikke helt sikker dog.

Odd J

Medlem
13 Nov 2006
540
0
0
Samme her, ser ut som slaget vil stå mellom Cambridge 751 og Oppo 93. Vil ha en spiller med to HDMI ut, 3D, allformat (inkl SACD!) og helst med gode analoge utganger. Den må selv dekode alle lydformater internt.

Apropos SACD over HDMI: Klarer spilleren å få signalet helskinnet over til receiveren eller degraderes det til standard CD-kvalitet? Kan spilleren kjøre DSD over HDMI? Min halvgamle Marantz er (muligens) istand til å ta DSD direkte over HDMI.

Når det gjelder generell bildekvalitet er jeg ikke det minste bekymret når jeg ser hvor bra det er på en Samsung BD-spiller til 800 kr....

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Niels Nielsen skrev:
651 har vel vært ute en god stund men har fått en overhaling til MK II status tror jeg. Ikke helt sikker dog.
Hei

Først kom 650BD, som har vært ute en god stund, så 751BD, og nå nylig 651BD.

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Hva er egentlig grunden til man får opp så få videoer på youtube? Er det for gjøre den allerede vanskelige navigeringen lettere?

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Da er denne blu-ray spilleren bestilt,- leveringstid fra Hifiklubben er midten av April. Spennende spiller som jeg virkelig ser frem til å få i hus:-D Bare klubben greier å holde fristen nå, det er vanskelig nok å vente i over 2 uker, om ikke jeg skal få ytterligere forsinkelser.

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0

Det er veldig interessant! Den 651 vi satte opp mot en ny 751BD, var en 651 kjøpt i UK i fjor. Kan Cambridge ha satt inn en tilsvarende brikke som i 751 på de nyeste utgavene av 651, i takt med at prisen på de innvendig komponentene har falt?

Jeg holder fast på (sammen med min kamerat) at 751 var bedre på dvd enn 651 i den omtalte side ved side testen. Men dersom de nyeste 651 som selges i Norge er blitt oppgradert med samme brikke som i 751, så er jo denne forskjellen borte.

Dette var som sagt en veldig interessant opplysning!

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Skulle ønske det var en mulighet til å sjekke bitrate på lyd, men det vises bare på bilde når man trykker på info knappen.

Eller finnes det en mulighet for dette, som jeg har oversett...noen?

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Begynner å bli mildt sagt utålmodig på å få denne i hus nå, platene som venter på å komme i skuffen på Cambridgespilleren ligger i kø ved stereobenken:mrgreen:
2 uker igjen nå, men dette går på tålmodigheten løs. Håper virkelig HFK holder fristen kundene har fått oppgitt mtp dette produktet. Selgeren i HFK jeg snakket med tidlig denne uka sa at de har ganske mange bestillinger på denne spilleren, så tydelig at jeg ikke er den eneste som venter i spenning:D

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
Purolatino skrev:
Hei

Først kom 650BD, som har vært ute en god stund, så 751BD, og nå nylig 651BD.

Ja det ser sånn ut ja. Her blir 651 testet i WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 651BD review from the experts at whathifi.com

Her er testen av 751BD også fra WHAT HIFI:

Cambridge Audio Azur 751BD review from the experts at whathifi.com

Mulig jeg misforstår det de skriver under Against og For på 651BD i forhold til 751BD?

Jeg ble litt usikker nå og jeg forstår ikke alt på engelsk heller så burde jeg gå for 751BD i tilfelle det finnes to varianter med 651BD?

Ser de har 651BD inne på lager i de fleste HiFi-Klubben sine lokaler og man vet vel ikke hvilken utgave det er i tilfelle det finnes en "eldre" utgave av 651BD eller om det er kommet en "mk2" utgave også:-? ?

Ønsker å bestille i dag, men litt usikker på om jeg bør bestille 751BD eller 651BD nå:-?

Cbarth

Medlem
19 Sep 2008
12
0
0
751bd

En annen smart mulighet denne spilleren har er at den har esata disk tilkobling.Da kan man plutselig ha MEGET store biblioteker direkte tilkoblet spilleren.Det synes ihvertfall jeg er greit å slippe å bruke pc,squeezbox og en hel haug andre enheter.En reciever og en blu ray spiller,enkelt og genialt.Skal bestille en selv i dag!! :-D