CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

BigZ

Medlem
9 Sep 2004
2.435
1
38
Dear Sir, thanks for your inquiry.
For licensing reasons, we had to disable BD-ISO file compatibility. I am checking with software if this also applies to MPEG ISO files. If it does not, I will try and get them reinstated as quickly as possible.
Regards
Ed Selley

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
jeg kjøpte jo 651 utifra at den var identisk med 751 på bildedelen.jeg ser bare bluray

Det tror jeg du gjorde lurt i (altså å spare 2000 kroner). For spillerne fremstod som like på Blu-ray (i hvertfall de vi kunne se). Det som er nevnt foran, gjelder først og fremst dvd og muligens andre SD-kilder.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Ingen som kan bekrefte/avkrefte om man får HD lyd på YouTube når dere spiller av HD materiale via Cambridge'n?

Nå er det vel slik at private filmer kan lages i HD bildekvalitet med dagens foto-systemkameraer og videokameraer. Men lydkvaliteten blir vel så som så med det mikrofonutstyret som finnes på disse enhetene.

Så det er kanskje svaret for privatfilmer, men hva med offisielle, teknisk avanserte, filmer som f.eks konsertproduksjoner ?

magstaff

Medlem
6 Okt 2008
405
0
0
J.Haugen skrev:
Det tror jeg du gjorde lurt i (altså å spare 2000 kroner). For spillerne fremstod som like på Blu-ray (i hvertfall de vi kunne se). Det som er nevnt foran, gjelder først og fremst dvd og muligens andre SD-kilder.

det tror jeg også:) musikk er sjeldent jeg hører på uansett.

må nevne at selv om du syntes bildet var bedre på dvd med 751 så tviler jeg på at dette er tilfellet sjennerelt, rett og slett fordi begge spillerne har identiske marvel qdeo scalere...(det står i manualen hva de har til felles) kansje de hadde forskjellige grunninstillinger?

bildet forandret seg enda mer etter div justeringer, når jeg nå bytter mellom minnene så ser jeg lett forskjell på bildet jeg har justert på og det opprinnelige! det må jo være noe slikt som har vært tilfelle mellom 651 og 751 du sammenlignet med?(altså grunninstillingene er forskjellige feks)

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
må nevne at selv om du syntes bildet var bedre på dvd med 751 så tviler jeg på at dette er tilfellet sjennerelt, rett og slett fordi begge spillerne har identiske marvel qdeo scalere...(det står i manualen hva de har til felles) kansje de hadde forskjellige grunninstillinger?

Du kan jo se selv hva Cambridge skrev om denne saken på forrige side. Men det har som sagt ikke noen betydning på Blu-ray.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Odd J skrev:
Det eneste som gjenstår å avklare for min del er om spilleren har tekstflytting, dvs at den klarer å flytte begge tekstlinjer opp i bildet. Har den det blir det nok Cambridge. I sølv.

Den flytter tekst opp eller ned.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Et lite spørsmål angående programvareoppdatering på 751.

Er det slik at man får automatisk beskjed når en ny firmware er klar til installering om man har spilleren koblet til internett? Eller må man manuelt gå inn i menyene jevnlig for å sjekke om en ny update har kommet?

magstaff

Medlem
6 Okt 2008
405
0
0
J.Haugen skrev:
Du kan jo se selv hva Cambridge skrev om denne saken på forrige side. Men det har som sagt ikke noen betydning på Blu-ray.

Jepp jeg leste det:)men din quote fra cambridge er det eneste stedet jeg har sett at cambridge oppgir en "cheaper qdeo scaler".

Da er det vanskelig å bare akseptere at 751 er bedre på dvd utifra din test. når cambridge sine hjemmesider,manualen og i alle tester jeg har lest om disse spillerne oppgir identiske bilde specs?
har de virkelig gjort en slik kjempesmell å oppgitt feil til alle infokilder?

du gir ingen respons på om du overså innstillingene på de 2 spillerne i test, like hdmi kabler osv..?

er det andre faktorer som kan gjøre bildet bedre på dvd i 751 konstruksjonsmessig? for de har iallefall samme dekoder og video scaler..

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Gilmour skrev:
Et lite spørsmål angående programvareoppdatering på 751.

Er det slik at man får automatisk beskjed når en ny firmware er klar til installering om man har spilleren koblet til internett? Eller må man manuelt gå inn i menyene jevnlig for å sjekke om en ny update har kommet?

Skjer automatisk, hvis du stiller inn for det:)

Device setup > Firmware notification On

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
Sitter det en 651 eier som løfter av lokket på sin spiller å finner denne brikken på hovedkortet er all tvil borte.....

da har spilleren samme scalerer som manual, tekniske spesifikasjoner fra Cambridge, spiller opplysninger fra x antall nettsider tilsier........altså samme som 751
(den er sansynligvis største brikken å ligger litt bak drevet mot baksiden av spiller)

Spiller vel egentlig liten rolle men da er saken lagt død ang om det er ulik scaleringsbrikke i 651/751

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Egentlig ja, men leser du foregående side i denne tråden ser du problemet.
Så svaret er vel hellere et tja...

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Oppdatering til 0413 er gjort.

Youtube funker nå. men hakker da takket være for liten internettlinje hos meg.
HD klipp så forøvrig ganske bra ut.

Planet Earth på blu-ray.
Litt mindre hakking, bare litt. Det er der fortsatt.
720p avspilling er forbedret på denne oppdateringen men det står da oppskalering.
Når jeg nå benyttet 720p på Planet Earth avspiningen når jeg merker det mest i og etter Angels Falls så er det nå fult mulig og se uten hakking som jeg opplevde før.
Så tror da det er forbedret 720p avspilling fra HD kilde også :)

Fant ingen ISO kilder og teste på noe av det jeg har på Hardisk.

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
du gir ingen respons på om du overså innstillingene på de 2 spillerne i test, like hdmi kabler osv..?

Alt var identisk, så jeg holder fast ved at 751 var bedre på DVD hos oss.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
harman/kardon skrev:
Jepp, eneste filmen da er Planet Earth dokumentar serien.
Husker ikke om jeg prøvde Life dokomentar serien.

Flotte bilder som hakker og testet alle innstilinger på oppløsning og bare direct.
Ikke no som hjalp.
Har håpet på oppdatering for og fikse dette. Mulig en må mase litt på Camridge for det
Har funnet løsningen. 1080p/24 gir nydelige panoreringer. 1080p/50 (PAL) gir ikke vakkert bilde. Sett MultiSone på HDMI, og man får 1080p/60, men likevell er 1080p/24 best. Litt skuffende egentlig. Trodde videodelen på 751BD var så bra at den fixet framerate konvertering, men det gjør den altså ikke. Skuffende. :(

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Min tv er en "eldre" Panasonic PV60E, og når jeg skifter til hdmi2 og slår på BD751 så kommer bildet med en gang opp, for da å forsvinne og komme igjen, hva skyldes dette?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
bwa skrev:
Har funnet løsningen. 1080p/24 gir nydelige panoreringer. 1080p/50 (PAL) gir ikke vakkert bilde. Sett MultiSone på HDMI, og man får 1080p/60, men likevell er 1080p/24 best. Litt skuffende egentlig. Trodde videodelen på 751BD var så bra at den fixet framerate konvertering, men det gjør den altså ikke. Skuffende. :(

Det kan også være at det er på grensen av min plasma som er 720p altså bare HD ready.
At slike panoreringer blir for mye for den.

Men da er det filmer som er enda råere på det som skjer på bilde.

Kan ikke se noen andre som har samme problemet på Planet Earth blu-ray boksen

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Min tv er en "eldre" Panasonic PV60E, og når jeg skifter til hdmi2 og slår på BD751 så kommer bildet med en gang opp, for da å forsvinne og komme igjen, hva skyldes dette?

Dersom du har satt spilleren til å sende ut 1080P, så takler ikke Panasonic`n denne oppløsningen. At bildet viser seg et kort øyeblikk, skyldes som regel at det tar noen sekunder/tideler før den sender ut 1080P.

Kan det være det? Dersom du har satt spilleren til 720 eventuelt 1080i, så bør det gå greit da PV60 er klargjort for begge disse oppløsningene.