CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Supertramp skrev:
Ok. Hvis det er analogkabel så dekodes signalene i BD spilleren.

Men slik du har kablet (stereo ut) får vel da bare to kanal lyd og ikke full surround som jo er en heftig opplevelse med denne spilleren og BD plater.

Men det vet du sikkert godt.

Spennende kabel det der.

Jepp, det er helt bevisst at jeg ikke får surround :) Har lagt alle pengene mine for å få best mulig stereolyd og samtidig ha en god spiller til både dvd, blu-ray og CD skiver. Altså alle typer plater som jeg spiller. Jeg liker best stereolydspor, også på livekonserter.

Ja, kabelen er strålende og føles som den gir utrolig mye for pengene. Føler ikke noe behov for å gå videre opp på signalkabelskalaen med denne. Man kan jo bare forestille seg hvordan de virkelig dyre og gode VDH kablene låter 8)

751 bør iallfall ikke avspises med skolisser fra Biltema i de analoge stereoutgangene, det er sikkert:mrgreen:

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.352
0
36
Det går helt sikkert utmerket, så lenge du ikke har ødelagt noe med skrujernet der inne, og du er innenfor reklamasjonstiden.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Har nå sett Oceans 11. Som kjent er det noe/en del bildestøy på denne.

Men med 751 så var den støyen nesten borte, kan det da være at ps3 60gb fat er ganske ømfintelig for bildestøy eller ?

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Da har jeg en slik spiller ligende her hjemme for test nå, skal prøve å få koblet den opp i morgen!

blashyrkh

Medlem
21 Apr 2011
335
0
0
Bare for å være litt slem i begynnelsen: Lysdioden lyser likevel selv om sikringa er ødelagt? ;)

Sånn tatt på sparken, det kan hende at bryteren er utslitt, en kan sjekke med en multimeter. (f.eks. art.nr. 15-133 fra Biltema)
Ellers er det vanligste feilen hos strømforsyningen, oftest der at kondensatorene er utslitte (ESR stiger med alderen)
Elektrolyttkondensatorer (de største, med pluss og minus) har kortest levetid og er følsomme for varme.

https://wiki.xtronics.com/index.php/Capacitors_and_ESR
https://en.wikipedia.org/wiki/Equivalent_series_resistance

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
hygen skrev:
Gratulere :) Dette blir bra
Fornøyd med analog stereo lyden ?

Har ikke lyttet så mye endda, satte bare på min eneste BD, Fritt Vilt III med DTS-HD MA lyd, og sandelig, selvom manualen skriver at DTS-HD MA bare overføres over hdmi fikk jeg lyd fra anlegget med downmiks til stereo. Bruker da de separate analoge lydutgange fra 751BD til Bryston.
Kanskje Fritt Vilt er et litt dårligt valg som første BD film, for jeg syns egentlig ikke bildet var noe spesielt, men spilleren gjorde en fin jobb med Avatar på dvd synes jeg.
Men lyden til Fritt Vilt, som filmen, litt skremmende!
Ellers, spilleren er veldig lett å sette opp, det trådløse fungerte første gang. Min TV er en eldre Panasonic PV60 så der er nok ingen håp om at den skifter inngang når spilleren slås på , men det går bra.

Prøvde youtube via trådløst, det fungerte dårligt, hakkende fremover hele tiden men mitt bredbånd er også av den billigste sorten.

Joachim.B

Medlem
31 Aug 2011
60
0
0
Driver å setter opp min nye cambridge nå og jeg har et lite dilemma her ang avspillingsvalg av mkv,mp4 og div mediafiler. Jeg har de nå på en 2TB HDD koblet til Boxee Box i et annet rom. Og planen var å bestille en ny boxee til denne tv'n også, men hvis den leverer bra bilde også på disse fil typene så vil jeg jo kunne bruke boxee pengene på noe annet.

Så har noen prøvd å spille av f.eks mkv og mp4?

tor56

Medlem
1 Des 2008
15
0
0
cambridge 751 BD - feil

Min 751 har plutselig sluttet å virke, lyser kun ei blå lampe standby, får ikke slått den på eller helt av.
Noen vært borti det samme?

Hei. ja nå har min også fått samme feil,kun standby-lampa lyser. Umulig å slå på spilleren både med fjernkontroll og av/på knapp. Den skal jo også slå seg på om man trykker på play eller eject etc.
Min er gått ut over garantitiden så hifi klubben anbefalte ikke å sende den til rep ( de sender den til danmark) det blir dyrt sa de.
Har åpnet min og sjekket at strømforsyningen gir strøm, på både 5v og 15 v utgangene. Det virker som om det er selve logikk-kortet som er gått. Det ligger i fronten sammen med displayet tror jeg.

Kom du noen vei med din feil?

Tor

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
harman/kardon skrev:
Har nå sett Oceans 11. Som kjent er det noe/en del bildestøy på denne.

Men med 751 så var den støyen nesten borte, kan det da være at ps3 60gb fat er ganske ømfintelig for bildestøy eller ?
DVD eller BD ?

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Noen som har testet denne iforhold til dacmagic fra cambridge eller har noe info angående likheter/forskjeller på dacene?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Hei. ja nå har min også fått samme feil,kun standby-lampa lyser. Umulig å slå på spilleren både med fjernkontroll og av/på knapp. Den skal jo også slå seg på om man trykker på play eller eject etc.
Min er gått ut over garantitiden så hifi klubben anbefalte ikke å sende den til rep ( de sender den til danmark) det blir dyrt sa de.
Har åpnet min og sjekket at strømforsyningen gir strøm, på både 5v og 15 v utgangene. Det virker som om det er selve logikk-kortet som er gått. Det ligger i fronten sammen med displayet tror jeg.

Kom du noen vei med din feil?

Tor

Prøvd og trekke ut kontakten en stund, for så og prøve og slå den på '?

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Du kan jo se i manualen om den tar mkv og mp4, men jeg mener den gjør det, tror faktisk jeg har et par filmer i det format på disk.
Dac`en i 751BD er jo en DacMagicPluss så jeg tror vel ikke der skal være forskjell.
HD lyd får man ved bruk av analoge utganger til analoge innganger på forsterker ja, men ellers, jeg bruker for det meste digital ut til min Bryston dac, kanskje ikke HD lyd per definsjon men lyder supert likevel.

tor56

Medlem
1 Des 2008
15
0
0
Prøvd og trekke ut kontakten en stund, for så og prøve og slå den på '?

Ja , prøvd å ha den uten strøm i en god stund uten at det hjalp. Har levert den inn til en lokal reparatør som kanskje kan fikse den.
Hvis ikke så blir det kanskje en ny spiller til jul...
Eller er epoken med CD/DVD /bluray over ? Har rippet alle CD'ene over på HD for lengst,spiller DVD/Bluray kun en sjelden gang i ny og ne, kan til nød spille av CD'er og DVD'er med Rasberry pi mediaspilleren.

Tor

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Har prøvd den youtube funskjon på 751 litt, men det fungerer dårligt for meg. Både pga at det trådløse ikke helt fungerer, donglen til wifi står oppreist, 30 cam fra routerens antenne men får fortsatt litt buffering = hakket lyd. Har desverre ikke mulighet for å montere fast kabel, utstyret står i et skap og jeg får ikke en kabel inn uten videre, da må jeg demontere det meste.
Ellers, syns det er litt dårlig, og irriterende der ikke er tastatur som på mobil når man skal søke, det tar jo en evighet å finde det man er ute etter, så jeg kommer sikkert ikke til å bruke dette ofte.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.073
118
63
Ja , prøvd å ha den uten strøm i en god stund uten at det hjalp. Har levert den inn til en lokal reparatør som kanskje kan fikse den.
Hvis ikke så blir det kanskje en ny spiller til jul...
Eller er epoken med CD/DVD /bluray over ? Har rippet alle CD'ene over på HD for lengst,spiller DVD/Bluray kun en sjelden gang i ny og ne, kan til nød spille av CD'er og DVD'er med Rasberry pi mediaspilleren.

Tor

Spørsmålet er vel relativt ifårhold til hvilke krav du har til format og kvalitet.

Det er mye bra med Netflix, men det er noe eget å eie et format med bra kvalitet. Dessuten er det eieglede også. Serier og dritt man ikke vil kjøpe men som er ok underholdning kan man vel se på nett eller tv, men det man virkelig liker av film og musikk bør man ha på et godt format, Bluray eller LP/CD

Men det er vel en greie det da, samling, og det å kunne sette på Hero triologien, Tarantino, eller LOTR, Kubrick boksen, Aliien serien, Gudfaren filmene, Luc Besson. Starwars, Transformers etc..

Sånne gleder som jeg iaf synes er greit med et format, ikke alt som finnes av det jeg nevnte på Netflix heller vel.

Det å ha hjemmekino og ikke ha Blade Runner eller The Shining, 2001 osv er liksom pointless....

Sist redigert:

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
Muligheter for Memory?

Hei

Lurer på om denne spilleren har muligheter for å lagre billedinnstillinger?.
Tenker å ha et oppsett for DVD og et annet for Blu-Ray, er det mulig?
På min eldre Denon DBP-2010 var dette mulig, å lagre i forskjellige Memory.
Hvordan er dette med Cambridge 751BD?

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Youtube funksjonen har sluttet å virke, den laster ikke, har bare youtube logoet på skjermen, og ja, internet test er ok.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
Purolatino skrev:
Hei

Lurer på om denne spilleren har muligheter for å lagre billedinnstillinger?.
Tenker å ha et oppsett for DVD og et annet for Blu-Ray, er det mulig?
På min eldre Denon DBP-2010 var dette mulig, å lagre i forskjellige Memory.
Hvordan er dette med Cambridge 751BD?

Jepp, kan lagre 3 innstillinger.
Og det er enkelt og gjøre bilde og andre innstilinger mens filmen snurrer :)