CAMBRIDGE Azur 751BD Blu-ray spiller

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
bwa skrev:
Har bare fått kort tid med denne, men har funnet ut at DSD over HDMI fungerer perfekt mot min Denon AVC-A1HD :grin:

Har sett 1 blueray film (RED), og er så langt ikke imponert. Ved panoreringen i starten av filmen, var alt veldig uskarpt. Har ikke testet DVD ennå.

Kjørt full bildekalibrering med spilleren ?

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Asfalt skrev:
Da ble det bestilt en 751 i dag:D Så da er det bare å vente i spenning:D

Grattis!

Har hatt denne spilleren en stund nå, og den gir enorm eieglede. Alt stemmer med 751! Særlig koser jeg meg med mine gamle sone 1 DVD'er som jeg spiller av i en kvalitet jeg aldri har sett før - og CD via analog utgang.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Ultima skrev:
Det er under ett år siden 751 ble lansert (tilgjengelig)

Ja, hva kan du gjøre - f.eks. sitte på gjerdet resten av livet og vente på det som kommer , eller leve livet - og ta del i opplevelsene nå. Dette ble kanskje litt svulstig, men hva venter du på...?

Dette er en høyt spesifisert spiller som koster. Man får en rekke spillere med tilnæmelsesvis samme kvaliteter til under halve prisen. Synes jeg 751 er verdt den ekstra prisen? Ja, definitivt. Som CD -og sonefri DVD spiller alene. Eieglede, byggekvalitet - og som avspiller av alle formater jeg har liggende kommer som et ekstra pluss. Denne spilleren blir ikke utdatert med det første.

Kan bare støtte meg fullt ut til hva Ultima her sier. 751 er som påpekt state of the art, og konkurrerer mot stand alone CD spillere som koster det samme som Cambridge sin multispiller. Min påstand er at du ikke finner bedre spiller til 7 laken, og flere anmeldere mener også at det svært vanskelig skal gjøres innen nærmeste fremtid.

Uansett hva slags skive du putter i skuffen så starter den lynraskt og pøser ut superb lydkvalitet. Kan garantere at ikke du blir skuffet med denne spilleren.

I alle mine år som anleggsinteressert har jeg faktisk aldri vært borte i et produkt eller komponent som får så total _unison_ skryt fra alle hold, både anmeldere, kunder,fans og de som kjøper sitt første Cambridgeprodukt som meg selv.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Definer 'full bildekalibrering' ... :roll:

Har ikke kjørt noe CMS kalibrering, men har satt endel parametre i Picture Adjustment, men det er flere moder å sette i Noise Reduction og Sharpness ( m.fl), så jeg må leke meg litt mer med innstillingene. Dog noe snodig om all snacs er slått av by default....

Må jo også inn i Denon og se om den gjør noe med bildet. Det er en betydelig jobb å optimalisere hele kjeden .... :mrgreen:

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Grattis!

Har hatt denne spilleren en stund nå, og den gir enorm eieglede. Alt stemmer med 751! Særlig koser jeg meg med mine gamle sone 1 DVD'er som jeg spiller av i en kvalitet jeg aldri har sett før - og CD via analog utgang.

+1 :-D

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Det jeg da lurer på er om noen har hørt om det er på vei noen ny modell fra Cambridge, 751 nærmer seg 2 år gammel? Skulle tro at neste spiller blir en god del bedre? Er fullt klar over at når det gjelder elektronikk så kommer det jevnt over nye produkter hele tiden så det er egentlig håpløst og vente siden man da kan vente og vente i evigheter. Kommer alltid noe bedre etterhvert.

Kan bare si at Cambridge 751 er en av de beste og mest uproblematiske spillerne jeg har eid. Det er nesten for ille, en dvd-spiller til ca. 30 000 her i huset, er henvist til skammekroken.

Det kan dog bemerkes at Panasonic DMP-BDT500 kan være et godt alternativ, om du får den for under 3000 kroner.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
39
Nord-Trøndelag
bwa skrev:
Definer 'full bildekalibrering' ... :roll:

Har ikke kjørt noe CMS kalibrering, men har satt endel parametre i Picture Adjustment, men det er flere moder å sette i Noise Reduction og Sharpness ( m.fl), så jeg må leke meg litt mer med innstillingene. Dog noe snodig om all snacs er slått av by default....

Må jo også inn i Denon og se om den gjør noe med bildet. Det er en betydelig jobb å optimalisere hele kjeden .... :mrgreen:

Med bruk av eksempel vis DVE http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/...ring=digital+video+essentials&urlrefer=search

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
J.Haugen skrev:
Kan bare si at Cambridge 751 er en av de beste og mest uproblematiske spillerne jeg har eid. Det er nesten for ille, en dvd-spiller til ca. 30 000 her i huset, er henvist til skammekroken.

Det kan dog bemerkes at Panasonic DMP-BDT500 kan være et godt alternativ, om du får den for under 3000 kroner.

Hehehe, det er jo neste forjævlig at en dvd spiller til 30 laken skal vike for 751 til 7 laken, men det sier jo bare alt om hvor god Cambridgen faktisk er8)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Gratulerer så mye med en flott spiller Asfalt, skikkelig lekkerbisk på alle områder. Det er en del her her inne som har den allerede, må være Cambridge sin bestseller uten tvil. :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
sliter litt med og spille av Game og thrones med min 751 for tiden:( kommet til episode 5 og to ganger har alt hengt seg opp, spillern reagerer ikke på noe så jeg må skru den av, og etter det er gjort så står det no disc uselv om den står i, noen som har vært borti dette? har den nyeste uppdaten også.

Asfalt

Medlem
20 Okt 2008
2.331
0
36
Roger Waters skrev:
Gratulerer så mye med en flott spiller Asfalt, skikkelig lekkerbisk på alle områder. Det er en del her her inne som har den allerede, må være Cambridge sin bestseller uten tvil. :)

Takk for det Roger Waters:) Har ikke fått den enda, men tror det blir bra:-D

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
sliter litt med og spille av Game og thrones med min 751 for tiden kommet til episode 5 og to ganger har alt hengt seg opp, spillern reagerer ikke på noe så jeg må skru den av, og etter det er gjort så står det no disc uselv om den står i, noen som har vært borti dette? har den nyeste uppdaten også.

Kan det være noe feil med platen? Du må i alle fall prøve andre disc`er for å sjekke om det er plate eller spiller som er utfordringen.

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.005
0
0
Hehehe, det er jo neste forjævlig at en dvd spiller til 30 laken skal vike for 751 til 7 laken, men det sier jo bare alt om hvor god Cambridgen faktisk er

Ja, det kan du si. Men da tenker jeg mest på bildet (altså bildet fra dvd-plater) og mindre på lyd. Men Cambridgen er bra der også.

Postbudet

Medlem
16 Aug 2010
360
0
16
harman/kardon skrev:
I følge Hifi klubben leveres 751 Sonefri fra Fabrikk... Stemmer det ???

Antar det i så fall er på dvd-delen. 650BD ble også levert med sonefri dvd-innstilling. Men jeg finner ingen informasjon om dette på nettsidene til HFK.

artur79

Medlem
17 Apr 2007
1.832
0
0
Niels Nielsen skrev:
Er der noen vits med en BD DVE plate for kalibrering av bilde når man har DVE dvd`en?
Ja, det er noe forskjell i fargerom mellom HD og SD. Hvis du bare skal justere lysstyrke og kontrast kan jeg ikke tenke meg at det er så nøye hva du bruker.