Bytte ut gammel Plasma til 65' Andreoid , OLED eller LED?

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
10
0
1
Drammen
Hei, ber om tips og råd til hva skal jeg skal erstatte min Panasonic Plasma TV med?
Forvirringen er komplett :oops:
Kommer ikke til å kjøpe det nyeste, men fjorårsmodell, som har sunket mye i pris.
Sameiet har avtale med ''Altiboks'' (kabel).
Jeg har beregnet at max 65' tommer er det plass til i min stue. Jeg ser mye film på Netflix o.l.

Har funnet Phillips sin 7300 series.
-4K UHD LED Android TV
- 4K UHD OLED Smart TV

Hvem er best for film og serier? (Det var derfor jeg valgte Plasma i sin tid).

BjørnK

Medlem
2 Jan 2013
81
4
8
Hvem er best for film og serier? (Det var derfor jeg valgte Plasma i sin tid).
Jeg gikk selv fra Panasonic VT50 65" plasma til en Samsung LED, men ble så skuffet da kvelden kom i stua og åpenbarte hvor dårlig det var med sortnivå/detaljer i det sorte. På dagtid var LED veldig bra. Jeg endte opp med å kjøpe med en LG C8 77" OLED, fikk den proff-kalibrert og endte opp med en bildekvalitet jeg ikke har opplevd noen steder før i min mørke kjellerstue.

• Like
Reactions: MrErling

MrErling

Medlem
30 Mai 2019
10
0
1
Drammen
Jeg gikk selv fra Panasonic VT50 65" plasma til en Samsung LED, men ble så skuffet da kvelden kom i stua og åpenbarte hvor dårlig det var med sortnivå/detaljer i det sorte. På dagtid var LED veldig bra. Jeg endte opp med å kjøpe med en LG C8 77" OLED, fikk den proff-kalibrert og endte opp med en bildekvalitet jeg ikke har opplevd noen steder før i min mørke kjellerstue.
Takk, nettopp slike konkrete svar jeg søker.
Hvordan fikk du den kalibrert?