Bytte innmat i Reverse RDS

TripsD

Medlem
26 Aug 2019
1
0
1
Hei.

Jeg har en BMW Reverse RDS som i dag ikke gjør så mye nytte for seg som den er i dag, uten DAB, AUX eller Bluetooth (etter min mening).
20190826_200457.jpg
Selvfølgelig, jeg kan jo koble opp en dabadapter, sette inn en kasett med AUX utgang, men ingen av de delene særlig estetiske...
Så jeg tenkte at jeg skal gjøre noe med det, jeg har tenkt til å ta bort AM og FM funksjonen og bytte de med DAB, AUX og Bluetooth.

Hvordan? jo, jeg tenkte rett og slett bare å bytte ut kretskortet. Det å lage kretskortet skal ikke være noe problem ( tenker den praktiske delen av meg) men det å vite hva som skal med på kretskortet er en annen sak... kan noen hjelpe meg med dette?

Det jeg har som mål med dette er å få DAB, AUX og Bluetooth til å fungere smertefritt! og knappene AM og FM skal switche mellom disse tre funksjonene, i tillegg skal displayet vise hvilken funskjon du er innom, det er ikke viktig at det viser sang, kanal etc... bare at det viser DAB, AUX eller Bluetooth. Men her trengs det vel noe koding?

Spilleren har jo en form for forsterker inni her også, jeg tenkte at når jeg først skal bytte alt, hvorfor ikke få inn en bedre forsterker, bedre kvalitet i lyden skader vel ikke?

Jeg er åpen for forslag enda, så hvis noen mener det er lettere å gjøre dette på en annen måte så er det bare å si ifra! men en ting skal være klart! jeg skal ikke ha noen form for duppeditter for å få dette til å funke, alt skal være koblet til spilleren og alle knappene skal funke som de gjør i dag, unntatt AM og FM. 20190826_200513.jpg20190826_200803.jpg