bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Frode H. skrev:
En 701 veier ikke mer enn ca 35 kilo. Uansett ville jeg vurdert å kutte et lite hull i taket for å få montert pj, hullet dekkes jo uten problem av pj.
Det du glemmer her er at rommet mitt er så og si lydtett. Det mister jeg om jeg lager lydlekasje slik du beskriver.
Frode H. skrev:
Neste gang må du få Bjørn Willy til å laste ned noen HDTV demoer, først da "slipper" haka virkelig og man får sett fullt ut hva en CRT er god for.
Klart vi sjekket ut HD demoer, vi er da ikke helt ferske i gamet. :D :wink:

Jamez

Medlem
28 Apr 2003
1.416
0
0
men, putter du den inni et bord, så slipper du å ødelegge lydisoleringen din! :8

Og som sagt, du slipper viftestøy fra projektor, om du er følsom for det...

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
Jamez skrev:
men, putter du den inni et bord, så slipper du å ødelegge lydisoleringen din! :8

Og som sagt, du slipper viftestøy fra projektor, om du er følsom for det...
Men da må kinostolene fra LaZboY hives ut, og det kommer ikke på tale. :shock: Okay, ikke enda i hvert fall. Er alt for glad i dem.
Tror vi bør fortsette denne diskusjonen i en annen tråd. Kanskje under Hi-Fil's hjemmekino.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Jamez skrev:
Ja, sånn kan det være...
Nå har du nok fucka opp hifils filmopplevelse hjemme Bjørn Willy.
Han kan vel ikke sette seg ned å se en film uten å lengte etter en crt?
Han endte ikke opp med å kjøpe gamle 701s'n din da? :)
hehe.
Gjett at han siklet på den gamle rokken som stod på gulvet, neste gang kan han jo få låne den med seg, kanskje ?

Jamez

Medlem
28 Apr 2003
1.416
0
0
hehe...
ja, kanskje det... da er det gjort.

Du var jo igrunn meget godt fornøyd med din 701 du også?
De gir jo fantastisk bra bilde for prisen, og ikke minst er de veldig greie å ha med å gjøre!!
Mange aspekter jeg likte veldig godt med den maskina :)
Utseende er dessuten noe av det peneste som er av CRT'er...

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Ja, fikk et kjempeflott bilde, men ønsket noe mere skarphet til PC bruk, pluss at jeg fikk et kongtilbud av Per Johnny. Har jo et nytt grønt rør i min 1208s/2

701s er en perfekt start proj. da den er lett å stille inn

Jamez

Medlem
28 Apr 2003
1.416
0
0
701 gir uten tvil meget bra filmbilde for penga!!

Var det lille ekstra skarpheten jeg også lengtet etter når jeg fant ut at jeg skulle gå for Nec istede...
Ble ikke så stor prisforskjell, og så er de ganske like i størrelse.
Foreløpig er jeg fornøyd med bytte, selv om jeg plages litt med alle innstillingene...
Skarpere, bedre farger, mere muligheter, mindre slitasje.
Er glad dette ikke er min første CRT, og at jeg har lært noen triks etter hvert kan man si. De kommer til nytte når man skal få denne bra!

missunnelig på støynivået på din da!! :x
Nec bråker på grensa mye for roligfilmer.
Men, er ikke missunlig på størrelsen på din! 8)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Jeg har et stort rom (nesten 40 kvm), så størrelsen får liten betydning hos meg. Støyen er veldig bra også, men er veldig glad for å ha en Barco. Har mye kunnskap i nærheten og bare et par kilometer til Video System AS

Jamez

Medlem
28 Apr 2003
1.416
0
0
Litt værre i mitt rom på bare 3.50 x 4.50 ja, og takhøyde på 2.35 ja.

Og til videosystem er det uansett ganske langt fra trondheim.

Litt værre med Nec ja.
Er ikke redd for å prøve litt mekking selv jeg da. Mye hjelp på avsforum.
Har allerede bestilt noen kondensatorer som skal oppgradere slik at jeg ikke presse strømforsyninga så mye når jeg bruker K-stone. Var en som var litt underdimensjonert, som gjør at jeg får buzz i strømforsyninga.

Arti å ha noe å gjøre :)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Ny oppdatering:

Har montert lerret i rammen min på veggen. Før hadde jeg bare malt rett på gipsen, men det var umulig å få det til uten å få skjolder i de lyse områdene på film. Kjøpte av Gunnar Andås 240 * 140 16:9. Kom på 1600 inkl. frakt. Fargene ble enda bedre og bildet ble mye jevnere enn før, så nå ser det skikkelig bra ut!

Videre har jeg kjøpt en surroundprosessor; Primare SP 31.7. Den har noen skikkelig flotte instillinger så gjør at jeg kan spille film med skikkelig trøkk og god lyd, samtidig som jeg spille musikk via digital inngang fra DVD spiller hvor frekvenskurven er optimalisert og helt flat ned til 25 Hz. Dette uten å justere på sub eller nivåer når jeg går fra film til musikk.

Hver innstilling er konfigurert til hver sin kilde/datastrøm. En genial måte å gjøre ting på.

Har også lånt inn en subwoofer til som jeg tester om dagen, frykter at jeg må beholde den. 2 Sub'er trøkker godt....

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
gratulerer med ny prosessor, Bwa!

har siklet litt på Thule PRb250B, (er det det den nyeste heter?)
men den du har kjøpt nå høres jo meget interessant ut, så jeg får vel lese litt om den og. :)

Nito

Medlem
26 Mai 2003
1.248
0
0
bwa skrev:
Har også lånt inn en subwoofer til som jeg tester om dagen, frykter at jeg må beholde den. 2 Sub'er trøkker godt....
:shock: 2 stk JMLab sub'er ?! Det må trøkke noe helt sinnsykt ! :D

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Nito skrev:
bwa skrev:
:shock: 2 stk JMLab sub'er ?! Det må trøkke noe helt sinnsykt ! :D
Det trykker bra, men det er ikke mangelen på trykk som gjør at jeg ønsker med en til. Vil ha bedre kontroll, har også noe ujevnt frekvenskurve rundt om i rommet og håper på at jeg får opp kvalieten og ikke trøkk alene.

Zulu

Medlem
2 Jan 2003
2.922
0
0
Gratulerer med valget av ny forforsterker :)

Du klarte å levere tilbake Meridian Reference 800'n da bwa, eller måtte de hale den ut av armene dine :)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Har faktisk ikke fått tid til å teste den mere enn ca 2 timer, har den et par uker til. Kommer aldri til å bruke SÅ mye penger på en CD/DCD spiller.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Når jeg først var i gang.... bestillte ny subwoofer forrige dagen. Hifi-huset i Bærum hadde ikke flere på lager, så jeg har fått låne en demomodell imens. God service, er det. Steinplate er også bestillt, så dette blir bra.

Vedlegg

BullFire

Medlem
24 Apr 2003
2.550
0
0
Gratulerer med ny sub.
Det er bare en ting å si, den hjemmekinoen din bwa, blir bare sykere og sykere for vær dag som går :D det er til å bli stum av, rett og slett helt rått...