bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
passatvr6 skrev:
Enda mørkere vegg bak lerretet! og en svs til(hihi)
Fra bildet kan det se ut som en god ide, men det er slik at jeg har laget lerrets-rammen i 2"x4" og dermed skygger den så mye og bakvegger er kullsort under kino.

Den burkagreia var jo knallgod ide, har noen meter moloton igjen, hahahah :-D :-D

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Gorm skrev:
En VW100? Så følger du strømmen av tidligere CRT eiere. :mrgreen:
Nå jeg får den for 40k kanskje, kassa er bunnskrapet. Sparer til neste bil, jeg... (Prøvde en 170 TDi+DSG..... I'm in love, men må vente til 170Tdi+DSG+4x4 kommer)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
19
38
51
Jessheim
Det kjedelige med DSG er at den ikke tåler høyere dreimoment enn 360Nm, og det er grunnen til at 170Hk oljebrenneren har så lavt dreimoment. Med en annen chip yter den lett 420Nm, men da ville girkassen antakeligvis tatt kvelden. Og med tanke på at den koster 100K alene, så er chiptuning ikke særlig aktuelt. Men det var kanskje nok off-topic for idag.

Glem Audi, kjøp heller en VW, for eksempel VW100. ;-)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Oppgraderingslysta begynner å snike seg på, gitt.... Skal ha med meg hjem en NAD T175, og en Denon 3803 - sånn for sammenlikningensskyld, bare som prosessor.

Har de på lån hele førstkommende helg, så det kan jo bli litt gøy. Skal også låne en BR spiller, slik at jeg er sikret en god lydkilde.

hjalmarjalla

Medlem
18 Jul 2004
3.685
0
0
bwa skrev:
Oppgraderingslysta begynner å snike seg på, gitt.... Skal ha med meg hjem en NAD T175, og en Denon 3803 - sånn for sammenlikningensskyld, bare som prosessor.

Har de på lån hele førstkommende helg, så det kan jo bli litt gøy. Skal også låne en BR spiller, slik at jeg er sikret en god lydkilde.
Nå er jeg nysgjerrig :) Hvordan låt dem i forhold til hverandre?

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Jeg likestillte dem mhp lydkvaliteten i surround, og muligent litt bedre stereo på NAD.

Men funksjonaliteten på Denon er såpass overlegen at NAD blir helt klart gruset etter min mening.

Derfor har jeg i dag bestillt en Denon AVC-A1HD ...:mrgreen:

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.683
0
36
Fint om du kommer med noen brukererfaringer, har bestilt samme forsterker sjøl. ;)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Da er Barcoen solgt og en ny Sony VW60 ligger hjemme og venter på meg etter jobb i dag .....

Hvilke kul start på helgen .....:mrgreen:

roffe

Moderator
24 Apr 2003
27.929
0
0
www.invelos.com
bwa skrev:
Da er Barcoen solgt og en ny Sony VW60 ligger hjemme og venter på meg etter jobb i dag .....

Hvilke kul start på helgen .....:mrgreen:
Spennende, bwa. Du har jo levd med CRT-projektor lenge, og har derfor godt grunnlag til å uttale deg om forskjellene mellom gammel og ny teknologi.

Uansett: Gratulerer! :)

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
2
38
39

Hvilke kul start på helgen .....
Det høres unektelig ut som en bra start på helgen :) Du får gi noen tilbakemeldinger på hvordan overgangen fra CRT til lampeprojektor var, etterhvert :)

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Har forberedt meg psykisk i 2 uker på å måtte glemme å drømme om absolutt sortnivå, men vil faktisk vurdere å prøve med på 2:35 lerret og heller endre zoom når jeg ser på 16:9 filmer. Så får jeg bare tåle litt grått i venstre/høyre kant.

Det er nemlig det man savner mest, regner jeg med. Jeg er ikke vant til å se noe som helt forskjell mellom 'letterbox' stipene og utenfor lerret.

Fikk jo forslag på en titteburka i 2:35... kanskje en god ide ???:mrgreen:

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Eller hva med 2:35 eller 16:9 kontaktlinser ...

En skikkelig entusiast burde jo hatt slike på alltid. Tenk å se hele verden i kinoformat :mrgreen: :mrgreen:

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Vel, har hatt mine første par timer med projektoren og det er par ting som jeg la fort merke til.

Hvitnivået er jo strålende i forhold til det jeg er vant til.
Skarpheten er ikke så meget bedre på DVD. Blueray kommer i posten i løpet av et par dager, forventer å virkelig se forskjellen her.
Absolutt sortnivå er meget dårligere, men i vanlige scener så er det like mye detaljer, minst. Og det er rett ut av boksen, har kun justert zoom og fokus.

Så langt er jeg kjempefornøyd, tatt i betrakning at jeg holder absolutt sort utenfor.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Da har jeg og naboen klekket ut en ny plan.....

Etter å ha blåst bildet opp til ca 3,2 m bredde ble jeg totalt overbevist om at size matters.

Jeg planlegger nå et total renovering av fronten. Skal flytte høyttalere og subber og trekke lerret fram foran elektronikk og subwoofere. Da blir alt bedre skjult og jeg bli kvitt refleks fra høyttalere o.l

Dette skal bli gøy ....