bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Er det andre som har 3(!) subwoofere av denne størrelsen i hjemmekinoen egentlig? Håper du klarer å justere alt dette. :)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
bwa skrev:
Ellers kan jeg jo bare invitere dere på nytt når jeg har skrapt sammen 10k til den 3dje subben.
Sikker noe jeg ikke har fått med meg, for hos bwa går det tydeligvis unna.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
26.536
0
0
48
Ja dette er jo helt villt, bwa...:shock: En eller annen gang må jeg jo komme innom og besiktige denne kinoen. Kanskje først og fremst en dag jeg er litt tung i magen og trenger å ommøblere noen innvoller....

20 Jan 2005
18.327
0
0
Etter hva jeg forstår av de som har sett kinoen din er bildet ekstremt bra. Antagelig etter det jeg leser bedre en f.eks. "Ruby". Da blir det veldig interresant å vite hvor mye det har kostet deg å få det bildet. Dvs inkludert justering og spesialtilpassninger og HTPC løsningen.
Kort sagt hvor mye ville det kostet å få en tilsvarende 1208s med HTPC i taket hjemme hos seg selv ?

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Counterpointer skrev:
Etter hva jeg forstår av de som har sett kinoen din er bildet ekstremt bra. Antagelig etter det jeg leser bedre en f.eks. "Ruby". Da blir det veldig interresant å vite hvor mye det har kostet deg å få det bildet. Dvs inkludert justering og spesialtilpassninger og HTPC løsningen.
Kort sagt hvor mye ville det kostet å få en tilsvarende 1208s med HTPC i taket hjemme hos seg selv ?
Joda, bildet i kinoen min er nok overveldende bra for de som ikke har sett en CRT før, men blir elegant overgått av Ruby på mange områder: skarphet, oppløsning, detaljer, lysstyrke, HDMI-støtte, 1080p-støtte. Men CRT ligger nok god an på sortnivå og gir etter min følelse mere 'kino-følelse'. Ruby'en avslører komprimeringsartefaktene (selv i HD-materiale) nådeløst (nesten på grensen til fremheving av unotene), mens disse blir mere dempet i en CRT. Bildet 'males' på veggen, i stor grad på DVD fordi de-interlacingen reverserer DVD'en til bake til original 576p/24 (i de tilfellene film er master, og dvs 95 % av av de dvd'ene som jeg har sett)

Det blir som å sammenlikne CD og LP-plater, men det er noe eget med en analoge lyden, selv om det kniter litt av og til.

Jeg vil tippe (håpe?) på av min CRT er verdt 25k, og så kommer man langt med en HTPC til 8-10k.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Counterpointer skrev:
Det er vel 4 ! Hvis ikke har jeg misforstått... Hadde to og har nå bestilt to til !!

2+2=4 ?
Jepp, får bare håpe at jeg finner plass til begge i bakkant. Det er jo ikke sikkert at den 4. subben bidrar så mye at den er verdt pengene. Da regner jeg med at den bare selges videre.....

akto

Medlem
28 Apr 2004
19.272
0
36
www.facebook.com
Steike....

Nå som jeg trodde jeg var på track igjen...

Hva skal man finne på nå tro?

Dette blir nok skikkelig bra BWA, gratulerer :-D

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Har konsolidert bor den 4de subben. Det er ikke plass ... (!) Hadde en halvveis avtale om at naboen skulle ta over den 4de subben om det ble vanskelig å finne plass til den, og han var ikke sein om å ta over den, da tilbudet kom....

Så da er det bare 3 x SVS PB12Plus hos meg..... :cry:

Akto,Roko og Flagebrog, det er bare å laste opp måleutstyret og komme på nytt besøk.

akto

Medlem
28 Apr 2004
19.272
0
36
www.facebook.com
Så det du sier.... er at du KUN har 3 stk 12".......... ;)

*knegg*, bare tuller. Tror du kommer til å få et skikkelig bra resultat!

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
akto skrev:
Så det du sier.... er at du KUN har 3 stk 12".......... ;)
Your honor has been restored... (bwa bukker seg i støvet....)

Kunne bare hive ut sofaen, arbeidspulten trenger jeg til HTPC'en.... Skal bestille opp noen steinplater, så blir det bra....

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Så fikk jeg besøk av oppgradering jævelen igjen .... :roll:

Får inn 4 JMLab Cobalt 816s som bakhøyttalere, må jo ha skikkelig 7.1 for å holde følge her... Har også bestillt steinhyller til de 4, pluss en til å ha under subben bak.

Har også hevet ut litt møbler og skal snekre en plattform til å sette høyttalerene på slik at de heves ca 25 cm. Da blir de såpass høye at ingen stolrygger e.l. dekker for lyden.

Endelig kan jeg legge ut bilder av bakhøyttalerene, for det har ikke vært så pent der før.

Og så må jeg skaffe meg en Midgard 600 Watt'er til center foran..... er det noen som har en for mye der ute ?

Pug-Nose

Medlem
11 Aug 2005
2.836
0
0
35
bwa skrev:
Så fikk jeg besøk av oppgradering jævelen igjen .... :roll:

Får inn 4 JMLab Cobalt 816s som bakhøyttalere, må jo ha skikkelig 7.1 for å holde følge her... Har også bestillt steinhyller til de 4, pluss en til å ha under subben bak.
Fy steike bwa, den kinoen her er bare helt sinnsvak..

Men det blir jo 7.3 nå da, du må jo ikke underdrive din egen kino:grin:
En Midgard 600watter til senteren bør vel holde? Eller kanskje du bør biampe med to stk for å være sikker ;-) ..

Håper du blir fornøyd med oppgraderingene... Gleder meg til å se hvordan det blir seende ut..

kid

Medlem
23 Jan 2006
7.158
0
0
30
Suveren oppgradering bwa, gratulerer så mye! Gleder meg veldig til å høre noen tilbakemeldinger når alt er "klart", samt gjerne noen bilder? Stå på! *Misunnelig*

Edit: Når jeg tenker meg om, har du egentlig en utrolig rå kino..