bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Hi-Fil skrev:
Hva slags signal er det på S/PDIF ut fra XCard ? Er det veldig høy upsampling? I så tilfelle er det vel mulig å justere i kontrollpanelet til XCard?
Det er svært mye jitter, det påstod i allefall Primare.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Hi-Fil skrev:
Forskjellig crossover på DTS og DolbyDigital trenger du vel strengt tatt ikke, med det er fortsatt mulig å sette forskjellig crossover på alle de kildetypene du nevner. Du har bare lett på feil sted. Du setter "mastercrossover" på "subwoofersetup", og så kan du sette individuell crossover for hver høyttaler og kildetype under "Adv Speaker setup"
Enig, DTS/DD går for det samme.
Ja, jeg har sett på det, men du kan bare endre small/large for Stereo. Det er ikke valg for Stereo Small/40Hz og DD/DTS Small/80 Hz. Bare prøv, det går ikke. Man kan ha ulike frekvenser for hver høytt., men ikke for ulike kilder på frontene....

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.468
21
38
51
Jessheim
Dersom du setter crossover på sub (master) til 80hz og setter fronter i adv. menyen til 40hz, kan du så sette forontene til å følge mastersetting til film og small til stereo. Small vil gi den crossover som er satt på den enkelt høyttaler. Da vil du ha crossover 40hz til stereo og 80hz på DD/DTS

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Hi-Fil skrev:
..kan du så sette forontene til å følge mastersetting til film og small til stereo
Hvordan setter du fronten til Master? Håper jeg tar feil, men finner ikke noe innstillinger for dette.

Ifølge manualen (er nå på jobben) er subwoofer master setting bare for å initilalisere de enkelte høyttalere med samme crossover. Se side 36 i manualen, siste avsnitt nede til høyre.

Ser nå bare 2 muligheter:

1) Sette crossover til 40 Hz for front og bruke dette også på film, da HELE .1 sporet uansett kjøres til SUB
2) Sette front til large ved kino og small ved stereo.

Får ta en ny lyttetest på dette....

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.468
21
38
51
Jessheim
Forklarte meg tydligvis litt dårlig.

I subwoofersetup:
- sett crossover (master) til 80hz

I adv. speaker setup:
- sett fronthøyttalerne med crossover 40hz
- sett master på DD, DTS etc
- sett small på stereo

Ved stereoavspilling vil da crossover være 40hz (satt under avd speaker setup), mens DD, DTS etc vil følge mastersetup (fra subwoofer setup).

PS tror det er enklere å ta dette over telefonen Bjørn-Willy. Har prøvd å ringe men får ikke svar. :wink:

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
6.643
0
0
steinheller under høytalere?

Hei..
Kjempe fin hjemmekino!
Har du prøvd med steinheller under hovedhøytalerne også? noe resultat?
har det noe å si hvor tykke eller hva slags stein det er?

mvh

Tormod

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
jfinneru skrev:
på tide å oppgradere webben din bjørn willy;-)
Full oppgradering er planlagt. Får i dag inn 3 digre steinplater som jeg skal lage 'stero-benk' av. Så må jeg skru noen dager, må ha litt hjelp der, platene veier 69 kg pr. stykk. Og da har jeg plass til ny dvd-spiller og prosessor.

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
Re: steinheller under høytalere?

tralltrall skrev:
Hei..
Kjempe fin hjemmekino!
Har du prøvd med steinheller under hovedhøytalerne også? noe resultat?
har det noe å si hvor tykke eller hva slags stein det er?
Takk for det. :D
Har ikke prøvd steinheller under frontene ennå. Vurderer det en dag, men føler ikke noe stor behov. Jeg har brukt hellene for å kople bort bassen fra gulvet og 926'ene er ikke noe bassmonstre, så jeg har ikke fokusert noe på det ennå.

jonia

Medlem
2 Mar 2004
2.080
0
0
42
home.no.net
Hei!

Har du laget racket selv??? Eller fås det kjøpt i en butikk, i såfall hvor?

Ser veldig stilig ut det her, men det koster vel sikkert også!

Ser du har kjøpt deg mye fett utstyr, vunnet i lotto, eller bare lidenskapelig opptatt av hjemmekino (les: all lønning til HT)?

Har virkelig sansen for stilen du har lagt opp til, er misunnelig, skulle så gjerne hatt plass til å lage eget HT rom som jeg selv kunne bestemme hvordan skulle sett ut... men jeg bor bare i en leilighet, og millionlønnen er langt unna... :shock: :(

Men det kommer vel en solskinnsdag da hus er en realitet! :) Da blir det noe annet!

Stå på!

bwa

Medlem
2 Jan 2003
4.403
0
36
www.bwa.no
jonia skrev:
Har du laget racket selv??? Eller fås det kjøpt i en butikk, i såfall hvor?
Jepp, homemade :D Har kjøpt 3 stk 50*150cm (3cm tykke) steinplater fra en steinhuggeri ute ved Ticon/Lahell. Med boring kom det på 2500 kr (røverkjøp, ville egentlig koster bort i 10.000, var noe ukurante mål som ble hentet ut i fra skadet leveranse) Resten har jeg kjøpt på maxbo. Totalpris:3000 kr

jonia skrev:
Ser du har kjøpt deg mye fett utstyr, vunnet i lotto, eller bare lidenskapelig opptatt av hjemmekino (les: all lønning til HT)?
Har spart en stund, og har en Ok jobb.

geiri

Medlem
29 Feb 2004
6.322
0
0
41
avforum.no
Man får det ikke bedre en hva man gjør det till selv sies det.
Med dette i tankene så har vel BWA fått det beste racket han kunne ha kjøpt seg da det er selvgjort og må jeg få si: Velgjort!