Brukt kjøp

OlaCola15

Medlem
12 Jan 2012
750
0
0
Reddal skrev:
Det hadde jeg ikke tenkt på før du nevner det, så det er jo en mulighet..

Det som gjør meg mest skeptisk er at han ikke gir meg navnet sitt eller telefonnummer...

/Tommy
Det er også litt skummelt at han er helt ny på forumet. Jeg har lest at det er typisk for svindlere å lage seg en ny bruker for å selge ting.

Daniel NOR

Medlem
28 Apr 2007
547
0
0
28
bamse skrev:
For no tullprat. Leser du tråden viser selger alle tegn at han ikke har rent mel i posen. Resultatet blir at kjøper står med skjegget i postkassa og kan gjøre svært lite uten å legge ned mye resusser og tid for å få en løsning. Slik er det dessverre med svindlere og kjeltringer i Norge. De kan gjøre som de vil.

Her hadde jeg virkelig vært forsiktig med å betale ut noe.

Og hadde det vært så enkelt at det var bare å sette seg i bilen for å ta affære så hadde kanskje kjøper hentet varen selv i utgangspunktet?
glemte å skrive at kjøper også har et ansvar, å gjøre litt research før man avtaler en handel. nå har jeg ikke sett hvilke summer det dreier seg om her, men skal man handle privat burde man ikke bare smile hvis prisen er lavere enn alle andre og hvis navnet hans er oppgitt som "selger"..

avstanden skal ikke være lang før det blir billigere å sende i posten som koster 140,- for en norgespakke, du kommer ikke mange mil for det.

Reddal

Medlem
14 Des 2007
629
0
0
Daniel NOR skrev:
glemte å skrive at kjøper også har et ansvar, å gjøre litt research før man avtaler en handel. nå har jeg ikke sett hvilke summer det dreier seg om her, men skal man handle privat burde man ikke bare smile hvis prisen er lavere enn alle andre og hvis navnet hans er oppgitt som "selger"..

avstanden skal ikke være lang før det blir billigere å sende i posten som koster 140,- for en norgespakke, du kommer ikke mange mil for det.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette, det er ett stykke fra Grimstad til Oslo. Og når det gjelder pris, så er det ikke sånn at jeg kjøper noe til en pris som jeg "burde" skjønt at det var noe galt.

Prisen vi avtalte var litt mer enn halv pris, som er ganske gjengs når det gjelder bruktkjøp.

"Navnet oppgitt som selger", denne skjønner jeg heller ikke...

/Tommy

Zingery

Medlem
9 Des 2012
63
0
0
En helt ny bruker uten innlegg som ikke vill oppgi navn, nummer eller adresse?

Lukter svidd av den dealen ja...

Viking_ki

Medlem
21 Jun 2008
559
0
0
Jeg ville ha kommet meg ut av denne handelen fort som f..... Jeg har både kjøpt og solgt via finn,qxl og ebay de siste 10 årene. Dette her lukter dritt for å si det pent.

Send meg en pm med brukernavn/epost til selger. Kan finnes mye der.

Reddal

Medlem
14 Des 2007
629
0
0
teddytusen skrev:
Nå er den vel kommet fram? Har du vært å sjekka på Posten?
Hei

Pakken kom til postkontoret i går, skal se om jeg rekker det i dag..

/Tommy

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Uansett. For fremtidig bevis til politiet.
Filme med mobilen når du betaler, signerer og pakker opp foran postansatt.
Da har du et vitne, og videobevis.

Lenger er den ikke.

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Håper selger er ok. Synd å missbruke tilliten til folk på den måten. Bare trist og leit.

bamse

Medlem
15 Apr 2004
2.120
0
0
tor rasmussen skrev:
Uansett. For fremtidig bevis til politiet.
Filme med mobilen når du betaler, signerer og pakker opp foran postansatt.
Da har du et vitne, og videobevis.

Lenger er den ikke.

Sikkert lurt men antagelig fullstendig bortkastet. Ganske sikker på at Politiet trekker på skuldrene før de henlegger saken.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
bamse skrev:
Sikkert lurt men antagelig fullstendig bortkastet. Ganske sikker på at Politiet trekker på skuldrene før de henlegger saken.
Joda, men er det oppkrav skal sikkert pengene til en konto. Og den kontoen har et navn.
Så kan en sende inn til banken eller posten og spørre om de er villig til å hjelpe.
Blir en svindlet er det som regel mulig å spore opp vedkommende. Men da trenger en hjelp av bank eller postvesen. Og de hjelper nok litt mere til hvis en har så konkrete bevis som dette.

Reddal

Medlem
14 Des 2007
629
0
0
Hei

Pakken ligger på postkontoret, rakk ikke å hente den på lørdagen, og jeg er bortreist på jobb frem til onsdag eller torsdag.

Takk for omtanken.. :)

/Tommy

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
Min pakke (som og var oppkrav) vart henta i går. Eg fekk som sagt full kontaktinfo av selgar. Ringte selgar før eg henta pakken, og hadde ein meget triveleg prat om anlegg. Då var det berre å susa å henta pakken. Som forventa var den godt pakka, i strøken stand. Straumkabelen mangla, men det opplyste selgar om at han hadde glømt og at den var på veg. Reknar med eg har den i dag.

Dersom eg ikkje hadde fått tak i selgar, hadde aldri pakken blitt henta.