Bra priser på Onkyo TX-SR707 og TX-SR807 hos Elkjøp. Kjøpe?

Aerus

Medlem
2 Mar 2006
39
0
0
Elkjøp har helgetilbud på disse to til noe som virker som en god pris.
TX-SR707 til 5695,- og TX-SR807 til 6995,-. Dette skal være hhv 1300 og 1500 kr lavere enn prisen etter helgen. (de bruker forresten både betegnelsen TX-SR og TX-NR, vet ikke hva som er forskjellen). 707 virker å være på lager mens 807 kommer i uke 34?

Har egentlig vurdert Yamaha reciever, men prisene og det lille jeg har sett på spec på Onkyene virker jo bra.

Da benytter jeg sjansen til å spørre. Hva vil dere anbefale av receiver. Vanlig bruk (mest film, Panasonic plasma, PS3 (som blueray), DVD, Wii, Popcorn Hour, høyttalere (surround) foreløpig blanding av Audiopro (Blue Diamond) og XTZ resten også sub). Krav er pre out, HDMI min 4 (hvis dere ikke mener at splitter veier opp for "manglende hos receiver", og selvfølgelig så godt bilde og lyd for pengene, og enkel å bruke. Prosjektor og lerret kommer en gang.

Synes egentlig at 6000-7000 kr for en receiver burde være plenty nok.

Det jeg hadde vurdert før jeg så Onkyoene var

Yamaha RX-V765 til ca 5600,-
Yamaha RX-V1800 til ca 6000,- Dette blir da brukt kjøp.

Ser også at denne er på vei. Har ikke funnet om den kun er kraftigere, eller har tilleggsfunsjoner i forhold til lillebroren.
Yamaha RX-V1065 til ca 7750,-

Og så de to Onkyoene nevnt over.

Hva er mest bang for the buck og vil passe mine behov best. Har noen av disse mangler en skal være obs på?

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
De kjøper jo også gjennom den norske importøren Mono. Så det er vanskelig å forestille seg at de tjener veldig mye på dette. Kanskje det til og med taper på noen av tilbudene?

Men en ting er sikkert, og det er at de tiltrekker seg kunder i kretser det ikke har vært innom før. Som gjerne liker å bruke mye penger på hifi. Så dette er jo en gedigen markedsføringsplan som ser ut til å virke veldig bra.

zicoz

Medlem
8 Mar 2007
969
0
0
Må si at de frister endel for meg også. Var inne og tittet litt i starten av måneden, og da var prisene hårreisende, de skulle bl.a. ha 6000kr for 607, men nå se de langt bedre ut. Vurderer å gå for 707 selv også siden denne støtter oppskalering til 1080p og ikke bare 1080i som 607 gjør.

Men er litt skeptisk når jeg ser at diverse personer skriver at Onkyo hadde bedre lydkvalitet før enn de har nå.

tness

Medlem
4 Mar 2004
172
0
0
Elkjøp har 807 sølv på tilbud til 6995.- denne helga. Hadde håpa på sort, så derfor blir det ikke noe kjøp av denne enda.

Edit: La inn en bestilling fra Lefdal så da blir det ny receiver på meg, takk for tipset Oyfinn

rs_banditt

Medlem
21 Apr 2004
6.225
0
0
Dette er meget gode priser! Grunnen til at 807 heter TSXNR er at den har nett verk funksjon for kobling mot PC el. De nye onkyo skal være bedre rent lydmessig ilfg sjefs utviklern til Onkyo. 807 ligger på 10k til vanlig...

Fowler9

Medlem
6 Nov 2009
3
0
0
Elkjøp har surret litt i helgens online annonse. TX-SR807 til kr 5.495!!!

Her er det vel bare å stille seg i kø og dra nytte av feilen (dvs kreve å få kjøpe produktet til annonsert pris). Reklamerer også med at prisen etter kampanje vil være kr 5.995,-. Fortsatt meget hyggelig!

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Veldig fristende tilbud ! Men hvordan klarer Onkyo seg med 4 Ohms høyttalere...noen som har erfaring med det ?

KES

Medlem
15 Feb 2005
400
0
0
Jeg hadde allerede bestemt meg for en TX-NR807 når den kommer, og var innstilt på å betale 10k. Dette er et kupp.

T 2

Medlem
11 Jul 2005
4.209
0
0
59
Hvor mange watt har en TX-SR807 dersom en sammenligner med samme spesifikasjoner som Yamaha benytter?

KES

Medlem
15 Feb 2005
400
0
0
T 2 skrev:
Hvor mange watt har en TX-SR807 dersom en sammenligner med samme spesifikasjoner som Yamaha benytter?

Det er oppgitt 135W pr. kanal FTC i 8 Ohm. FTC er såvidt jeg husker en streng norm, som måler i hele frekvensområdet. Men det er neppe med drift i alle kanaler samtidig.

Hva Yamaha oppgir vet jeg ikke.

Bungle

Medlem
9 Jul 2009
272
0
0
Da er 707 kjøpt og betalt. Da trenger jeg bare et hus og høytalere :-D

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
Seriøt???

Hmm, kanskje eg skal vurdere å kjøpe denne før jul då, har ikkje bruk for den på ei måned, men..... :D

Forresten svart eller grå?

rs_banditt

Medlem
21 Apr 2004
6.225
0
0
Treespider skrev:
Veldig fristende tilbud ! Men hvordan klarer Onkyo seg med 4 Ohms høyttalere...noen som har erfaring med det ?

De blir utrolig varme men det fungerer meget bra er min erfaring. MIne gamle høytalere lå under 4ohm i bass området og det fungerte fin fint sammen med onkyo så lenge den fikk luft. Den slå seg av 1 gang under høyt nivå men hadde da kun 2-3 cm over seg. Flyttet den og problemet ble borte

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
rs_banditt skrev:
De blir utrolig varme men det fungerer meget bra er min erfaring. MIne gamle høytalere lå under 4ohm i bass området og det fungerte fin fint sammen med onkyo så lenge den fikk luft. Den slå seg av 1 gang under høyt nivå men hadde da kun 2-3 cm over seg. Flyttet den og problemet ble borte

Takk...det var vel sånn omtrent som ventet. Problemet mitt er at jeg ikke har greid å oppdrive noen impedanskurver for mine høyttalere, og det engster meg en smule. Hadde vært greit å vite hvor langt ned de faktisk dipper, og hvor.

AcidRain

Medlem
1 Des 2009
81
0
0
Og det var med rabatt? kan ikke si at jeg har sett den på tilbud hos elkjop siste ukene, og fikk også høre av elkjøp kundeservice at butikk pris var 9900-.