Bra priser på Onkyo TX-SR707 og TX-SR807 hos Elkjøp. Kjøpe?

svelar01

Medlem
28 Jan 2009
87
0
0
Noen som hvet om de som datakjeden selger er paralell import? Eventuellt, hva slags garantier som gjelder da?

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Drago skrev:
Blir bare billigere og billigere disse receiverne.. Men nå spør du vanskelig.. Er egentlig helt fersk på området skjønner du. Har bare lest en del før jeg handla nå og hørt på kameraters erfaringer. Den eneste sammenligningen jeg fant av yamaha og onkyo var på lydogbilde.no.

Det er riktignok to av de rimeligere modellene..

HD-Surround til gi-bort-pris - Lyd og Bilde

Her blir 607 satt opp mot Marantz SR5003. Man ser allerede en stor forbedring fra 507..

HD-receiverne som hever lista - Lyd og Bilde
I site nr av "Hjemmekino" som kommer ut i Januar 2010 så er disse receiverene testet opp mot hverandre:
Denon 2310, Onkyo 707, Yamaha 765, Pioneer 919 og H/K 260.
Onkyo ble kåret til best i test, knepent forran H/K som var egentlig best i hjemmekinoen. Onkyoen var bedre all-rund. Yamaha rett under disse to. Den trenger riktig matsj mot høytalere ikke for pågående i toppen. Yamaha er pågående og slenger lyden litt mot deg, men dynamisk som få. Denon er egentlig ikke dårlig og meget velutstyrt, men "Hjemmekino" syns fremdeles den er "litt" tilbakelent.

Det var test resultatet slik jeg så det.

alek

Medlem
9 Aug 2009
566
0
0
Vet ikke om de har paralellimport eller ikke, bare send de en mail og spør:)
Om Onkyo'ene Netshop selger er paralell import, dekkes de ikke av garantien til Mono, offesiell importør av Onkyo.

Drago

Medlem
6 Jan 2008
57
0
0
Rotja skrev:
I site nr av "Hjemmekino" som kommer ut i Januar 2010 så er disse receiverene testet opp mot hverandre:
Denon 2310, Onkyo 707, Yamaha 765, Pioneer 919 og H/K 260.
Onkyo ble kåret til best i test, knepent forran H/K som var egentlig best i hjemmekinoen. Onkyoen var bedre all-rund. Yamaha rett under disse to. Den trenger riktig matsj mot høytalere ikke for pågående i toppen. Yamaha er pågående og slenger lyden litt mot deg, men dynamisk som få. Denon er egentlig ikke dårlig og meget velutstyrt, men "Hjemmekino" syns fremdeles den er "litt" tilbakelent.

Det var test resultatet slik jeg så det.

Kjempebra. Takk skal du ha. Da tror jeg hokeyh fikk svaret sitt også ;) Håper Bravo FX-10 er en bra match med 707 da. Fikk ikke testet dette i butikken.

Pooze

Medlem
27 Aug 2008
129
0
0
Er det noen som har fått oppdatert ordrestatus på Elkjop.no? Min står fortsatt til "Reservert" og "Estimert pakkningsdato 07.08.2009" til tross for at jeg fikk lovnader om at den var sendt tidligere i dag. Sånn smått frustrerende...MÅ HA forsterker før helga, arghhh :-?

charnobo

Medlem
25 Des 2005
78
0
0
Bestilte 807 til 5995,- på elkjøp idag.

Satser på at jeg blir fornøyd :-D

Neste punkt blir høytalere.

Hva med brukte høytalere ?

Kan man ende opp med brukte høytalere som er skadet, men som man ikke hører når man kjøper dem ?

Er det vanlig med ca halv pris på et par år gamle høytalere ?

Tenkte vel at høytalere til 8-10 tusen hadde passa bra til 807'en. Brukte, kan de ligge på 4-5 tusen ?

Noen anbefalinger med høytaler merker ?

JoFa1960

Medlem
21 Jan 2009
93
0
0
VegardF skrev:
Hei
Ikke hørt noe jeg heller..venter på 807 sort :)
Hadde ei hyggelig dame fra "Elkjøp" på telefonen idag og hun kunne bekrefte levering i neste uke. Forhåndsbestillingene på disse hadde tatt veldig av og de hadde fått så mange bestillinger at de ikke hadde klart å få nok i første forsendelse. Men kan man spare noen kroner så er det hvert å vente. :-D
Blir nok en salgsuksess for Onkyo dette. :)

hagen

Medlem
13 Sep 2007
2.066
0
0
Min kom onsdag i forrige uke, og jeg er veeeeeeeldig fornøyd.
En ting som jeg ikke visste om, men som jeg kommer til å bruke endel er DLNA, dvs muligheten til å streame til receiveren fra andre maskiner, snasent :)
Og i forhold til min gamle sak er den veldig mye mer kontrollert.

Fornøyd :) til 6000,- wohooo

alek

Medlem
9 Aug 2009
566
0
0
Ikke så rart at forhåndsbestillingene hadde tatt av når de solgte den til nesten 3000 under alle andre på det tidspunktet. Man må jo skjønne at et produkt kommer til å selge bra når det er så billig.

Pooze skrev:
Er det noen som har fått oppdatert ordrestatus på Elkjop.no? Min står fortsatt til "Reservert" og "Estimert pakkningsdato 07.08.2009" til tross for at jeg fikk lovnader om at den var sendt tidligere i dag. Sånn smått frustrerende...MÅ HA forsterker før helga, arghhh

Jeg måtte ha forsterkeren forrige helg, men det gikk heller dårlig:|

Sjekket på elkjop.no nå der står det Ankommer lageret rundt uke 37/38. Jeg lurer på om vi virkelig får forsterkeren denne helgen.

Mojo Pin

Medlem
18 Des 2009
324
0
0
Fikk den også i midten av forrige uke. Er hjemme i jula, og skal ta den med inn til Oslo, så har ikke fått lekt med den enda =/ Men er det trådløs streaming til den, eller må man koble til med kabel?

boerner

Medlem
9 Aug 2009
72
0
0
Jippiiii - Fikk nettopp hentemelding fra posten. 807 i svart ligger og venter på meg...........blir en laaaaaaaang dag på jobben idag :D

MaW

Medlem
3 Aug 2008
7.587
0
0
Haha, dette går mot det latterlige, men det er jo også bare bra! Veiledene på 765 er 7495 kr og 807 er 9995!

Tror ikke produsentene er spesielt happy for dette, men who cares. Man kan nesten si at dette er takket være Elkjøp som startet med disse ekstreme tilbudene i sine superhelger, som nå nesten har gått over til å bli vanlige priser...

sunjam

Medlem
9 Aug 2009
18
0
0
boerner skrev:
Jippiiii - Fikk nettopp hentemelding fra posten. 807 i svart ligger og venter på meg...........blir en laaaaaaaang dag på jobben idag :D

Gratulerer! 8)

Ble du oppringt eller mottok du sms ifra elkjøp i går? Ser ut til at det er mange her som ikke har hørt noe siden en tlf i forrige uke.

hagen

Medlem
13 Sep 2007
2.066
0
0
MaW skrev:
Haha, dette går mot det latterlige, men det er jo også bare bra! Veiledene på 765 er 7495 kr og 807 er 9995!

Tror ikke produsentene er spesielt happy for dette, men who cares. Man kan nesten si at dette er takket være Elkjøp som startet med disse ekstreme tilbudene i sine superhelger, som nå nesten har gått over til å bli vanlige priser...
Hva med en 1007 til 10000,- hos Soundgarden?
NR1007 hos Soundgarden

heba1

Medlem
7 Okt 2005
689
0
0
Jeg har ikke fått noen mail fra elkjøp.måtte ringe selv for å få informasjon i går,ble lovet 28/8 eller senest neste uke.nå står det ankommer lageret uke 37,38.dette er temmelig dårlig:twisted:
De 4 som måtte vente er blitt til 5 bare her på avforum,merkelig...

Drago

Medlem
6 Jan 2008
57
0
0
Thoros skrev:
Yamaha 765 til 3495,- på lefdal.

Lefdal - Yamaha AV receiver

Nå begynner jeg å tvile litt.. Fikk 707 her forleden men har ikke rukket å sette den opp. Nå vurderer jeg å levere den tilbake på elkjøp, dra på lefdal og hente en 765, og spare 1300 kroner.. Det var egentlig den jeg hadde i tankene før tilbudet på onkyoen. Er dette en god idé..?