Bra priser på Onkyo TX-SR707 og TX-SR807 hos Elkjøp. Kjøpe?

hagen

Medlem
13 Sep 2007
2.066
0
0
Jeg og :)

Bestillte "sølvsuper 807" den 25.
Har et oppsett som "fungerer" enn så lenge, men må si jeg gleder meg veldig :-D

zerblatt007

Medlem
14 Mai 2008
12
0
0
Fremdeles ingen som har fått sin?

Jeg har ikke bestilt enda, og skulle gjerne sett en review eller hørt fra noen som har fått testet denne.

Noen som har meninger om dette er et supert kjøp, eller ikke?

ahaugland

Medlem
5 Mar 2009
75
0
0
Har også kjøpt Sølvsuper :-D

Har en 606 i dag, innbiller meg at mine Dali Ikon vil like en 807 enda bedre. Det blir veldig spennende når denne kommer, fikk melding fra Elkjøp at den allerede er ankommet Kristiansand (på julaften). Får den hjem på mandag :-D :-D :-D

freddyper

Medlem
23 Feb 2003
436
0
0
Da var det en hyggelig dame som ringte fra elkjøp og informerte meg om at TX-NR807 forsterkeren var sendt :-D
Da er det bare og vente på posten.

Bikertoby

Medlem
22 Sep 2008
257
0
16
onkyo 807 vs 886

Lurer på hva som er forskjellen på ein 807 kontra 886 når ein ser bort fra forsterker delen og ballanserte utganger.
Parasound C2 min tok kvelden og lurer litt på ein Onkyo 886 (eller 5507) men når ein går inn på Onkyo sine sider og sammenligner dei er det ikke mye forskjell.
så det eg lurer på er om det er like lurt og kjøpe ein 807 og bruke den som prossesor istedenfor 886/5507 og spare ca 10000,-
(Har parasound A52 som effekt forsterker)

heba1

Medlem
7 Okt 2005
689
0
0
en ikke så hyggelig dame fra elkjøp fortalte meg(jeg ringte inn..) og fortalte at de FORVENTER å sende den 28/8 eller neste uke.Da var vell jeg den fjerde:twisted:

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
antiloop skrev:
Da vil jeg bli svært overrasket. 707 og 807 kom på markedet i høst så det er vel lite sannsynlig at det kommer nye modeller bare etter et lite halvår i butikkene.
Hvordan er 707´en mot Yamaha RX-V 765?

alek

Medlem
9 Aug 2009
566
0
0
ingen sms eller tlf fra elkjøp til meg heller:) Håper virkelig de sender i morgen. Jeg begynner å bli lei av å vente!

Jeg har ingen forhåpninger om å få receiveren før helgen lenger...

Drago

Medlem
6 Jan 2008
57
0
0
Dejligt!

Yamaha har vel litt mer trøkk i bassen mens onkyo'en har litt bedre lydoppløsning. Så det er smak og behag. Du bør høre på dem og se hvilke specs som passer deg. Nå har jeg fått Audiopro FX-10'ene i hus og venter på 707'en. Jeg valgte den fordi den skal være litt bedre på musikk og dessuten har den to sub-utganger som jeg kan koble til hver av høyttalerene i tillegg til å bi-ampe dem.. DEJLIGT! Det er fortsatt mulighet for å få disse high-end høyttalerene til 10 svenske på Nordby Digital. Tenkte jeg ikke skulle si noe før jeg hadde sikra meg et par.. ;-)

BBS

Medlem
26 Aug 2009
42
0
0
Venter også i spenning på 807. Elkjøp ringte forrige uke og sa den skulle sendes denne uka. Har ikke hørt noe mer hverken på SMS, mail eller tlf :neutral:

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
Drago skrev:
Yamaha har vel litt mer trøkk i bassen mens onkyo'en har litt bedre lydoppløsning. Så det er smak og behag. Du bør høre på dem og se hvilke specs som passer deg. Nå har jeg fått Audiopro FX-10'ene i hus og venter på 707'en. Jeg valgte den fordi den skal være litt bedre på musikk og dessuten har den to sub-utganger som jeg kan koble til hver av høyttalerene i tillegg til å bi-ampe dem.. DEJLIGT! Det er fortsatt mulighet for å få disse high-end høyttalerene til 10 svenske på Nordby Digital. Tenkte jeg ikke skulle si noe før jeg hadde sikra meg et par.. ;-)
Kan sannsynligvis få lånt meg en Onkyo av Soundgarden tror jeg (vet ikke hvor behjelpelige de er med slik), men Onkyo er dyrere enn Yamaha 765´en.. Lsound sier at Yamahaen er fantastisk på SVS, men har også hørt at Onkyo er fantastisk på Klipsch F1..

Jeg solgte nettopp min H/K Avr255 fordi den ble altfor skarp i toppen på både SVS og Klipsch F1.. Så hva er minst skarpt av Yamaha / Onkyo? Hva har best mid/bass (dynamikk) ?

Drago

Medlem
6 Jan 2008
57
0
0
Så 765 er nede i 4495,- nå ja.. Hmm..

hokeyh skrev:
Kan sannsynligvis få lånt meg en Onkyo av Soundgarden tror jeg (vet ikke hvor behjelpelige de er med slik), men Onkyo er dyrere enn Yamaha 765´en.. Lsound sier at Yamahaen er fantastisk på SVS, men har også hørt at Onkyo er fantastisk på Klipsch F1..

Jeg solgte nettopp min H/K Avr255 fordi den ble altfor skarp i toppen på både SVS og Klipsch F1.. Så hva er minst skarpt av Yamaha / Onkyo? Hva har best mid/bass (dynamikk) ?

Blir bare billigere og billigere disse receiverne.. Men nå spør du vanskelig.. Er egentlig helt fersk på området skjønner du. Har bare lest en del før jeg handla nå og hørt på kameraters erfaringer. Den eneste sammenligningen jeg fant av yamaha og onkyo var på lydogbilde.no.

Det er riktignok to av de rimeligere modellene..

HD-Surround til gi-bort-pris - Lyd og Bilde

Her blir 607 satt opp mot Marantz SR5003. Man ser allerede en stor forbedring fra 507..

HD-receiverne som hever lista - Lyd og Bilde

Dreamer

Medlem
18 Des 2004
69
0
0
Litt skuffet etter at Elkjøp bekreftet at 707'n ankom lageret i dag for å så sendes ut. Noen timer senere fikk eg en sms om at den sendes først mandag eller tirsdag i neste uke :(
Jaja....ikke noe annet å gjøre enn å vente, men såg for meg en trivelig lyd & bilde helg med testing...hrmf.

Drago

Medlem
6 Jan 2008
57
0
0
Her er forresten den "offisielle" 707-tråden. Det er sikkert noen som sammenligner med 765 her hvis du skummer litt.. ;)

Official Onkyo TX-SR707 Thread - AVS Forum

Håper jeg får den før fakturafristen går ut ellers blir det jo meningsløst å betale 35,- for faktura.. Får gi dem litt pepper for det isåfall.. :)