Bra høyttalere til en billig penge ?

Martinas93

Medlem
25 Des 2009
139
0
0
Hei :)

Min far skal nå ha seg et par billig gulvstående høyttalere, og vi er ikke helt sikre på hva han skal velge.

Krav :
- Kunne bli drevet av Onkyo TX-SR607
- Ikke koste mer enn 4,500 ,-
- Ha et detaljert lydbilde

Han skal hovedsakelig bruke de til å spille Elvis/Carola og litt tv bruk.

Takk for alle svar =) God jul og Godt nyttår! :D

Mvh Martin

peter123

Medlem
25 Sep 2008
1.135
0
16
Martinas93 skrev:
Hei :)

Min far skal nå ha seg et par billig gulvstående høyttalere, og vi er ikke helt sikre på hva han skal velge.

Krav :
- Kunne bli drevet av Onkyo TX-SR607
- Ikke koste mer enn 4,500 ,-
- Ha et detaljert lydbilde

Han skal hovedsakelig bruke de til å spille Elvis/Carola og litt tv bruk.

Takk for alle svar =) God jul og Godt nyttår! :D

Mvh Martin

Hei,
Hva med disse:

Dynavoice Def. DF-5 , Walnut Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Lettdrevne og bra lydkvalitet. Får ikke det skikkelige trøkket med dem men de spiller veldig pent (detaljert):-D

Mvh
Peter

Martinas93

Medlem
25 Des 2009
139
0
0
Se her ja, får lese litt om de forskjellige forslagene her jeg da =)

Noen som har noe å si om Klipsch F-1 eller F-2 ? :D Har selv Klipsch RF-82 og er stor fornøyd med de så tenkte kanskje Klipsch var et bra valg :D

boggie

Medlem
20 Jul 2007
355
0
16
Klipsch er et godt valg. (Hvertfall i "GAMMLE DAGGER!!!" sitat Oslolosen,hehe.)

magb

Medlem
27 Jul 2009
1.597
0
0
Hvis han liker dine rf82 kan du jo kjøpe rf52 til han. Ellers kunne du også sett på.. hmm gulstående ja, da er det ikke altfor mange alternativer. Eneste jeg kommer på er Dali concept 6 til 4800kr.

Du har ikke vurdert Dali lektor 2 / 3, eller eventuelt b&w 685? Dette er stativhøyttalere da men.

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.139
6
38
Bastanis | Bastanis CHRYSTAL wideband drivers
Bastanis

tviler ikke på at desse er bra!
men kabinettet må du bygge selv, som forsåvitt er et veldig enkelt design.
kommer på 4700,- +frakt og evt moms(å skrive ned verdien går nok fint..)

de andre kitene han selger er iallefall i en helt annen liga enn ferdigvarer til flere ganger prisen.. :)

skal bygge et par selv i romjulen om jeg rekker det..

Hvard16

Medlem
19 Nov 2005
497
0
0
Kjøp brukt, ha tålmodighet!
Så får du plutselig en høytaler til 9000kr for dine 4500kr ;)

Martinas93

Medlem
25 Des 2009
139
0
0
Noe spesielt man bør passe på når man kjøper brukt ? Jeg pleier bare kjøpe nytt når det gjelder elektronikk, men han vil nok kanskje kjøpe brukt.

magb

Medlem
27 Jul 2009
1.597
0
0
devilej skrev:
Det beste kan nok være å kjøpe av noen i nærheten så du får mulighet til å se(Høre) produktet før du handler.

8)

Det som er greit med å kjøpe høyttalere brukt er at de som regel er 100% i orden hvis de låter som de er det =)

Martinas93

Medlem
25 Des 2009
139
0
0
Han endte opp med å kjøpe Klipsch rf-62 for 3500,-. Men nå syns stemora mi de er for store, så trenger noen gode argumenter hvorfor de ikke skal leverestilbake. Tror dere de ville fungert som side høyttalere til meg ? Oppsettet mitt står under.

skogsraa

Medlem
25 Sep 2010
171
0
0
Hifi-entusiaster er kun blitt enig om èn ting, og det er at mennesker har ulik smak for lyd. Ingen andre enn deg kan avgjøre hva du liker. Min største anbefaling i den prisklassen er Jamo 606. De låter veldig detaljert, klart og musikalsk. Om du hadde sagt budsjettet var 10k, hadde jeg ikke forandret på den anbefalingen. Jeg har hørt flere høyttalere ifra både Dali, B&W, System Audio, Dynaudio, Klipsch, Kef og Yamaha opp til 10k, ingen imponerte mer enn Jamo 606 til 4k - som i tillegg var de jeg synes var penest.

Men som sagt, lyd er individuelt. Klar og detaljer lyd er det jeg som regel faller for. Jamoene mangler litt pønch, men det avhenger litt av forstekeren også. Jeg vet ikke hvordan Onkyo'en din vil gå med dem. Det er uansett den beste anbefalingen jeg kan gi deg, de trenger ikke være noe særlig for meg, men de er uansett det for meg.