Blu-ray spiller med HDMI input

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Vet noen av dere om en blu-ray spiller som selges i Norge som har HDMI input? Er også interessert i utgåtte modeller.

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Takk for tips, men jeg tror Oppo spillerne ligger litt over den prisklasse jeg hadde tenkt. Jeg ser Samsung BD-E6500 som selges i USA for rundt tusenlappen (NOK) har HDMI inn, men så vidt jeg kan se har ikke denne modellen blitt solgt i Europa.

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Min far har en TV som han absolutt ikke vil skifte ut. Denne TV'en har kun en HDMI inngang som er i bruk for satelittdekoder. Han bruker nå også en gammel DVD-spiller med SCART tilkobling. Jeg ønsker å gi ham en blu-ray spiller som bursdagspresang. Derfor behovet for HDMI inn.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.672
0
36
53
Kristiansund
Det finnes små enkle HDMI switcher som switcher automatisk til det apparatet som sist ble slått på. Kan også velge hvilken inngang som skal aktiviseres. Disse har typisk tre inngange. Koster nesten ikke noe på ebay eller dealextreme.
Kan kanskje være et alternativ til BDspiller med HDMI inn.

Polarbear

Medlem
19 Jun 2006
3.153
0
0
Prøvde en billig HDMI switch fra Clas Ohlson, men fikk susing i lyden. Synes også at bildet ble forringet. Hadde derfor håpet på å kunne unngå denne ekstra enheten.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Kanskje det billigste er å kjøpe en surroundreceiver. Lefdal/Elkjøp har stadig vekk budsjettmodeller til under 1500kr.