Blu-Ray filmer med Dolby Atmos / Auro-3D / DTS X

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Litt lang leveringstid når man velger billigste alternativ så det ligger an til at mai er måneden. :)

saar

Medlem
8 Sep 2011
2.665
3
38
Egersund
John Wick var kul film, og med kul Atmos lyd :)
Og Gravity har man jo sett, og vet er bra. Men blir spennende med Atmos, den skal visstnok være den beste hittil.
Vis jeg har lest riktig så kommer ikke atmos utgaven av gravity i 3D, skuffende:mad:

ThomasOslo

Medlem
30 Apr 2010
360
4
18
Oslo
Merkelig og dårlig av filmbransjen og droppe Atmos på norske (og andre lands) utgivelser når de samtidig vil bekjempe piratkopiering og ulovlig deling....
Alle de nevnte filmene ligger jo ute på nettet med nettopp.... Atmos lydspor....

Bransjen gir jo bare ris til egen bak.
Det er jo oftest også entusiaster som vil ha den beste lyden og bildet som også faktisk kjøper utgivelsene....samlere og de som faktisk er interessert i Atmos og spesielle features....

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Ja jeg må innrømme at jeg ikke skjønner logikken bak å ha forskjellige lydspor i forskjellige land. Det måtte da ha vært enklere å ha samme lydspor på alle og så legge til den tekstingen som trengs.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Ja jeg må innrømme at jeg ikke skjønner logikken bak å ha forskjellige lydspor i forskjellige land. Det måtte da ha vært enklere å ha samme lydspor på alle og så legge til den tekstingen som trengs.

Er vel noe så enkelt at man har bare x antall MB disponibelt på en disk til lyd spor, og når man da kommer til europa og man plutselig må finne plass til engelsk, spansk, tysk og fransk på samme platen så går jo dette selvsagt ut på bekostning av plass.

At de prioriterer dette totalt bakmål er jo en annen sak, og om det da ender med at folk enten kopierer, eller importerer region a filmer kan norske\europeiske bransjen ha seg selv til og takke.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
^^Det er mulig du er inne på noe der. Dubbing av filmer for at folk ikke skjønner engelsk eller ikke kan å lese. :)

Jeg har uansett en sonefri BD-spiller på vei så sånn sett spiller det ingen rolle, men det hadde vært kjekt å kunne støtte opp om både det lokale næringslivet med å gå på butikken og kjøpe en film samt kjøpe fra norske nettbutikker, men når vi blir avspist med underlegent lydspor så blir det rett og slett ikke aktuelt. TrueHD og DTS HD MA er bra det, men når det finnes Atmos, og kanskje etter hvert DTS:X, så er det nedtur.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Helt enig, jeg har forsåvidt ikke sone fri bd spiller men det koster vel knapt tusen kroner og skaffe kit til oppo'en om det går så langt.
Ville også likt og handlet lokalt og støttet norske arbeidsplasser men de må kunne gi meg hva jeg vil ha til priser som er tatt helt utifra lala land.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
20150428_132610-1.jpg