Blu-Ray filmer med Dolby Atmos / Auro-3D / DTS X

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
755309554884ea244788.jpg

SØKKI !!!!

Er nesten helt målløs jeg. Detter er Senior Action på sitt beste :D

Helt vill avsluttning :cool:

Men det var som anlegget grudde seg litt til noen eksplusjoner her, lyden/filmen hakket like før det slipptes løs i starten :-/ Kan det være en feil produksjon på filmene tro ?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Har nå sett min 3. film med Dolby Atmos :D

Har følgene filmer :

1. Transformers 4 (3D)
2. Expendables 3
3. Teenage Mutant Ninja Turtles 2014 (3D)

Kan ikke annet si en at Dolby Atmos bringer et helt annet nivå til hjemmekino underholdningen.
Virker som at HELE lydbilde er forbedret, og mere aggressift.
Spessiet virker det som LFE/Bass slippes mere løs, og det er mere av den.
Og som Atmos demo klippet sier "Powefull Bass" virkelig stemmer.
https://www.youtube.com/watch?v=aM9g4r9QUsM

Dolby Atmos is funn :D

saar

Medlem
8 Sep 2011
2.665
3
38
Egersund
Har nå sett min 3. film med Dolby Atmos :D

Har følgene filmer :

1. Transformers 4 (3D)
2. Expendables 3
3. Teenage Mutant Ninja Turtles 2014 (3D)

Kan ikke annet si en at Dolby Atmos bringer et helt annet nivå til hjemmekino underholdningen.
Virker som at HELE lydbilde er forbedret, og mere aggressift.
Spessiet virker det som LFE/Bass slippes mere løs, og det er mere av den.
Og som Atmos demo klippet sier "Powefull Bass" virkelig stemmer.
https://www.youtube.com/watch?v=aM9g4r9QUsM

Dolby Atmos is funn :D
Ikke i tvil om at atmos er en veldig god oppgradering i kinoen som jeg også skal hoppe på etter hvert, men vil vente å se hva som skjer med 4k platene.
når det gjelder disse filmene så har de hatt et hinsides lydspor også på vanlig hd lyd, med ekstremt nivå på bassen(ikke hørt den rette expendables enda men lest hva andre skriver om den). Har aldri hatt problemrr før med å ha lagt på 4 db på lfe,men på disse har det blitt altfor mye.
når bilen løftes i ninja turtles ned fjellskråningen så kom kjerringe inn i kinoen og ga beskjed om at tven var iferd med å ramle ned fra veggen i stua!og det på mv-20

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
Ikke i tvil om at atmos er en veldig god oppgradering i kinoen som jeg også skal hoppe på etter hvert, men vil vente å se hva som skjer med 4k platene.
når det gjelder disse filmene så har de hatt et hinsides lydspor også på vanlig hd lyd, med ekstremt nivå på bassen(ikke hørt den rette expendables enda men lest hva andre skriver om den). Har aldri hatt problemrr før med å ha lagt på 4 db på lfe,men på disse har det blitt altfor mye.
når bilen løftes i ninja turtles ned fjellskråningen så kom kjerringe inn i kinoen og ga beskjed om at tven var iferd med å ramle ned fra veggen i stua!og det på mv-20

Nevnte vel den Turtles Donatello stav senen i "hvilken film så du i..." da jeg skrev der. En får en Transformers Ironhide kanon-hopp følelse der :D

Vurderer og dempe bass/lfe 1 - 1,5dB når der står Atmos i display på forsterker hehe

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Legger merke til at de alder fleste salgssider mangler info om lydformater.

Så derfor kan det være greit med en tråd der vi kan legge ut filmer ( versjoner ) som er eller kommer med lydformatene :

* Dolby Atmos
* Auro-3D
* DTS-UHD

Sånn som Første Atmos film

Vis vedlegget 115691

Forøvrig Jækla god lyd på denne :D

Hvorfor funker ikke Insert Bilde lengere tro ?

Kunne du oppdatert første post med oversikt?

Haakon O

Medlem
1 Okt 2007
1.386
0
36
Spør i denne tråden jeg, siden det kanskje er relevant om det er selve filmen som er problemet.

Kjøpte TMNT (norsk utgave - på Elkjøp) før jul og skulle snurre film i kveld. Har ikke fått atmos i hus, men skulle jo være rå lyd på denne uansett. Men filmen flimrer som bare pokker! Ikke bare i filmen, men i menyer og alt. Det åpenbare er jo å "skylde" på filmen siden det aldri har skjedd lignende med noen andre filmer, men det kan jo være noe ellers i oppsettet?

Bruker PS4 som bluray avspiller, gjennom Yamaha RX-V727 til Benq W1300. Det som er snodig er at til og med "pausebildet" fra Benq'en (rosa skjerm når den svitsjer mellom kilder, når film starter etc) flimrer. Filmen er i 24hz, prøvde å deaktivere 24hz i PS4 (for å se om den oppdaterte manuelt), men da ville ikke filmen avspilles i det hele.

Noen som vært borti lignende med denne (eller andre) titler?

Edit: Etter å ha sett Transformers istedenfor, så prøvde jeg en gang til med TMNT - og da virket alt helt fint. Så da var det bare en eller annen bug akkurat den gangen... case closed! :)

Sist redigert:

Steinar S

Medlem
7 Feb 2011
333
1
18
2 spennende filmer som kommer med Atmos de kommende månedene...

The Hunger Games - Mockingjay Part 1
Unbroken
Får håpe begge kommer seg over Atlanterhavet med lydformatet i god behold :p

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Det hadde vært kjekt at det ble lagt ut salgslink når noen finner filmer med disse formatene.

Willms

Medlem
2 Aug 2012
1.177
0
36
Oslo
2 spennende filmer som kommer med Atmos de kommende månedene...

The Hunger Games - Mockingjay Part 1
Unbroken
Får håpe begge kommer seg over Atlanterhavet med lydformatet i god behold :p

I følge coveret til den norske BD-utgivelsen av Mockingjay 1, så er svaret "Nei, men..."

mocking1.jpg

Det er som er litt merkelig er at de oppgir både 5.1 og 7.1 som egne DTS HD MA spor. Det er jo da kanskje en mulighet for at 5.1-sporet egentlig er en Dolby Atmos spor, og at designeren av coveret ikke har all verdens kunnskap om dette. Utgivelsen inneholder også et kommentarspor, men det er jo sjelden det er i DTS HD MA. Vi får nesten vente til den kommer ut her på berget om knappe to uker før vi vet sikkert.

Alternativt så får man håpe at de tar til fornuft i UK med mindre man har tilgang på en region A-spiller.

Unbroken er Universal, og jeg har ikke sett artwork fra Universal bekrefter det ene eller det andre utenfor USA.

Steinar S

Medlem
7 Feb 2011
333
1
18
I følge coveret til den norske BD-utgivelsen av Mockingjay 1, så er svaret "Nei, men..."

Vis vedlegget 116894

Det er som er litt merkelig er at de oppgir både 5.1 og 7.1 som egne DTS HD MA spor. Det er jo da kanskje en mulighet for at 5.1-sporet egentlig er en Dolby Atmos spor, og at designeren av coveret ikke har all verdens kunnskap om dette. Utgivelsen inneholder også et kommentarspor, men det er jo sjelden det er i DTS HD MA. Vi får nesten vente til den kommer ut her på berget om knappe to uker før vi vet sikkert.

Alternativt så får man håpe at de tar til fornuft i UK med mindre man har tilgang på en region A-spiller.

Unbroken er Universal, og jeg har ikke sett artwork fra Universal bekrefter det ene eller det andre utenfor USA.

Ifølge blu-ray.com, så kommer iallefall den tyske utgaven med Atmos.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 Blu-ray (Germany)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
40
Nord-Trøndelag
The Hobbit: The Battle of the Five Armies. Ser ikke ut til og komme med Atmos :-/

Føler jeg er en smule skuffet nå da det skulle være et av årets høydare og sette seg og se den med Atmos på bra volum :-(

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Jeg har ihvertfall bestemt meg for å kjøpe sonefri bd-spiller for det ser ikke ut til at vi får atmos så ofte som i USA.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Nå er Gravity og John Wick begge med atmos bestilt så april kan bli en bra måned. :)

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.429
52
48
John Wick var kul film, og med kul Atmos lyd :)
Og Gravity har man jo sett, og vet er bra. Men blir spennende med Atmos, den skal visstnok være den beste hittil.