Bladelius Thor mk III og VA Mozart Grande

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
Har tidligere spurt her på forumet om en forsterker (2 kanal) som kan gi mine VA Mozart Grande en rimelig perfekt match. Etter å ha lest på forumet og undersøkt nærmere har jeg landet på at jeg vil se nærmere på Bladelius Thor mk III. Skal forsøke å låne meg en slik hjem noen dager og prøvespille litt før jeg gjør et endelig valg.. Alle signalkilder på 2 kanal (CD og streaming fra nett og filserver via toslink) er tenkt koblet direkte på bladeliusen. For film (DVD og BD) vil jeg bruke Bladeliusen som effektforsterker kobliet til pre out på min Onkyo 807..

Noen her som har VA Mozart Grande og Bladelius som kan si noe om deres erfaringer?

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
Hei.
Har ikke dette selv, men har prøvd thorIII på VA bethoven grande. Dette spiller helt fantastisk. Oppløsning og fastheten i bunnen blir noe helt annet enn jeg hadde med parasoundA21. Dette er komb jeg absolutt anbefaler deg å prøve.
LYKKE TIL

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
kenneth andersen skrev:
Hei.
Har ikke dette selv, men har prøvd thorIII på VA bethoven grande. Dette spiller helt fantastisk. Oppløsning og fastheten i bunnen blir noe helt annet enn jeg hadde med parasoundA21. Dette er komb jeg absolutt anbefaler deg å prøve.
LYKKE TIL
Da ble det en Bladelius Thor mk ii til 12.000 på brukten - er på vei i posten nå..

mvh
thomas

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
Gratulerer. Dette er et oppsett du virkelig kommert til å trives med. Vet ihverfall at jeg hadde gjort det.:smile:

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
kenneth andersen skrev:
Gratulerer. Dette er et oppsett du virkelig kommert til å trives med. Vet ihverfall at jeg hadde gjort det.:smile:
Takker for det - antar at fredags kveld blir en lyttekveld ;-) Gleder meg til den kommer i hus..

JD

Medlem
10 Apr 2003
7.534
1
38
Gratulerer. Jeg har samme kombo, og er meget fornøyd. Blir spennende å høre hva du synes. Rapporter gjerne i Vienna-tråden også.

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
thomasev skrev:
Takker for det - antar at fredags kveld blir en lyttekveld ;-) Gleder meg til den kommer i hus..
Håper du får lagt ut noen bilder og kansje litt om lytte inntrykk..

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
Da er Bladeliusen kommet i hus og jeg har fått lyttet til noen CDer før kveldens TV program begynte (Roger Waters sin Amused to Death, Monster Magnet sin Mastermind og et par andre). Det første jeg legger merke til er at Bladeliusen har krefter i massevis. Den er utrolig presis og jeg har aldri opplevd bassen så bestemt og kontrollert som nå. Jeg har koblet min Onkyo 807 (pre out) til Bladeliusen i et 5.1 oppsett med Bladeliusen som effekt (for å se film i kringlyd). Jeg testet samme CD - koblet direkte til Bladeliusen (CD spiller via RCA) og streamet (loseless) via Onkyo i 2.1 (med SVS sub) og Bladelius som effekt. Switchet litt frem og tilbake og det er veldig mye mer fylde/oppløsning i lydbildet med en CD spiller direkte koblet til Bladelius. Man er selvfølgelig litt preget når man har kjøpt ny receiver, man vil helst ikke si at det ikke fungerte særlig bra. Men Bladeliusen oppleves som en meget bra match på mine VA er. Lydbildet er stort, det er krefter i massevis, bassen er meget kontrollert og presis. Det neste jeg planlegger nå er å kjøpe den nye Hegel HD20 får å koble mine streamede kilder til Bladeliusen. Oppsummert - føler at jeg nå har en receiver og høytalere som matcher og spiller helt fantastisk ;-)

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
Så bra at du ble fornøyd. Mange av di samme inntrykkene jeg satt igjen med, da jeg prøvde bladelius. Mangler bare litt bilder nå.:-D

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
kenneth andersen skrev:
Så bra at du ble fornøyd. Mange av di samme inntrykkene jeg satt igjen med, da jeg prøvde bladelius. Mangler bare litt bilder nå.:-D
Bilder kommer i løpet av dagen/kvelden ;-)

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
Har lagt ved noen bilder av min hjemmekino/stereo. Har lyttet litt mer til Bladeliusen i dag og den briljerer stort med sine krefter. Jeg er imponert over hva mine VA Mozarter klarer å prestere sammen med den forsterkeren. Det neste som nå står for tur er en DAC som jeg skal koble mine streamede kilder til via den balanserte inngangen. Det blir nok muligens å se nærmere på den nye Hegel HD20...

Vedlegg

mr x

Medlem
16 Okt 2006
3.773
0
0
Du har jo et virkelig bra oppsett her! Den er jo råflott den Baldeliusen..
Hvit Vienna. Mmmmmmm! Men du må få byttet senter da gutt. Vienna Maestro Grand!!!
Har du prøvd å vinkle frontene litt mere ut. Synes dette spiller bedre her hjemme.
Du burde forresten lage deg en Min hjemmekino tråd, med dette oppsette!

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
kenneth andersen skrev:
...
Hvit Vienna. Mmmmmmm! Men du må få byttet senter da gutt. Vienna Maestro Grand!!!
Har du prøvd å vinkle frontene litt mere ut. Synes dette spiller bedre her hjemme.
Du burde forresten lage deg en Min hjemmekino tråd, med dette oppsette!
Jeg hadde et Dali oppsett tidligere, senteren er den eneste som er igjen. Det kommer nok en Maestro Grand med tiden og - vil prioritere en ny DAC før senter byttes ;-) Har et par andre relativt dyre hobbier som og krever litt kapital. Skal nok få laget en hjemmekinotråd, må få ryddet i alt kabelrotet først (bygge en kasse eller noe slikt).. Frontene er vinklet litt mindre for test..

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
Da var Hegel HD20 dac kommet i hus og.. Mangler nå bare en XLR kabel mellom balansert utgang dac og balansert inngang Bladelius.. Da begynner det vel å bli en brukbar "konfigurasjon" ;-)

Fugazi

Medlem
19 Mai 2009
120
0
0
thomasev skrev:
Da var Hegel HD20 dac kommet i hus og.. Mangler nå bare en XLR kabel mellom balansert utgang dac og balansert inngang Bladelius.. Da begynner det vel å bli en brukbar "konfigurasjon" ;-)
Det blir nok strålende. De hvite Viennaene var lekre.
Men er det ikke litt lite lufting for Bladeliusen da DVD spilleren står oppå?

thomasev

Medlem
11 Mai 2006
147
0
0
Fugazi skrev:
Det blir nok strålende. De hvite Viennaene var lekre.
Men er det ikke litt lite lufting for Bladeliusen da DVD spilleren står oppå?
Var litt usikker til å begynne med angående hvite ht, men det fungerer faktisk veldig bra. Bladeliusen er gansk dyp og kjøleribbene begynner vel ca 1/3 inne på toppen og går helt bak. Har vært inne på tanken om det kan komme litt lite kjøling til, så det blir nok til at den får stå uten noe på toppen..