Black Friday tv-tilbud

Morberg

Medlem
7 Nov 2009
114
0
0
Har lenge vært på utkikk etter ny tv og valget har stått mellom 65" OLED eller 75" LED, valget falt til slutt på 75" og nermere bestem Sony. Var veldig spent på dette salget å håpet at XE94 skulle komme på tilbud, men desverre. Power slo heldigvis til med 50% på XE90 så jeg dro ned i butikken i morges. MEN de kunne ikke si noe som helst om leveringstid..
En annen ting jeg begynte å forske på var veggfeste, men det viser seg at 75" XE90 er den eneste TVn til Sony som ikke kan bruke orginalt veggfeste (jeg vil ha den helt i veggen). http://sony-eur-eu-en-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/140959/related/1#2017_models
Sendte mail til Sony support om hvilket annet veggfeste de anbefalte og fikk dette til svar:
" Jag beklagar, men tyvärr har vi inga uppgifter om ett väggfäste för en annan TV skulle passa för din TVmodell. Detta är då Sonys teveapparater skiljer sig lite från de klassiska VESA-måtten för väggfästen.
Det som följer VESA standarden är avståndet mellan två skruvhål som mäts från de centrala punkterna samt storleken på hålen (diametern av cirkeln).
Jag beklagar att vi inte kan hjälpa dig vidare med detta.
"
Vil dette si at VESA fester ikke kan brukes på denne? Noen med erfaringer?

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.846
10
38
Hva synes folk om å bestille tv på nett, hjemleveranse osv?

Er ikke det risikosport?
Forbruker har vel såpass med rettigheter at det vel mer er plunder og heft enn risikosport hvis noe går galt.

Skulle mer ønske at man kunne fått sjekket varen selv ved utsalgssted før transport eller at noen spesialister kunne gjort det for et lite mellomlegg slik at man var sikkret å få et godt eksemplar uten de "vanlige" clouding, uniformitet og vertical banding feilene.

Rattatta

Medlem
2 Okt 2014
48
0
0
Når dere kjøper tv`er som koster 20-30k,kjøper dere da "uhell" forsikring også?
Jævlig kjedelig hvis man skulle være uheldig ved montering osv :(