Black Friday tv-tilbud

Mozze

Medlem
5 Mai 2005
1.974
0
0
Jeg har 15 tusen disponibelt. Trenger en TV på 65". Skal for det meste brukes til å se fotball.

Hvilken TV kjøper jeg?

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Det trenger selvsagt ikke å være "top notch", men en bra tv+

Tommel og takk på vei til den som kan hjelpe. Har også mulighet til å være kl 0700 foran dørene fredag morgen!
Hvis 15 er absolutt grense hadde jeg gått for Samsungen. Jeg har fått så lyst på Sony'en at jeg teller på knappene, opp nesten 3k til fordelt på 5+år er ganske ikke allverdens. Ikke noe BF tilbud, men godt priset og fri frakt hos Hi-FI klubben.
OLED er drømmen, men kan ikke gå ned fra 64" jeg har idag til 55". Samt at 23k blir for mye. Største ankepunktet for Sony er mangel på Dolby Vision

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Jeg har 15 tusen disponibelt. Trenger en TV på 65". Skal for det meste brukes til å se fotball.
Hvilken TV kjøper jeg?
Håper det er noen som kan hjelpe meg. Det trenger selvsagt ikke å være "top notch", men en bra tv+
Tommel og takk på vei til den som kan hjelpe. Har også mulighet til å være kl 0700 foran dørene fredag morgen!
Det blir vanskelig.
Du ønsker en stor tv, til en rimelig penge, men som trenger god billedbehandling pga sport.
Da er det ikke sikkert budsjette strekker til hvis den skal være 65" og klare fotball bra.

RamGuy

Medlem
19 Jan 2009
523
0
0
ramguy.blogg.no
Har veldig lyst på en OLED tv selv....tenker da spesielt på LG B7
Men er veldig mange som advarer sterkt mot innbrenning på diverse forums og ikke minst på YT i diverse videoer.
Sjelden har jeg vært borti så splitta meninger om et produkt som OLED tver
Det er ikke noe innbrenning. Det er eventuelt "image retention", men det må ikke forveksles med innbrennig da innbrenning er noe man ser på som permanent, mens image retention er noe som er midlertidig og som vil bli borte med tiden.

Nå har jeg har LG OLED65B6V siden Black Friday i fjor og jeg har ikke kjørt noen spesiell "innkjøring" på denne jeg kjører nok litt høyere kontrast/saturering enn de fleste da jeg liker at ting popper litt ekstra og blir litt "overdrevet" da det ser så latterlig bra ut på OLED. Har ikke slitt med image retention overhodet, og jeg har spilt mye Nintendo Switch og PlayStation 4 med diverse statiske ikoner på skjermen over lenger tid. Det er jo egne "clear noise" greier du kan kjøre på TV-en som tar ca 1 time for å fjerne eventuell image retention.

Skjønner ikke helt denne skepsisen, det er ingen tvil om at LG sine OLED TV-er er fantastiske og de er jo ekstremt bra priset sammenlignet med de beste LCD TV-ene attpåtil, Samsung tar jo faktisk like mye om ikke mer for sine QLED TV-er i samme størrelse noe som jeg syntes er helt latterlig. Ikke bare er bildet på LG OLED bedre, men WebOS er raskere sammenlignet med Tizen som du får med Samsung, du har generelt lavere/bedre input lag, de er tynnere/lettere osv.. Eneste positive Samsung og LCD TV-er generelt kan by på sammenlignet med LG OLED er jo høyere maksimal lysstyrke som kan være en fordel om du sliter med veldig mye direkte sollys, men det er jo ikke sånn at lysstyrken på LG OLED er dårlig den heller. Denne ekstra lysstyrken kan jo også potensielt gi noen fordeler i form av HDR men ettersom nesten ingen andre enn LG støtter både HDR10, Dolby Vision og nå til og med HGL så er jo LG også kongen på haugen der også.

Det eneste irritasjonsmomentet jeg har med LG OLED65B6V er grey uniformity som jo må sies å være all-over-the-place, men selv om jeg har et panel som tydeligvis er ganske dårlig så er ikke dette noe jeg merker noe til i praksis så jeg har ikke brydd meg noe om det. Men det er jo litt skuffende og uheldig at det er et tema sånn i utgangspunktet. Også har OLED en "utfordring" med at panelet er så raskt at du har null motion blur som gjør at 24Hz filmer og TV-serier fremstår hakkete. Det er jo ikke fordi det hakker noe mer på LG OLED enn det gjør på andre TV-er, men ettersom OLED er så raskt at det ikke oppstår noe særlig motion blur så blir det så utrolig merkbart sammenlignet med andre TV-er at jeg er pent nødt til å aktivere interpolering for at det skal se bra ut. Nå er jo jeg en som liker det silkemyke bildet du får med interpolering så jeg har både de-blur og de-judder på 10 av 10 og liker "såpeoperaeffekten" men dessverre så er interpoleringen til LG plaget av en stor dose artefacts så det blir mye artefacts rundt bevegelige objekter så fort du skrur disse funksjonene noe særlig høyere enn 3 av 10.

En annen litt sånn irriterende ting og som jeg egentlig syntes det er litt dårlig at ikke var bedre dokumentert fra LG sin side er at min LG B6V kun støtter Dolby Vision på maks 30Hz. Det har vært veldig irriterende med ny Apple TV 4K, men nå får jo den automatisk modusbytte med tvOS 11.2 så da forsvinner jo den problemstillingen men jeg syntes uansett det er dårlig av LG å skryte på seg 120Hz panel, 60Hz inputs uten å nevne at ting som Dolby Vision er begrenset til 30Hz. Dette er dog fikset med 2017-serien som alle støtter Dolby Vision 60Hz, de støtter vel kanskje til og med Dolby Vision 120Hz? Ettersom 2017 serien støtter 1080P@120Hz input som igjen er noe fryktelig få TV-er støtter og som er enda et pluss til LG for de som måtte vurdere å koble til en PC.

GameOver

Medlem
9 Jul 2007
653
0
0
Det er ikke noe innbrenning. Det er eventuelt "image retention", men det må ikke forveksles med innbrennig da innbrenning er noe man ser på som permanent, mens image retention er noe som er midlertidig og som vil bli borte med tiden.

Nå har jeg har LG OLED65B6V siden Black Friday i fjor og jeg har ikke kjørt noen spesiell "innkjøring" på denne jeg kjører nok litt høyere kontrast/saturering enn de fleste da jeg liker at ting popper litt ekstra og blir litt "overdrevet" da det ser så latterlig bra ut på OLED. Har ikke slitt med image retention overhodet, og jeg har spilt mye Nintendo Switch og PlayStation 4 med diverse statiske ikoner på skjermen over lenger tid. Det er jo egne "clear noise" greier du kan kjøre på TV-en som tar ca 1 time for å fjerne eventuell image retention.

Skjønner ikke helt denne skepsisen, det er ingen tvil om at LG sine OLED TV-er er fantastiske og de er jo ekstremt bra priset sammenlignet med de beste LCD TV-ene attpåtil, Samsung tar jo faktisk like mye om ikke mer for sine QLED TV-er i samme størrelse noe som jeg syntes er helt latterlig. Ikke bare er bildet på LG OLED bedre, men WebOS er raskere sammenlignet med Tizen som du får med Samsung, du har generelt lavere/bedre input lag, de er tynnere/lettere osv.. Eneste positive Samsung og LCD TV-er generelt kan by på sammenlignet med LG OLED er jo høyere maksimal lysstyrke som kan være en fordel om du sliter med veldig mye direkte sollys, men det er jo ikke sånn at lysstyrken på LG OLED er dårlig den heller. Denne ekstra lysstyrken kan jo også potensielt gi noen fordeler i form av HDR men ettersom nesten ingen andre enn LG støtter både HDR10, Dolby Vision og nå til og med HGL så er jo LG også kongen på haugen der også.

Det eneste irritasjonsmomentet jeg har med LG OLED65B6V er grey uniformity som jo må sies å være all-over-the-place, men selv om jeg har et panel som tydeligvis er ganske dårlig så er ikke dette noe jeg merker noe til i praksis så jeg har ikke brydd meg noe om det. Men det er jo litt skuffende og uheldig at det er et tema sånn i utgangspunktet. Også har OLED en "utfordring" med at panelet er så raskt at du har null motion blur som gjør at 24Hz filmer og TV-serier fremstår hakkete. Det er jo ikke fordi det hakker noe mer på LG OLED enn det gjør på andre TV-er, men ettersom OLED er så raskt at det ikke oppstår noe særlig motion blur så blir det så utrolig merkbart sammenlignet med andre TV-er at jeg er pent nødt til å aktivere interpolering for at det skal se bra ut. Nå er jo jeg en som liker det silkemyke bildet du får med interpolering så jeg har både de-blur og de-judder på 10 av 10 og liker "såpeoperaeffekten" men dessverre så er interpoleringen til LG plaget av en stor dose artefacts så det blir mye artefacts rundt bevegelige objekter så fort du skrur disse funksjonene noe særlig høyere enn 3 av 10.

En annen litt sånn irriterende ting og som jeg egentlig syntes det er litt dårlig at ikke var bedre dokumentert fra LG sin side er at min LG B6V kun støtter Dolby Vision på maks 30Hz. Det har vært veldig irriterende med ny Apple TV 4K, men nå får jo den automatisk modusbytte med tvOS 11.2 så da forsvinner jo den problemstillingen men jeg syntes uansett det er dårlig av LG å skryte på seg 120Hz panel, 60Hz inputs uten å nevne at ting som Dolby Vision er begrenset til 30Hz. Dette er dog fikset med 2017-serien som alle støtter Dolby Vision 60Hz, de støtter vel kanskje til og med Dolby Vision 120Hz? Ettersom 2017 serien støtter 1080P@120Hz input som igjen er noe fryktelig få TV-er støtter og som er enda et pluss til LG for de som måtte vurdere å koble til en PC.
Vet forskjellen på innbrenning og image retention.
Det var innbrenning som det ble advart mot og som mange hadde hatt problemer med.
Spørsmålet er om de som har fått innbrenning har vært uforsiktig i sin bruk av tvn...feks latt tvn stå på en kanal for lenge...eventuelt spilt tv spill for lenge og ikke vil innrømme uforsiktig bruk.
Jeg er også lite glad i hakking/dårlig framerate ved panoreringer og bruker smooth option på bevegelser på min LED tv.....såpeoperaeffekten kan jeg leve med så lenge jeg får redusert hakkingen i bevegelser på tv :/

Sist redigert:

kaje

Medlem
28 Jul 2006
474
0
0
27
Jeg slo til på 65" C7 tilbudet til Komplett i går, liker den svarte rammen og foten mye bedre, så syntes det var verdt å betale 2-3 tusen mer for det. Men om B7 dropper til 20k klokken 00:00 i natt kjøper jeg nok den å returnerer C7, 6 tusen er ikke forskjellen verdt, å Komplett har fri retur så taper ikke noe der heller.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
OLED-tilbud hos netonnet:

LG OLED65B7V for 22990

LG OLED55B7V for 12990

https://www.netonnet.no/content/info/bf_sniktitt

Hos Power.no er disse OLED-skjermene på salg:

LG OLED55B7 13990,- (kun i dag - torsdag)

SONY KD55A1 for 19990,- (kun fredag)

Grundig 65VLO9795SP 22990,- (kun fredag)

Sony KD75XE9005BAE 24990,- (ikke Oled, men bra skjerm - stor!)

LG 86` 49990 (ikke oled - men stor skjerm! kun lørdag)

http://kundeavis.power.no/
Så hvis man er ute etter en 75 tommer , så er denne Sonyen beste valget/ mest for pengene mener du ?

Hellnoob

Medlem
4 Aug 2005
16.389
0
36
Og hvis man skulle se etter en 75" uten å rane en bank (under 30k) - hva bør man se etter da?
Ettersom jeg ikke greide å bestemme meg for C7 før Komplett var utsolgt, står nå valget mellom B7 til 23k eller denne ikke-OLED-outsideren:

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/sony-75-4k-uhd-led-tv-kd75xe9005baep/p-520111/

Virker som mye TV for pengene og da tenker jeg vel så mye på bildekvalitet som på størrelsen. Har noen i denne tråden erfaring med XE9005B og gjerne 75" vs de mindre utgavene av den?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Ettersom jeg ikke greide å bestemme meg for C7 før Komplett var utsolgt, står nå valget mellom B7 til 23k eller denne ikke-OLED-outsideren:

https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/sony-75-4k-uhd-led-tv-kd75xe9005baep/p-520111/

Virker som mye TV for pengene og da tenker jeg vel så mye på bildekvalitet som på størrelsen. Har noen i denne tråden erfaring med XE9005B og gjerne 75" vs de mindre utgavene av den?
Det ble en B7 65 på meg. Sto opp kl 04.30 , men da var Sonyen utsolgt dessverre :(

Mori

Medlem
16 Des 2005
7.533
0
0
Nettsiden til Power brøt sammen kl. 00.00. Jeg satt og trykka hele tiden men kom ikke gjennom. Når den endelig var normal igjen var Sonyen utsolgt ...

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
65
0
0
Jeg ble veldig skuffet over tilbudene til 10-15k.

Skulle slått til på Samsung UE65MU8005 til på tirsdagen :(

Mozze

Medlem
5 Mai 2005
1.974
0
0
Jeg ble veldig skuffet over tilbudene til 10-15k.

Skulle slått til på Samsung UE65MU8005 til på tirsdagen :(
Legg på prisvarsling på Prisjakt.no og hold hodet kald. Det er så mye kampanjer hele tida at det kommer nok igjen.
Satser på at XE900 kommer seg ned fra 18k før jul eller på nyttårssalget.

Ikke ute etter reciever akkurat nå, men verdt å merke seg at 8-serien til Onkyo er nede på 7000,-, det får'n si er meget akseptabelt: https://www.komplett.no/product/924944/tv-lyd-bilde/hi-fi-hjemmekino/receivere/onkyo-tx-rz820-b-surroundreceiver?offerId=KOMPLETT-310-924944#

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.318
9
38
Hva synes folk om å bestille tv på nett, hjemleveranse osv?

Er ikke det risikosport?

Mori

Medlem
16 Des 2005
7.533
0
0
Jeg er iallfall ikke skeptisk til hjemlevering. Skulle noe være galt er det bare å returnere.
Og me svære TVer så har vel mannen i gaten ikke noe valg. Jeg får iallfall ikke en 75 tommer i bilen :)

GameOver

Medlem
9 Jul 2007
653
0
0
Hva synes folk om å bestille tv på nett, hjemleveranse osv?

Er ikke det risikosport?
Er litt skeptisk til å få levert en stor tv via posten osv......ikke så skeptisk til å bestille fra feks Lefdal og betale litt for frakten.
Da blir også tvn bært inn i leiligheten.