Black and red Cinema Ny byggetråd!

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.178
83
48
Ser gjennomført og bra ut dette.Er de diffusorne lagt av skumgummi, eller det isolasjon i de?
det er skyline difusore ja, blir 1 i toppen av hver søyle samt 4 i senter på bakvegg. siden en skal ha stjernehimling blir det ikke mulig å tapetesere taket med de:)

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39
Frontveggen klar for å henge på lerret nå, måtte skjøte ht stoffet nede så var ikke lett å få stramt:/ men vil nok ikke merkes:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39
Dette blir bra! Nå er vel premieren nærstående?

Hvordan er scenemolton å jobbe med?

Der er en del arbeid med taket, men skal bli klart til the dirt har premiere 22mars:)

Molton er fin å jobbe med, men hadde vert en stor fordel om den kom på rull. Blir mye brettekanter når en får 13x3m i en kasse, hehe

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39

Fått handlet inn å kappet alt som trengst for deksel til søylene idag.

Testet med en liten amp L og R og kan medele at baffelveggen leverer litt av et trykk, tror det blir liv i rommet når subbene er inntakt

Synest allerede rommet virker mye dempet, og det før taket og bassfellene er på, spørst om en bør avente hjørnebassfellene til slutt for å se om det er nødvendig

Sist redigert:
  • Like
Reactions: sven.o

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39
Dette blir veldig bra! Ikke lenge igjen nå

Nærmer seg ja:)

Du som har hatt dugeon en stund, hva tenker du angående demping/diffusore?

Med 13 horndiskanter vil kanskje dempingen min bli ok? Har muligeheter for mer diffusore på sider bak og bakvegg.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Nærmer seg ja:)

Du som har hatt dugeon en stund, hva tenker du angående demping/diffusore?

Med 13 horndiskanter vil kanskje dempingen min bli ok? Har muligeheter for mer diffusore på sider bak og bakvegg.

Tenker at det er viktig med både nok demping i front av rommet og diffusjon bak i rommet.

Veldig god effekt med diffusorer rett til siden av lytte posisjonen og ser jo ut som du har plass til det. Taket ditt blir jo fullt av stjerner så der går det vel neppe og montere noen selv om det gir en vesentlig effekt av økt rom. Litt estetikk må vi jo også ha.

Ser ut for meg at du har lagd podiet åpent i front, så da vil jo det rydde opp en god del i helle frekvens området, men tipper du trenger de bassfellene du har planlagt bak i rommet også.

Mye kan jo monteres etter du har tatt rommet i bruk og fått testet litt. Anbefaler på det sterkeste og kjøpe en umik og sette deg litt inn i REW. Er ikke så himla avansert og du ser hva du driver med når du justerer og demper. Er et morsomt verktøy selv for en som har tømrer utdanning og lite flink til og skrive, altså meg. Veldig viktig og bruke øra også da!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39
Umik å rew har jeg så planen er å bruke litt tid på målinger når jeg engang er ferdig med alt annet:)

Takker for svar, da bygger jeg hjørnefellene som planlagt.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Umik å rew har jeg så planen er å bruke litt tid på målinger når jeg engang er ferdig med alt annet:)

Takker for svar, da bygger jeg hjørnefellene som planlagt.

Bare moro og gi tips etter egene erfaringer. Sikkert mange som ikke er enige, men funker bra hos meg.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39

Tok rød kant oppe, var litt i tvil men tror det blir kult. Stjernehimlingen bygger 6,6cm ned så den blir en del mindre dominerende etterhvert.

• Like
Reactions: 2biassen

Roggja

Medlem
6 Apr 2006
24
10
0
39
Da var alt av ht på vegg ferdig, kun atmos igjen. Der må en finne en lur løsning for å bygge de kassene under tak som ser ok ut.

Fått kappet opp alle panel til tak kassene og alle 6 front dekselene til søyle/bassfeller. Så stifting av stoff ved neste arb økt

• Like
Reactions: chFresh and balko

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.178
83
48
Himling på gang, fikk feil kantlister så må vente på nye før en blir ferdig:/
Meget flott å matt finish på platene, synd å penetrere de med stjerner
Det eneste som ikke blir helt gjennomført i kinoen er atmos. Noe som blir en midlertidig løsning. Kunne kanskje vert en ide å fått laget trekant kasser tilpasset hjørne i himlingen med vinkling på element mot sittepos. Kassene ble for store for å få bygt inn på en pen måte som opprinnelig planlagt.

Blir montert noe ala dette med litt vinkling
240205

240204

• Like
Reactions: chrisand25

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.178
83
48
Fikk montert 4 atmos kanalene idag, ikke optimal plassering eller vinkling, men for håpe det blir ok. lydsignaturen var såfall på plass

Fikk hentet nye kantlister til himlingen også så bare å pusle det sammen før en tar hull for stjerner nå

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.178
83
48

Då va siste del av kassa ferdig bak og pj komt på plass. Stor sak så blir noe farlig mtp bakerste rad:/

Teppe komt på forann

• Like
Reactions: chrisand25