Billig HDMI kabel på Biltema (1.5m 30kr, 5m 40kr, 10m 50kr)

Tomle

Medlem
28 Sep 2004
292
0
0
De har noen utgående varianter som de selger ut billig. Kjøpte akkurat en 1.5m kabel til 30kr... 10m til 50kr er røverkjøp! Skal være kategori 2 kabel, altså for høyeste overføringshastighet.

HDMI-kabel - Biltema

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
jadda! dette ble gull for meg :mrgreen: 10 meter for 50kr!!!

Når den kommer til Lyngdal blir det HDMI-kjøp :eek:

Skåra1

Medlem
4 Mar 2010
503
0
16
Sandnes
Er ikke noe som kommer, dette er kabler som de selger ut nå, er får igjen på lager rundt om i landet, var ikke noen igjen i Kristiansand når jeg var innom på fredag...

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.073
4
38
Tomle skrev:
De har noen utgående varianter som de selger ut billig. Kjøpte akkurat en 1.5m kabel til 30kr... 10m til 50kr er røverkjøp! Skal være kategori 2 kabel, altså for høyeste overføringshastighet.

HDMI-kabel - Biltema
Lurer på om de har noen billige dekk på Hi Fi klubben jeg..:)

Kanskje Soundgarden har 4 tennplugger til 10 kr ???---:)

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.543
0
36
Halden
classic46 skrev:
Lurer på om de har noen billige dekk på Hi Fi klubben jeg..:)

Kanskje Soundgarden har 4 tennplugger til 10 kr ???---:)
Smilefjes, smilefjes.. er det for billig for å tilfredstille kvalitetskravet ditt?
Btw, det står ikke biltema på den.. helt enkel svart kabel.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.073
4
38
uGn skrev:
Smilefjes, smilefjes.. er det for billig for å tilfredstille kvalitetskravet ditt?
Btw, det står ikke biltema på den.. helt enkel svart kabel.
Verden flommer over av kopiprodukter og el cheapo varianter av f. eks.
HDMI kabler.....du får hva du betaler for.....noen her som vil kjøpe regummierte dekk til bilen sin?.....tenkte vel det....
Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....:)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.482
45
48
Biltema sine kabler holder mål, så lenge de er under 10 m lange. De selger unna denne typen, da de får inn nye som skal takle høyere hastigheter / lengre strekk.

Kim

Mr_Stian

Medlem
8 Aug 2012
489
0
0
classic46 skrev:
HDMI kabler.....du får hva du betaler for.....noen her som vil kjøpe regummierte dekk til bilen sin?.....tenkte vel det....
Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....:)
Men så er nok du helt i ene enden av skalaen når det gjelder hifi intressert (eller kabelnisse som du sier).

At disse kablene duger til 90% av befolkningen er det nok ingen tvil på. Har du en bluray spiller til 500 kroner og en 50" tv til 5000 så hvorfor skal man da bruke mange hundre kroner på en hdmi kabel???

Men at de ikke er gode nok for deg tviler jeg ikke på. Men der står nok resten av utstyret i stil og tenker jeg.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.073
4
38
Mr_Stian skrev:
Men så er nok du helt i ene enden av skalaen når det gjelder hifi intressert (eller kabelnisse som du sier).

At disse kablene duger til 90% av befolkningen er det nok ingen tvil på. Har du en bluray spiller til 500 kroner og en 50" tv til 5000 så hvorfor skal man da bruke mange hundre kroner på en hdmi kabel???

Men at de ikke er gode nok for deg tviler jeg ikke på. Men der står nok resten av utstyret i stil og tenker jeg.
Nå kryr det vel ikke av Blu-ray spillere til 500 kr..og de som har billig utstyr, spiser de bare First Price produkter..?? og handler klær på Fretex?....og det er nå en gang slik at 99 % av de som uttaler seg om HDMI kabler her inne har liten peilig på hvordan HDMI fungerer....et godt tips er å kjøpe siste nr. av HemmaBio hos Narvesen, der står det en kort men interessant artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
grandiS skrev:
Biltema sine kabler holder mål, så lenge de er under 10 m lange. De selger unna denne typen, da de får inn nye som skal takle høyere hastigheter / lengre strekk.

Kim
10M HDMI kabelen fra Exibel, som du får på classern er spesifisert for 4K og er meget tykk. Veldig god byggekvalitet.

lassic46 skrev:
Blir omtrent som å taue bil med hyssing....mener nå jeg som har vært kabelnisse i snart 40 år....
Styrer du unna Nordøst også? Det er jo dyr hi-end kabel som koster en brøkdel å kjøpe inn fra Kina. Som de har mange 1000% avanse på.
http://avforum.no/forum/kabler/125809-nordost-kabler-egentlig-billig-kinamikk.html
Selv om noe er dyrt så trenger det ikke være bra, eller hvis det er billig trenger det ikke være dårlig.

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.461
0
0
33
classic46 skrev:
Nå kryr det vel ikke av Blu-ray spillere til 500 kr..og de som har billig utstyr, spiser de bare First Price produkter..?? og handler klær på Fretex?....og det er nå en gang slik at 99 % av de som uttaler seg om HDMI kabler her inne har liten peilig på hvordan HDMI fungerer....et godt tips er å kjøpe siste nr. av HemmaBio hos Narvesen, der står det en kort men interessant artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....

Ja, HDMI er kompliserte greier, men det er fremdeles billig å produsere HDMI-kabler.

Hvorfor du blander inn fretex og first price i denne diskusjonen finner jeg meningsløst.

HDMI har, som de fleste andre digitale løsninger, automatisk feilretting som tillater seg å 'gjette' hvilken farge/informasjon en piksel skulle ha, dersom den informasjonen ikke kom frem fra pakkedataene som ble sendt. Den tillatte feilmarginen er svært lav og synlige artefakter kommer svært synlig dersom kabelen ikke er godt nok konstruert. Artefakter svært like de ved svak signal fra parabol, både hakking i bilde og lyd, samt områder i bildet som mangler/ikke oppdateres kontinuerlig. Likegyldig til om kabelen koster 10 eller 1000kr.

EDIT:
Flott at de selger de billig nå, men synd at det bare er for å tømme lageret for å få nye inn med en litt annen merking.

hygen

Medlem
20 Mai 2005
9.975
0
0
classic46 skrev:
artikkel om HDMI og hvorfor det kan være komplisert....og at det er langt fra så enkelt at det er digitale signaler som går fra en boks til en annen.....
I korte trekk.........hva er problemet mellom en billig/dyr så lenge de er produsert , solgt etter serifiserings krav ???

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.298
2
38
classic46 skrev:
Mitt problem är att jag köper den tidningen på Rema 1000 och de är som regel billigare på det mesta, i praktiken är de billigare på tidningen då jag har kortare väg till Rema än Narvesen.

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
classic46 skrev:
jeg har sett en rekke HDMI-kabler på min tv, dyreste var en monster (1000lapp eller no) som visst skulle være fabelaktig osvsov, jeg kjøpte en hdmi fra gamezone som jeg ikke så EN eneste forskjell fra, så der kan folk si hva de mener ;-)

Pogwaq

Medlem
23 Okt 2003
13.811
0
0
www.barsk.org
zoso87 skrev:
Det er to typer mennesker her i verden, de som tenker selv og de som tror på alt andre sier..
I mange tilfeller er det andre sier helt korrekt, mens det man har tenkt seg frem til selv er fullstendig på viddene.

zoso87

Medlem
13 Okt 2008
1.157
0
0
ullensaker
Pogwaq skrev:
I mange tilfeller er det andre sier helt korrekt, mens det man har tenkt seg frem til selv er fullstendig på viddene.
Uten håndfaste bevis så kan begge to være like mye på viddene, så hvem skal man høre på?
Seg selv eller andre?
Her kommer det med å teste ting ut i praksis inn, hvis jeg ikke ser forskjell på en hdmi kabel til 50kr og en til 1000kr, og selger fortsatt står bak meg og forteller meg om forskjellene, hvem skal man da høre på?
Jeg hadde valgt å stole på mine egne øyne og oppfattelse enn selgers ord og tanker om produktet i det eksempelet..