Biamp?

Gesel

Medlem
18 Sep 2005
2.146
0
36
37
Har en Roksan Kandy K2 og B&W DM603.. Det jeg lurer på om jeg kan koble på et effekttrinn på pre-out og la denne ta seg av bassen og bruke de interne forsterkerene i Roksan'en til å ta seg av diskant/mellomtone? Eller blir det bare bøs?

Mulig dette er et elendig spørsmål, men jeg har rett og slett null erfaring med biamping :p

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.877
84
48
Gesel skrev:
Har en Roksan Kandy K2 og B&W DM603.. Det jeg lurer på om jeg kan koble på et effekttrinn på pre-out og la denne ta seg av bassen og bruke de interne forsterkerene i Roksan'en til å ta seg av diskant/mellomtone? Eller blir det bare bøs?

Mulig dette er et elendig spørsmål, men jeg har rett og slett null erfaring med biamping :p
Det kan du,men det beste da er vel hvis Roksan har et effekttrinn som er lik den integrerte du har,bortsett fra at den er et rent effekttrinn!

Det kan nok fungere bra med andre kombinasjoner også,men det er ingen selfølge pga. forskjellig gain osv....

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Ja hvis du skal bruke noe i bassen så er det ikke så veldig nøye med kvaliteten som feks. i diskant/mellomtonen, men krefter er bra.
PA-forsterkere og Parasound bla. har justerbar gain/inngangsimpedanse, og kan brukes i ett slikt oppsett. Men her er det litt matching som må til.

Gesel

Medlem
18 Sep 2005
2.146
0
36
37
Wow, den har jeg ikke sett før :) Da blir det nok bestilling av en sånn, takker for tips :) Får nesten ringe Soundplanet og høre om de har den på lager i sølv :)

eekeroth

Medlem
13 Okt 2008
692
0
0
Gesel skrev:
Wow, den har jeg ikke sett før :) Da blir det nok bestilling av en sånn, takker for tips :) Får nesten ringe Soundplanet og høre om de har den på lager i sølv :)

Hvis du har 2 så kan du også prøve å kjøre mono kobling...(hvis den støtte det)