Beste allround UHD-spiller

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.846
15
38
Apper har jeg på alle dingser, forfriskende med et rent Uhd drev som alle tv reviews sider bruker som sin referanse spiller.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Apper har jeg på alle dingser, forfriskende med et rent Uhd drev som alle tv reviews sider bruker som sin referanse spiller.
Hvilke dingser da?
Er jo mange dingser som tilbyr Netflix og YouTube blant andre. Men også mange som ikke klarer det i 4k med HDR.
Hva er vitsen med å kjøpe en dings, (203), for så å måtte kjøpe andre dingser for å få apper?
Denne tråden handler jo om beste ALLROUND UHD-spiller, og der faller 203 galant igjennom med sin mangel på apps.

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.174
0
36
TV reviews er ikke mye å stole på så jeg skjønner godt at de bruker Oppo som referanse. Har gått i baret ihvertfall en gang ved å stole blindt på TV tester. :D
Synes Sony X800 er aldeles glimrende. Synd den ikke får DV. At den ikke har noe display er helt greit for min del.

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.846
15
38
Har man ikke en Dolby vision kompitabel tv er en spiller uten DV sikkert helt greit men for min del har jeg bruk for DV.

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.846
15
38
Hvilke dingser da?
Er jo mange dingser som tilbyr Netflix og YouTube blant andre. Men også mange som ikke klarer det i 4k med HDR.
Hva er vitsen med å kjøpe en dings, (203), for så å måtte kjøpe andre dingser for å få apper?
Denne tråden handler jo om beste ALLROUND UHD-spiller, og der faller 203 galant igjennom med sin mangel på apps.
Så du mener en spiller som ikke klarer de 2 største hdr formatene er en bedre all rounder? Ok bra for deg.

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Så du mener en spiller som ikke klarer de 2 største hdr formatene er en bedre all rounder? Ok bra for deg.
Jeg ble litt usikker på hva du mener. (Hvilken spiller tenker du ikke har de 2 største HDR-formatene?)

X800 mangler kun DV, men har alle andre formater.
203 har DV, men mangler alt av app-er.

Så for meg blir da X800 en bedre allrounderen siden ikke noen av de to spillerne X800/203 leverer alt. Og mitt valg baserer jeg på at en allrounder skal kunne mer enn å spille av plater, når det tross alt er økende med strømmetjenester som har UHD og HDR. Der av all rounder.
Hadde vi snakket om beste disc-spinner er 203 en god kandidat. Gitt at den kan levere et rent bildesignal uten å gjøre noe med farger, skarphet eller annet dill.
Noen av oss er litt purist i form av at vi ønsker en signalrekke som ikke manipulerer signalet underveis, men vil ha mest mulig ubehandlet signalrekke.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.978
104
63
Har X800 dac?

Spent på lyden i SACD, men der er det vel hjemmekinoen som gjør meste parten av jobben?

Synes Uhp-H1 fra Sony er genial på Sacd og streaming fra Spotify premium, samt at man kan koble en hardisk med DSD, Sacd filer, og såkalt Hi-rez audio og spille rett av.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.978
104
63
Jeg vil nok ha en ren CD spiller ved siden av X800... Uhp-H1 er bygd på samme platform omtrent lik minus 4K avspilling....

Jeg elsker SACD, hi-Rez, spotify connect, Streming osv... Men ren stereo eller transport gjorde Denon 2010 bedre jobb.... Det har lært meg litt ting, at selve transport, Drev, strømforsyning osv er viktigere enn feks samme Dac.

Min Yamaha og Denon har samme Burr.brown, men Denon er klart bedre i stereo enn Sony eller Yamaha.

Så jeg vurderer å kjøpe meg en brukt rimelig Densen CD, å bruke til ren CD avspilling, når jeg får ny tvbenk med flere komponentplasser.

Denonen har jeg heldigvis ikke solgt, angrer på at jeg solgte Denon dvd 1940 også, den skulle jeg beholdt.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.846
66
48
Jeg har hatt Sony x800 noen dager nå , og den virker å være meget bra - rask , stillegående og virker å levere meget flotte bilder.

Men jeg har lastet ned noen av disse Atmos demosporene , men da får jeg bare beskjed om at "lydformat støttes ikke"...? Men den starter å spille av fimene likvel , men da uten lyd...
Prøver jeg å spille dem av med Nuc-pc'n via Jriver , eller ATV4 virker lyden som den skal (får ikke Atmos på ATV da)

Noen som har lignende erfaringer ?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.978
104
63
Jeg har hatt Sony x800 noen dager nå , og den virker å være meget bra - rask , stillegående og virker å levere meget flotte bilder.

Men jeg har lastet ned noen av disse Atmos demosporene , men da får jeg bare beskjed om at "lydformat støttes ikke"...? Men den starter å spille av fimene likvel , men da uten lyd...
Prøver jeg å spille dem av med Nuc-pc'n via Jriver , eller ATV4 virker lyden som den skal (får ikke Atmos på ATV da)

Bitstream eller PCM? fra Blurayen?

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
11.978
104
63

Åh demospor...