BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Siste runde med bygging på PA prosjektet.

Laget gitter til topp kassene, gitterne jeg har fått tak i er litt for store til kassene. Så jeg tok å knekte/bøyde de til slik at kantene ligger på kanten av kabinettene.Litt jobb, men meget fornøyd med resultatet.

240382

240383

240384

240385

240386

Så var det siste runde på subbene. Her var det demping av kabinettet og montasje av elementet.

240387

240388

240389

240390

Alle kabinettene klare til montasje imorgen og tirsdag. Gleder meg :)

240391

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.926
16
38
Siste runde med bygging på PA prosjektet.

Laget gitter til topp kassene, gitterne jeg har fått tak i er litt for store til kassene. Så jeg tok å knekte/bøyde de til slik at kantene ligger på kanten av kabinettene.Litt jobb, men meget fornøyd med resultatet.

Vis vedlegget 240382

Vis vedlegget 240383

Vis vedlegget 240384

Vis vedlegget 240385

Vis vedlegget 240386

Så var det siste runde på subbene. Her var det demping av kabinettet og montasje av elementet.

Vis vedlegget 240387

Vis vedlegget 240388

Vis vedlegget 240389

Vis vedlegget 240390

Alle kabinettene klare til montasje imorgen og tirsdag. Gleder meg :)

Vis vedlegget 240391
Dette ble som vanlig jæklig stilig BEF! gleder meg til å høre hvordan dette oppleves live!!

Reactions: BEF

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Det er bare å ta seg hatten og beundre dette arbeidet som blir lagt ned her, dette kommer til å bli en meget bra kino i kjent BEF stil. Kan bli moro å se hva du får til av dette, er vel ikke lenge til du bygger dine forsterkere snart. :)

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Det er bare å ta seg hatten og beundre dette arbeidet som blir lagt ned her, dette kommer til å bli en meget bra kino i kjent BEF stil. Kan bli moro å se hva du får til av dette, er vel ikke lenge til du bygger dine forsterkere snart. :)
Takk så mye, starter vel å bygge høyttalere til kinoen om en ukes tid eller noe.

Reactions: Roger Waters

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
@BEF Høres interrisant ut, har du tatt noen målinger av kasser til høyttalerne enda? Hvor store du tenker deg de skal bli, eller hvor mange du skal ha. :)

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Da er PA systemet montert og er ekstremt fornøyd med første inntrykket. Lokalet skal få noe akustiske tiltak, så skal kalibrere når disse er utført.

Opplevelsen var slik jeg drømte om, det er åpen, kontant og lekent. Sub systemet trenger litt små justeringer, er noe resonans som må rettes opp, da vil de bli så stram som jeg liker bassen. Det mest gøye var at de som trente var strålende fornøyd og følte de klarte å yte lite ekstra på treningen.

240404

240405

240406

240407

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.174
101
63
41
www.avforum.no
@BEF, får bare beklage mye frem og tilbake med tråden din, men nå har virkelig XenForo forumgutta (ved Jake Bunce) gått way and beyond her og fisket frem tråden din fra "dypet", og da med samtlige bilder fra tidenes morgen inkludert. Nå mangler det bare en "redirect" for å også få vist bildene i selve tråden (de ligger under nå som vedlegg), så er vi helt på plass!

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Utrolig kjekt!! Ekstremt imponert over innsatsen du har lagt ned!!

Reactions: lygren

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.174
101
63
41
www.avforum.no
Sånn, der var også bildelenkene i trådene aktivert som følge av fantastisk support fra XenForo! Husk at en ofte må refreshe cachen (dvs. slette historikken siste time i browseren) for å se endringen...

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.174
101
63
41
www.avforum.no
@BEF, der fikk vi også ordna med post redirect, så da er hele tråden din oppe å kjøre 110% igjen... Trengte egentlig ikke post redirect, men sånn i tilfelle noen har lenket til konkrete poster var det greit å få ordnet med det også.

1 kommentarer

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.174
101
63
41
www.avforum.no
Det kommer det kommer :) Jeg venter på tilbakemelding på diskantene og når de kan leveres. Har ikke lyst å starte bygging av LCR før jeg vet når diskantene kan bli levert. Jeg vil nok starte om ikke lenge med bygging av surround og atmos.
Ja, må si jeg gleder meg litt selv! Har jo sett gjennom neste hele tråden din i forbindelse med "plastringen" vi måtte gjøre her i forbindelse med ny plattform, og MAKAN til veldokumentert tråd skal en lete lenge etter! Måtte knegge litt av første kinoen din her inne fra 2009 da, der du bygget den ferdig selv om du visste du skulle selge huset bare kort tid senere for å "se et par filmer", DA snakker vi pågangsmot... Skulle ønske jeg hadde litt av det der, tror jeg begynner å bli gammal jeg ass, bare det å trekke en kabel her om dagen var jo et eneste stort ork og kinoen var nede i 2-3 timer som selvsagt nesten umiddelbart ble full krise i huset da det jo var duket for film den kvelden. Mitt problem er kanskje at kinoen er i for aktivt bruk med 3 unger og to voksne som alle digger å se film, så når først kinoen er "satt" blir det totalt krise å gjøre noen som helst endringer. Moralen må vel være; gjør deg FERDIG når du først holder på, for det blir leeeenge til en får gjort tiltenkte oppgraderinger! I mitt tilfelle er det podium bak og baffevegg + nye subber foran som var det jeg "skulle ta seinere"; nå 5 years and counting! :)

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Ja, må si jeg gleder meg litt selv! Har jo sett gjennom neste hele tråden din i forbindelse med "plastringen" vi måtte gjøre her i forbindelse med ny plattform, og MAKAN til veldokumentert tråd skal en lete lenge etter! Måtte knegge litt av første kinoen din her inne fra 2009 da, der du bygget den ferdig selv om du visste du skulle selge huset bare kort tid senere for å "se et par filmer", DA snakker vi pågangsmot... Skulle ønske jeg hadde litt av det der, tror jeg begynner å bli gammal jeg ass, bare det å trekke en kabel her om dagen var jo et eneste stort ork og kinoen var nede i 2-3 timer som selvsagt nesten umiddelbart ble full krise i huset da det jo var duket for film den kvelden. Mitt problem er kanskje at kinoen er i for aktivt bruk med 3 unger og to voksne som alle digger å se film, så når først kinoen er "satt" blir det totalt krise å gjøre noen som helst endringer. Moralen må vel være; gjør deg FERDIG når du først holder på, for det blir leeeenge til en får gjort tiltenkte oppgraderinger! I mitt tilfelle er det podium bak og baffevegg + nye subber foran som var det jeg "skulle ta seinere"; nå 5 years and counting! :)
Takk for det. Gleder meg selv veldig til å få denne kinoen på plass og jeg tror denne kinoen vil ha noe de andre kinoene jeg har hatt aldri vil ha hatt. Slik at den opplevelsen man får i rommet blir tatt til et nytt nivå. Jeg håper jo så mange som mulig vil ha mulighet for å dele den opplevelsen med meg, både i hvordan jeg tenker på oppbyggingen og hvordan resultatet blir. Så vil jo både dokumentere det jeg gjør godt og invitere på demo så folk kan få lov til å høre det ferdig resultat.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.174
101
63
41
www.avforum.no
Blir garantert helt rått! :) Ser forresten at lenken i signaturen din ikke funker, inneholder en "snutt" som selv ikke redirecten forstår, men oppdaterer du til denne her >> vil det virke igjen! :)

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
68
58
18
Takk for det. Gleder meg selv veldig til å få denne kinoen på plass og jeg tror denne kinoen vil ha noe de andre kinoene jeg har hatt aldri vil ha hatt. Slik at den opplevelsen man får i rommet blir tatt til et nytt nivå. Jeg håper jo så mange som mulig vil ha mulighet for å dele den opplevelsen med meg, både i hvordan jeg tenker på oppbyggingen og hvordan resultatet blir. Så vil jo både dokumentere det jeg gjør godt og invitere på demo så folk kan få lov til å høre det ferdig resultat.
Gleder meg til å se fortsettelsen her. Hvilket oppsett tenker du ?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Gleder meg til å se fortsettelsen her. Hvilket oppsett tenker du ?
Her er en liste over utstyret som er tenkt i kino så langt:

Prosessor: StormAudio ISP 3D.32 ELITE | Digital AES Edition
Effektforsterkere: Hypex FA-serien + Crown I-Tech 5000HD
Høyttalere front/Senter: DIY by BEF 2.5-veis konstruksjon med SEAS elementer
Surround høyttalere: DIY by BEF 2-veis konstruksjon med SEAS koaksial
Atmos: DIY by BEF 2-veis konstruksjon med SEAS koaksial
Sub: DIY by BEF lukket konstruksjon med 18" Funk Audio GUJ18VX
Blu-Ray: Oppo
Mediaspiller: ?
Projektor: JVC DLA-N5
Lerret: 2.40:1 ca.220cm bredde, DreamScreen Ultraweave V6
Strømrenser: Monster HTS5100
Kabler: ?

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
68
58
18
Her er en liste over utstyret som er tenkt i kino så langt:

Prosessor: StormAudio ISP 3D.32 ELITE | Digital AES Edition
Effektforsterkere: Hypex FA-serien + Crown I-Tech 5000HD
Høyttalere front/Senter: DIY by BEF 2.5-veis konstruksjon med SEAS elementer
Surround høyttalere: DIY by BEF 2-veis konstruksjon med SEAS koaksial
Atmos: DIY by BEF 2-veis konstruksjon med SEAS koaksial
Sub: DIY by BEF lukket konstruksjon med 18" Funk Audio GUJ18VX
Blu-Ray: Oppo
Mediaspiller: ?
Projektor: JVC DLA-N5
Lerret: 2.40:1 ca.220cm bredde, DreamScreen Ultraweave V6
Strømrenser: Monster HTS5100
Kabler: ?
Dette blir spennende å følge. Ser at ditt valg av prossesor gjør at du kan sette opp et meget avansert oppsett. Har du bestemt hvilket surround oppsett du skal ha?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Dette blir spennende å følge. Ser at ditt valg av prossesor gjør at du kan sette opp et meget avansert oppsett. Har du bestemt hvilket surround oppsett du skal ha?
Jeg har noe begrensinger når det kommer til plass, så blir et 7.1.4 oppsett. Det vil si 3 i front, 4 surround, side og bak, 1 subkanal, med 2stk subber, og 4 atmos kanaler, 2 foran og 2 bak. Alle surround og atmos høyttalere blir helt like.

Reactions: Torolan

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.468
150
63
46
Asker
Da er det store diskant valget tatt. Det blir SEAS diskant, som resten av elementene. Valget har falt på Seas Exotic X3-06 T35. Dette er diskanten i SEAS sin mest eksklusive serie og jeg har ikke funnet noen som har noe negativt å si skrive om den. Dette er en meget stor diskant 35mm eller 1,5", noe som gir den ennå mere membran flate og oppleves som veldig luftig og nøytral. Da er alle valg tatt rundt høyttalerne og jeg vil sluttføre designet iløpet av uken :)

240441

240442

240443