BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
Håper alle fikk noen gode AVpakker i år!! Selv hadde jeg en meget snill kone som gav meg James Bond Golden Anniversary Collection som består av 22 Blu-Ray og med plass for den kommende filmen Skyfall.

Vi avsluttet en hyggelig dag og kveld med en film i kinoen, Total Recall , var film valget. Ble faktisk overasket over filmen, bra driv gjennom filmen for det om selve storyen er noe tynn. Masser av heftige effekter på lyd siden, så rent teknisk var det en meget god film å se. Ha en fortsatt strålende jul!

Vedlegg

10 Okt 2007
599
0
0
Jeg kjøpye Bond samlinga til min far til jul, satser på at det blir mange gode filmer fremover.

Ha en fortsatt rikgtig god jul!!

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Fikk faktisk ikke noen filmer i år selv, men det blei litt vin som forsåvidt er halve grunnen til og ha eget kino annlegg :)

God kos det siden jeg prøver og være flink gutt og kjøpe mindre pol varer så jeg kan få råd til nye fronter litt fortere :-D

God Jul og Godt nyttår !

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
Deillig med jul! Har fått meg en hel dag i kinoen, først en god runde med musikk. Så tok fruen og jeg å tittet på film. Må si jeg er meget så fornøyd med oppsettet pr.dd, så tør ikke tenke på hvor bra det skal bli med dedikerte mellomtoner.

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.447
0
0
avforum.no
BEF skrev:
Den ble sett igår kveld i kinoen på 2:35-1 lerret med 321cm bredde i 3D og det var en meget stor og heftig opplevelse. Fruen og jeg satt å kjørte med toget i enkelte scener. Filmen er blitt fast jule tradisjon her i huset!
¨
Jeg kan jo skrive under på at dette er en skikkelig heftig opplevelse. Var så heldig å få et par timer i sweet-spoten i denne kinoen her om dagen da jeg var hos BEF å hentet litt dempelim.

Det ble i god ånd både musikk og litt bildedemo. Nå satt jeg litt her og der ved forrige samledemo hos BEF, men med de justeringene som er gjort på lydsiden siden sist låt dette meget bra. Jeg skjønner godt Håvards begeistring da han var her sist gang :) Alt sitter som et skudd, både pinpointing, bredde og holografi. Bassen er jo et kapittel for seg selv, og det er ganske moro å høre et all slags bass bli gjengitt mektig og samtidig avslappet/balansert.

Etter å ha hørt hvor bra balansert, subjektivt selvsagt, anlegget ditt låter nå blir det særdeles spennende å høre hva en dedikert mellomtone/øvre bass vil gjøre hos deg. Det mellomtone-elementet ditt var jo ikke småtterier.

----

Når det gjelder det nye lerretet ditt var dette virkelig noe som ga kinofølelse. Jeg har på ingen måte opplevd en så nær-kino-opplevelse i en hjemmekino før. Dette ER kino, ikke en "lekekino" som vi andre har :) Én ting er den enorme størrelse på bildet, men det hjalp også veldig å få senket bildet slik at man ser rett i senter fra sitteposisjon. Jeg vil spesielt trekke fram den ekstreme dybden bildet fikk, det var skremmende virkelig til tider!

Polar Ekspressen blir aldri det samme igjen for å si det slik :) Jeg er også enig i at størrelsen på 16:9-bildet er veldig passende slik det er nå.

Tusen takk for en skikkelig demo :)

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
kenti skrev:
¨
Jeg kan jo skrive under på at dette er en skikkelig heftig opplevelse. Var så heldig å få et par timer i sweet-spoten i denne kinoen her om dagen da jeg var hos BEF å hentet litt dempelim.

Det ble i god ånd både musikk og litt bildedemo. Nå satt jeg litt her og der ved forrige samledemo hos BEF, men med de justeringene som er gjort på lydsiden siden sist låt dette meget bra. Jeg skjønner godt Håvards begeistring da han var her sist gang :) Alt sitter som et skudd, både pinpointing, bredde og holografi. Bassen er jo et kapittel for seg selv, og det er ganske moro å høre et all slags bass bli gjengitt mektig og samtidig avslappet/balansert.

Etter å ha hørt hvor bra balansert, subjektivt selvsagt, anlegget ditt låter nå blir det særdeles spennende å høre hva en dedikert mellomtone/øvre bass vil gjøre hos deg. Det mellomtone-elementet ditt var jo ikke småtterier.

----

Når det gjelder det nye lerretet ditt var dette virkelig noe som ga kinofølelse. Jeg har på ingen måte opplevd en så nær-kino-opplevelse i en hjemmekino før. Dette ER kino, ikke en "lekekino" som vi andre har :) Én ting er den enorme størrelse på bildet, men det hjalp også veldig å få senket bildet slik at man ser rett i senter fra sitteposisjon. Jeg vil spesielt trekke fram den ekstreme dybden bildet fikk, det var skremmende virkelig til tider!

Polar Ekspressen blir aldri det samme igjen for å si det slik :) Jeg er også enig i at størrelsen på 16:9-bildet er veldig passende slik det er nå.

Tusen takk for en skikkelig demo :)
Takk for hyggelig tilbakemelding!!

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
Da har jeg startet jobben med byggingen av de nye mellomtone kabinettene til frontrekka i kinoen. Nå er det først og fremst liming av alle delene.

Så det som er gjort nå er, liming av sidevegg og topp/bunn og bak plate.

Dette er delen som skal lage mellomtone delen, frest ut åpning ned for det som er ekstra for bass delen.

Vedlegg

SannaX

Medlem
20 Jan 2007
8.305
0
0
Skal du ha mellomtone og den øverste bassen i samme kabinett? Mente å huske du skrev at mellomtonen skulle være lukket? Blir spennende å høre om dette blir en forbedring :)

RFdude

Medlem
25 Jul 2011
140
0
0
Blir nok bra dette, som vanlig!
Inspirerende å se hva du lager fra scratch hver gang. Tipper det lyder vannvittig bra i kinoen din etterhvert!

RF

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
alkar skrev:
Ser ut til at du får brukt romjulen til noe fornuftig, kompis! :)
Ja deilig med noen dager fri så man kan få kost seg litt i verkstedet.

SannaX skrev:
Skal du ha mellomtone og den øverste bassen i samme kabinett? Mente å huske du skrev at mellomtonen skulle være lukket? Blir spennende å høre om dette blir en forbedring :)
Ja mellomtonen skal få eget lukket kabinett, du ser det tydeligere på neste post. Kabinettet er på 32 liter.

RFdude skrev:
Blir nok bra dette, som vanlig!
Inspirerende å se hva du lager fra scratch hver gang. Tipper det lyder vannvittig bra i kinoen din etterhvert!

RF
Tusen takk for det!! Selv gjort er vel gjort :)

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.401
11
38
45
Oslo
Dette blir knallbra Bjørn Erik.
Gleder meg til å få høre resultatet.

Hvor langt fra lerretet er første raden din?

Stealt

Medlem
9 Aug 2005
2.378
0
0
BEF, som alltid.., imponerende hastighet og byggekvalitet på denne karen. :shock: 8)

Blir spennende å se og høre om dine inntrykk, har trua. :wink:

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
tralltrall skrev:
Dette blir knallbra Bjørn Erik.
Gleder meg til å få høre resultatet.

Hvor langt fra lerretet er første raden din?
Takk for det!

Første rad er øynene ca 2,7meter fra lerretet.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.520
356
83
46
Asker
Stealt skrev:
BEF, som alltid.., imponerende hastighet og byggekvalitet på denne karen. :shock: 8)

Blir spennende å se og høre om dine inntrykk, har trua. :wink:
Tak for det!! Er meget spent selv og lever selv i trua på at dette skal bli bra :)

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.688
35
48
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Skremmende bra som vanlig, BEF! :)

Har et par spørsmål. Hva er tykkelsen på de MDF-platene? Så jo rimelig heftige ut. Eller så er det kassestørrelse og kameralinsen som lurer meg?
De hurtigtvingene du bruker, hvilket merke? Er du fornøyd med dem? Skal snart kjøpe inn en del, og ser at du har en god del av de blå...