BEF's kompromissløse hjemmekino - Snart klar..., post 7400 -

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.531
384
83
46
Asker
Fikk litt tid til over nå i ettermiddag så da gikk turen ned i verkstedet. Fikk laget 2 deksel for hvert av hjørnene bak i kinoen. Har laget rammeverket for rammene som skal henge oppe ved taket å dekke varmepumpet og projektoren. Dessverre hadde jeg ikke mere stoff igjen, så det blir trekking av de iløpe av neste uke.

Vedlegg

Jerome

Medlem
18 Des 2006
3.936
0
0
Gelbear skrev:
Ser meget bra ut! Denne tråden er en inspirasjon for mange, meg inkludert:)
+1. Jeg tror at det finnes mange mange ute som kan takke deg for all hjelp og inspirasjon du gir :)

20 Jan 2005
15.700
0
0
Dette er den råeste fullfrekvens hjemmekinoen jeg kan tenke meg innenfor en "normal" prisramme. Gjennomført på en utrolig gjennomtenkt måte med velavveide løsninger med minst mulig kompromiss. I tillegg er den utrolig stilig og bygd av den triveligste kinobygger jeg vet om og jeg kjenner en god del.

Heia BEF :mrgreen:

20 Jan 2005
15.700
0
0
Siden du er innom Gorm, kunne du kanskje antydet hvilken projektor som kunne matchet kinoen? W5000 er jo etter hva jeg har skjønt på BEF en midlertidig løsning.
Selv ville jeg vurdert en stor Lcos men vet jo at BEF selv har foretrukket SXRd tidligere. 4K er vel for tidlig enda? 3D er etter min oppfattning for spesielt interesserte enda, og ikke viktig som avgjørende funksjon.

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Counterpointer skrev:
Siden du er innom Gorm, kunne du kanskje antydet hvilken projektor som kunne matchet kinoen? W5000 er jo etter hva jeg har skjønt på BEF en midlertidig løsning.
Selv ville jeg vurdert en stor Lcos men vet jo at BEF selv har foretrukket SXRd tidligere. 4K er vel for tidlig enda? 3D er etter min oppfattning for spesielt interesserte enda, og ikke viktig som avgjørende funksjon.
Det er bare et valg akkurat nå og det er VW95, om litt kommer de nye JVC og begynnelsen av neste år Sonys nye flaggskip VW1000.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.531
384
83
46
Asker
Nok en gang, tusen takk for alle hyggelige ord!! Veldig hyggelig at så mange følger tråden min og synes den er til inspirasjon.

Når det gjelder projektor valg vil Gorm være en viktig støttespiller der. Hoved fokus for meg vil være 2D, og har da projektoren 3D vil det være en hyggelig bonus. Slik jeg ser det pr.dd er nok Sony den heteste kandidaten.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.531
384
83
46
Asker
Fikk gjort litt i dag å :) Jeg trodde ikke jeg hadde noe mere stoff igjen,men fant noen gamle rammer nede i verkstedet og klarte på millimeteren å få brukt det til de rammene jeg hadde laget som deksler opp mot taket bak. De er på plass og jeg skal nå få laget et deksel foran projektoren.

Vedlegg

carradona

Medlem
9 Nov 2009
877
0
16
Vannvittig bra...ikke noe overlatt til kritikerne, som forventet.
Det begynner vel og dra seg mot ferdig kino nå, hva er det som gjenstår
utenom stolene?

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.531
384
83
46
Asker
Da var søndagens økt over. Har fått gjort litt mere enn hva jeg hadde håpet og drømt om når jeg sto opp idag, er godt å kunne overaske seg selv litt :) Når har jeg fått trekk side kanal kabinettene med Scenemolton, montert opp akustikk platene bak på side veggene. Nå starter kinoen å se ut som en hjemmekino :) Jeg har endel små ting som må gjøres, av type ikke synlig. Det skal å bygges noen nye sub kasser som skal stå bak lerretet.

Er uansett meget fornøyd med søndagen min :)

Vedlegg