Bedre lyd med effektforsterker ?

Nexon

Medlem
18 Feb 2006
177
0
0
Hei !

Har dette av utstyr nå:
Forsterker: NAD T744
Front høyttalere: CERWIN-VEGA CLS-12
Senter:CERWIN-VEGA CLS-6C
Bak høyttalere:CERWIN-VEGA CLS-6
Sub:CERWIN-VEGA CLS-12SX

Vis man kjøper en effektforsterker vil det gjøre lyden noe bedre ? eventuelt hvordan ? klarere, høyere ? :-D

f.eks: NAD C315BEE

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
Viss du kjøper en effekforsterker til å drive fronthøyttalerene dine vil det bli bra, då får du mere kontroll over bass elementene og bedre lyd, mere trøkk:)

men ville lagt ut noen lapper om du skal kjøpe, feks: Nad 372 til 5000.
Eller en Cerwin Vega effektrinn;)

Nexon

Medlem
18 Feb 2006
177
0
0
vil det være veldig merkbar forsjell med en effektforsterker til 5000 kr eller er det egentlig bortkastet ?

G|zO

Medlem
22 Sep 2004
5.151
0
36
36
Du vil nok få stramma opp høytalerne endel, samtidig vil de spille høyere med mer headroom.

Til 5000.- ville jeg sett etter noe brukt..

Parasound hca, Rotel greier, eller er du skikkelig heldig en Aragon 4004MKII

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
0
www.wuudiy.blogspot.com
Det er merkbar forskjell! det kan jeg love deg!

Kanskje ikke på lydkvalitet men du vil kunne spille mye høyere før lyden blir anstrengt å ubehagelig å høre på.

Jeg har selv kjørt mine Cls-12 med 2X1100 watt, naturlig nok ikke på full guffe men de spillte helt utrolig mye råere enn når jeg kjørte de via reciever som kanskje yter 2X100 watt.

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
Dette er et meget godt valg mener jeg.
Skal lete lenge etter å finne et nytt effekttrinn til den prisen som leverer like bra og ikke minst MYE lyd! :)

St3ffaN

Medlem
20 Sep 2005
1.095
0
36
C272 er et bra valg ja. Men det er nok stort sett bare hvor høyt du kan spille som blir forskjell. Tviler på at du merker noe særlig forskjell på lavt volum, da blir det vel bare snakk om nyanser.

Nexon

Medlem
18 Feb 2006
177
0
0
Da var effektforsterkeren i hus :-D Ble CERWIN-VEGA A1.5KW2 man kan tydelig høre forsjell når man spiller musikk ja. :)

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
aleksander8 skrev:
Har du sprengt sikringene i dine cls12 enda da? om ikke så har du ikke gitt dem nok mat:mrgreen:

Hehe.. Men lurer på en ting, hvor stor sannsynlighet er det for at sikringene ryker med en skikkelig forsterker på cv? Og at ikke elementet ryker? Jeg har planer om å kjøpe meg den største cv forsterkeren så jeg kan ha viss jeg kjøper meg større ht enn Ve12.

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
0
www.wuudiy.blogspot.com
Sikringene ryker LENGE før det er fare for høyttaleren.

Jeg har satt i dobbelt så store sikringer i mine og det funker mye bedre:)

EDIT: dette gjelder for cls12. Ve serien har jeg ikke erfaring med.

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
aleksander8 skrev:
Sikringene ryker LENGE før det er fare for høyttaleren.

Jeg har satt i dobbelt så store sikringer i mine og det funker mye bedre:)

Okey:D Høres jo bra ut, tror det er 5amp sikringer i mine ht, men med Naden jeg bruker så skal det mye til for å ryke en sikring:p

Men tror de vil komme seg myye med 2.6kw forsterker, få litt liv i høyttalerene då:D

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
aleksander8 skrev:
En forsterker jeg vil anbefale til alle som skal spille høyt på CV er denne.
Den er også perfekt til å dra store DIY subber.

Ser ikke så værst ut den der nei:) Men får se etter sommeren, først kommer bilanlegg:D

cv-dan

Medlem
25 Jan 2008
3.605
0
0
aleksander8 skrev:
Den er ca dobbelt så kraftig som den største CV forsterkeren til den samme prisen.

Ligger noen bilder av innmaten i Sonosub tråden min.
Hmm, kansje en mulighet å kjøpe en sånn ja:)