Battle Royal

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
Hvis du tar 42 skole elever og setter dem på ei øde øy og sier til dem at kun 1 person får lov å reise i live. Da får du Battle Royal! Dette er en japans film og noe av det bedre jeg har sett. Er en kult film dette som jeg har gått glipp av tidligere.

Gir den 4 av 6.

Er noen bilder under.....

Vedlegg

yannz

Medlem
9 Jun 2003
408
0
0
yannz.sliter.nu
Battle royale er en kostelig film, spesielt om en klarer å bli underholdt av ganske brutal mørk humor.. :twisted:

Den er faktisk på programmet idag.. :wink:

ProtoType

Medlem
17 Sep 2003
1.907
0
0
40
www.retusjering.com
BTW: Har sone 2 utgaven av denne, og der står det bakpå coveret at det skal være 5.1 lyd. Får bare lyd foran jeg da...og det er PLII på directors cut....kjipt...

Er deres versjon også sånn?

ProtoType

gojensen

Medlem
27 Jan 2004
774
0
0
BR var en film som ble hypet såpass mye at mange svelget hypen rått og "elsket" filmen uten å ense den en tanke, mens andre følte at filmen skuffet fælt i forhold til hypen. Legg til de kulturelle forskjellene mellom Japan og "vesten" og vi har et opplegg for en typisk "hit&miss" film i Norge. Personlig synes jeg filmen var "vellagd" men ikke noe særlig mer. Til tider ble den "kjedelig" (det finnes begrensninger for hvor mye "usaklig" vold og blod man kan takle på 2 timer...)

Film nr. 2 har til sammenligning ikke fått særlig positiv omtale noe steder så vidt jeg vet - og jeg tror ikke den bør sammenlignes med film nr. 1. (Har ikke selv sett 2ern enda...).

Vær obs på at det finnes to versjoner av BR:1 (director's cut og vanlig) - med endel forskjeller, det er også et utall av DVD releaser av denne filmen av meget varierende kvalitet.

Jasse

Medlem
22 Jun 2004
297
0
0
Battle Royale er en av mine favorittfilmer og den får en definitiv 6'er av meg ihvertfall. Foreslår at folk sjekker ut Directors Cut'en som gir litt mer dybde til enkelte characters i filmen. Jeg har sikkert sett filmen opp imot 10-15 ganger.

Battle Royale 2 derimot er bare bortkasta..et elendig forsøk på å cashe inn på 1'erns suksess.

LL

Medlem
15 Jul 2003
8.133
1
38
Jasse skrev:
Battle Royale er en av mine favorittfilmer og den får en definitiv 6'er av meg ihvertfall. Foreslår at folk sjekker ut Directors Cut'en som gir litt mer dybde til enkelte characters i filmen. Jeg har sikkert sett filmen opp imot 10-15 ganger.

Battle Royale 2 derimot er bare bortkasta..et elendig forsøk på å cashe inn på 1'erns suksess.
Kjipt at Directors Cut'en kun har DD2.0 og dårlig bilde. Slikt bør ikke skje...

Jasse

Medlem
22 Jun 2004
297
0
0
LL skrev:
Jasse skrev:

Kjipt at Directors Cut'en kun har DD2.0 og dårlig bilde. Slikt bør ikke skje...
Japanske disken har DD5.1 og relativt bra bilde.

LL

Medlem
15 Jul 2003
8.133
1
38
Den vanlige disken har DD5.1 og bedre bilde. Disc 2 = dir. cut. Den har lavere standard.