Barco data 701s i spill simulator

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.136
5
38
www.70mm.no
Hei, jeg fant fram en gammel barco data 701s som jeg tenkte å kjøre som kilde for en spillsimulator. Jeg koblet til en gammel PC med en vga-bnc kabel jeg hadde liggende. Jeg ser at bildet direkte fra PC ruller vertikalt. Jeg regner med det er sync problemer som gjør dette. Støtter 701 bare composite sync kanskje?.
Jeg har også en 801s stående som kan brukes, som jeg regner med vil fungere greit, men 701 er så liten og nett og passer igrunnen best inn i applikasjonen.

Brainbug

Medlem
4 Jan 2005
104
0
16
Balsam for sjelen å høre at det enda fins noen som bruker CRT :D ... 801 er en grei maskin men G70 er nok mer medgjørlig (såfremt 801 ikke er en S-versjon da). Har du kvittet deg med 801 siden det ble g70 eller har du begge to?

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.136
5
38
www.70mm.no
Hei, jeg har både 701s og 801data i tillegg. begge har gode rør og det har også G70. G70 er et beist og mye mer omstendig å sette opp, men får man den satt opp riktig så gir den et ganske så mye bedre bilde enn barcoene. Jeg har framdeles litt mer flikking på denne for å få den tilnærmet der jeg vil ha den, men det er jo bare kos å holde på med :) .

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
1
38
Tor, kult at du får brukt den. G70en var en de allerbeste crtene som har vært laget. Den ser til og med moderne ut til å være crt, og byggekvaliteten er milevis foran Barco og de andre produsentene.

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.136
5
38
www.70mm.no
Ja er veldig fornøyd med bildet på den, rørene er i meget god stand og byggkvaliteten på denne projectoren er upåklagelig god.Den kommer forøvrig stort sett til å bli brukt på retro gaming, men morro å sette den opp igjen nå som den ikke har vært brukt på et godt år. Det må jobbes endel mer med denne enn barcoene for å få til bildegeometrien og man må begynne med alt i nøytral posisjon og gjøre alt man kan med grovkalibrering for at finkalibreringen skal sitte så bra som mulig, men når man treffer så kan bildet bli riktig så bra. Jeg har ikke helt fått det på plass enda som jeg fikk det til sist gang jeg satt den opp, men skal jobbe en stund til med den så blir det nok endel bedre. :)

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
1
38
Egentlig så er Sony-systemet bedre og enklere, men for de som er vant til Barco-systemet så er det litt vanskelig å se. Hvis man ikke bruker sony-systemet i riktig rekkefølge, så vil man ende langt utpå vidda. Bruker man systemet riktig så trenger man ikke å bruke zone-konvergensen i det hele tatt.

tor

Medlem
2 Mar 2003
2.136
5
38
www.70mm.no
Egentlig så er Sony-systemet bedre og enklere, men for de som er vant til Barco-systemet så er det litt vanskelig å se. Hvis man ikke bruker sony-systemet i riktig rekkefølge, så vil man ende langt utpå vidda. Bruker man systemet riktig så trenger man ikke å bruke zone-konvergensen i det hele tatt.

Ja har merket det selv gjør man det helt riktig med basic kaliberering så slipper man nesten helt å bruke zone konvergeringen. Jeg hadde glemt bort at man måtte sette alt i "128" før jeg gikk igang til å begynne med, men skjønte det fort når jeg fikk lest meg opp litt igjen. Det er bare så vidt jeg bruker noe zone konvergens nå.