Bang&olufsen Beolab penta 6601 og Beolab 6000

Tomwar1

Medlem
30 Des 2012
3
0
0
Hei
Kjøpte for en stund siden et dødsbo hvor jeg fikk med 2stk Beolab penta 6601 og 2stk Beolab 6000
Disse stammer trolig fra 90-tallet
Har fåt koblet opp Pentane og prøvd ut disse og lyden er meget bra men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?

Og er Pentane verdt noe i dag ? De passer ikke akkurat inn i huset her så vurderer og kvitte meg med dem men kun hvis de er verdt noe

Mvh
Tommy

Faller

Medlem
28 Feb 2005
2.229
0
0
avforum.no
Tomwar1 skrev:
Hei
Kjøpte for en stund siden et dødsbo hvor jeg fikk med 2stk Beolab penta 6601 og 2stk Beolab 6000
Disse stammer trolig fra 90-tallet
Har fåt koblet opp Pentane og prøvd ut disse og lyden er meget bra men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?

Og er Pentane verdt noe i dag ? De passer ikke akkurat inn i huset her så vurderer og kvitte meg med dem men kun hvis de er verdt noe

Mvh
Tommy
Penta har jeg sett brukt til 8-10k avhengig av stand de er i. Så de er absolutt verdt noe.

Når det kommer til kabler, ta kontakt med "Peter Pan" her på forumet. Han er behjelpelig med å hjelpe deg vil jeg tro.

Mvh Faller

Ulf-B

Medlem
4 Mar 2008
5.094
0
0
Tomwar1 skrev:
.....men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?
Faktisk ganske bra høyttalere, Beolab 6000. Men du får ikke mer bass fra disse enn fra en liten stativhøyttaler - så hvis du vil ha noe mer, må du supplere med en sub eller to.

M.h.t. tilkobling, er det ganske enkelt. Hvis du skal bruke disse sammen med B&O-utstyr, kan du bruke B&O's Power-Link kabler. Ellers er det vanlige RCA-audiokabler som gjelder. Strømkabel er å få kjøpt "overalt", f.eks. på Clas Ohlson.

Hvis du ikke har brukermanualen, kan du laste den ned fra nettet.