Band of brothers

EsgaNoth

Medlem
22 Feb 2004
421
0
0
a|ex skrev:
Jepp, nå er vi tilbake på rett spor igjen :wink:

Jada, det var nok tæl i de gutta der. Men hvem kom dem til unnsetning da de var omringet av tyskere på alle kanter og omtrent hadde fryst fast i bakken? Jo, det var patton det :p
Du liker Patton skjønner jeg? :eek: Det skal ganske mye karakter og dyktighet for å holde et område mot en fiende som er overlegen i antall og utstyr. Blir noe helt annet enn å komme brummende med x-antall tanks i bakhånd...

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
1
0
Sandefjord
Har også sett BoB nå, hoppet over å følge med på tv, ville vente til jeg fikk muligheten til å se det hele på kortere tid.

Synes den var bra, men kraftig overhypet. Syntes faktisk et par episoder midt i ble rimelig stillestående og jeg holdt på å slå av hele greia.

Heldigvis tok det seg veldig opp på slutten slik at helhetsintrykket blir bra. På meg virker det som om manuset ble en episode eller to for langt.

jorn

Medlem
22 Jan 2004
422
0
0
Fikk tak i BOB med metall esken i dag på den lokale Scene 1/mix kiosken. Til kr. 399. Passet bra da jeg ikke hadde den fra før. (men har self. sett alle episodene tidligere).

Sildo

Medlem
24 Feb 2005
1.047
0
0
Bedre skildring av 2. verdenskrig skal du lete lenge etter :D Spesielt da dette er ein ekte historie....Elsker alle krigsfilmer da dei er vanskli å øvedriva....ingenting kan vera verre enn å stå midt i ett jævli slag :shock: Visst du ikkje har ei satans strenge kåna då :D

Torf

Medlem
16 Apr 2004
194
0
0
Det finnes faktisk en WW2 krigsfilm som er mer realistisk og "tøffere" enn BoB, "Vinterkrigen i Finland" fra 1989. Militærteknisk er den helt fantastisk. Hvor ellers kan man se 12000 sovjetiske soldater i frontalangrep i ekte sovjetiske ww2 uniformer. I tillegg er det endel finsk svart humor. Og den er svart.. ( hode som ruller i kista når den bæres ned fra alteret i kirken under en begravelse..)

Filmen heter "Talvisota" på finsk. Pass på å kjøpe filmen i orginal 3timer+ versjon fra Sverige. Den selges i USA/UK i en sterkt klippet verson. (finsk tale og de blodigste scenene er tatt bort).

Denne filmen passer ikke sarte skjeler. Tenk nivået på landgangen i SPR strekt til 3 timer i et vinterhelvete.

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=36575&&ref=

Omtaler av den klipte Talvisota på Amazon:

http://www.amazon.com/gp/product/customer-reviews/B0000646UN/ref=cm_cr_dp_2_1/002-1679160-1944023?_encoding=UTF8&s=dvd

"The Big Red One" som akkurat har kommet ut, er også en knallgod amerikansk krigsfilm. Den er basert på Samuel Fullers egne opplevelser under krigen.

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=44451&&ref=

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Interessant. Den må jeg prøve å få tak i. Håper DVD-utgivelsen er av god teknisk kvalitet.

oddk

Medlem
28 Mar 2004
841
0
0
44
Hvor kan man kjøpe Talvisota?Uncutversjon. Discshop selger jo ikke til norge.

runar

Medlem
24 Jul 2003
2.533
0
0
hmm gikk ikke denne filmen på norsk tv for lenge lenge siden? Mener jeg så noe slikt...

Joa..så på cover..kjente igjen han der sersjaneten med brillene. Den gikk på norsk tv for lenge siden. Skitbra film. Den skal skaffes!

dvdtom

Medlem
23 Jun 2003
1.361
0
0
Tomm74 skrev:
Band of brothers er til salgs på CDWOW for 20,45 £!!! Billiig
må jo da plusse på med 24% mva og gebyrer siden den er langt over 200,- grensa. ser at noen har fått tak i metall boxen her til lands til 399,-, og det er rett og slett et røverkjøp.

Jalle

Medlem
7 Des 2005
13
0
0
Hehe, apropos den første posten, da Band of Brothers kostet 850 spenn, litt rimeligere i dag heldigvis ;)

santa claus

Medlem
9 Jul 2005
5.729
0
0
Jeg tør ikke helt begynne på denne da jeg er redd at dagene kommer til å fly med serien på tv hele dagen uten at noe fornuftig blir gjort....

Får vente til jeg kommer på jobb neste gang! :p

THYR

Medlem
2 Aug 2005
73
0
0
Lastet ned den serien og såg den for en god stund siden, men bestillte boxen på cdon.com i forgårs...300kr (+) for den er jo et røverkjøp. Skal bli konge og se den igjen.....