B&W klubben

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Har hatt B&W 804 Diamond på plass et par uker nå. Utrolig fornøyd. Disse kommer til å bli stående lenge

Sonic76

Medlem
5 Jun 2007
379
0
16
Har hatt B&W 804 Diamond på plass et par uker nå. Utrolig fornøyd. Disse kommer til å bli stående lenge

Hei Ultima.

Gratulerer med nye høyttalere.
Ser du har CMC2. Oppgraderte du fra CM9 eller?
Har selv CM9 CMC2 , og lurte på å kjøpe PV1D, som du svarte på i et annen post.
Den gamle Dali subben må byttes ut :p
Bruker Nad M15HD2 og M25.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Hei Ultima. Gratulerer med nye høyttalere.Ser du har CMC2. Oppgraderte du fra CM9 eller?Har selv CM9 CMC2 , og lurte på å kjøpe PV1D, som du svarte på i et annen post.Den gamle Dali subben må byttes ut :pBruker Nad M15HD2 og M25.

Takker!
Hadde CM9 for et par år siden, deretter en periode med monitoren PM1 og nå altså 804.
PV1D koster en del, men den er verdt hver krone mener jeg. Dersom du tenker å kombinere den med CM9 på musikk, så tror jeg ikke du kan gjøre noe særlig bedre valg.

nesquick

Medlem
3 Nov 2006
66
0
0
Fikk CM10 i går, her er noen bilder:
http://imageshack.us/g/1/10307103/

Veldig fornøyd så langt.. var som å gå fra en gammel lada til en Audi A6...
Drives i dag med Abrahamsen V4 og Yamaha RX-V2700 på resten av høyttalerne (som forøvrig ikke står i stil - enda).

nesquick

Medlem
3 Nov 2006
66
0
0
Fikk CM10 i går, her er noen bilder: http://imageshack.us/g/1/10307103/Veldig fornøyd så langt..Hadde noen aldrende Zachry Mindtech F1-etellerannet kjøpt fra ljudia på begynnelsen av 2000 tallet.. Var som å gå fra en gammel lada til en Audi A6...Drives i dag med Abrahamsen V4 og Yamaha RX-V2700 på resten av høyttalerne (som forøvrig ikke står i stil - enda).

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Fikk CM10 i går, her er noen bilder: http://imageshack.us/g/1/10307103/Veldig fornøyd så langt..Hadde noen aldrende Zachry Mindtech F1-etellerannet kjøpt fra ljudia på begynnelsen av 2000 tallet.. Var som å gå fra en gammel lada til en Audi A6...Drives i dag med Abrahamsen V4 og Yamaha RX-V2700 på resten av høyttalerne (som forøvrig ikke står i stil - enda).
¨Spennende høyttalere.Anbefaler deg imidlertid å kjøpe noen skikkelig spikes - og ta bort den schtøgge bunnplata :)Hadde selv CM9 tidligere og de ble mye penere med noen spikes Hifiklubben selger. Soundcare tror jeg det var. Se vedlagte bilde;
http://static1.avforum.no/minhifi/users/wmorig/bc2b94aa365a5f24e613b2e6f993deeb.JPG
(ikke mine høyttalere dette)

De skal gi bedre lyd, og sannelig synes jeg de hjalp.

Purolatino

Medlem
20 Apr 2007
3.363
0
0
B&W CM10 vs CM9

Hei

Er blitt rimelig død denne tråden her, kansje det skyldes overgangen til v.2 her på forumet.

Men, er det noen som har fått hørt og sammenlignet den nye CM10 med CM9 her?
Har såvidt fått hørt litt på CM10, og synes den låt bra, faktisk var dette på NAD elektronik, NAD M3 og NAD M51.
Diskanten og mellomtonen var lett og kjenne igjen, kansje enda "litt bedre", og bassen var helt klart mer "tilstede" enn i CM9.
Vansklig å konkludere helt med at bassen er mer tilstede værende i CM10 enn CM9 før man har fått testet hjemme, men var slik det opplevdes da jeg fikk hørt litt på dem. Synes også at høyttalerne så mye bedre ut "live" med diskanten på toppen enn først fryktet, men synes fremdeles at CM9 rent estetisk ser bedre ut. Noen andre her som har fått hørt på CM10 og vil dele sine synspunkter og erfaringer?

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
16
Kan ikke hjelpe deg med det du lurer på,
men lite aktivitet tror jeg kan skyldes overgangen til v.2 her på forumet.
Blitt for tungvint for mange å gidde å bruke det, HFS har sikkert mange nye brukere nå.

Aerik

Medlem
19 Jul 2012
470
0
16
Gratulerer med B&W 804 Diamond Ultima, sitter med B&W 804 S selv. Dine er litt vassere, men sånn er det bare. Kos deg :):p

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Gratulerer med B&W 804 Diamond Ultima, sitter med B&W 804 S selv. Dine er litt vassere, men sånn er det bare. Kos deg :):p

Takk, takk :)

Jeg var egentlig ute etter et par brukte 804s, men de dukket jo aldri opp i nærheten.
Ingen vil sende dem. Så da ble det nye 804D, og de er jeg mer og mer fornøyd med.

Føler jeg er i mål lydmessig (veel, det skal man vel aldri bli :)) - og med B&W PV1D i bunn, er det ingen kompromisser. Jeg blir rett og slett glad over å ha dem i hus :)

xcoder

Medlem
5 Aug 2010
60
0
0
Hei. Vurderer å kjøpe meg brukte 803S. Men før jeg gjøre det, så lurer jeg på om Opera Audio Cyber 800 monoblokker (78W pr blokk) er tilstrekkelig for å drive disse. Ser av spec så kreves det minimum 50W, så av den grunn skulle dette holde. Men vil jeg slite med lav/høyt volum i dette tilfellet. Annet i forhold til dette oppsettet jeg bør tenke på?

TGB

Medlem
1 Aug 2013
9
0
0
Ikke noen her som har et par B&W SCMS som jeg kan kjøpe? Ta kontakt :)

Forresten, ref forsterker. Classé Delta CA-5300 fungerer _veldig_ bra til B&W Diamond-serien.

Erthor

Medlem
5 Mar 2011
138
0
0
Hei.

Oppgraderte nylig fra 684 med Cambridge elektronikk, som jeg forøvrig har vært meget fornøyd med i ett par år nå.
Tenkte at det nå var på tide å få inn noe bedre, selvom fruen i hus ikke var helt enig.. Det gikk seg heldigvis til, selvom hun ikke er så opptatt av
designet på høyttalerne så er jo prisen vesentlig høyere i dagen oppsett.. Noe som var det vanskilgste å få igjennom!

Nytt nå er CM10, paret med en Nad M3 med dac fra samme merke.. D1050.
Her er hvordan det ser ut:
IMG_2725.jpg

TGB

Medlem
1 Aug 2013
9
0
0
Det gikk seg heldigvis til, selvom hun ikke er så opptatt av
designet på høyttalerne så er jo prisen vesentlig høyere i dagen oppsett.. Noe som var det vanskilgste å få igjennom!

Nytt nå er CM10, paret med en Nad M3 med dac fra samme merke.. D1050.
Her er hvordan det ser ut:
Vis vedlegget 107817
Dette er standard problemstilling, kjerringa har gitt opp å kommentere anlegg/høytalere, hun har bare innfunnet seg med at verden er slik som den er. Ekstremt behagelig - litt smøring i form av skokjøp/shopping på min regning bidrar selvsagt i positiv retning i tillegg.

Fikk forøvrig akkurat fingrene på et strøkent par B&W SCM1 som skal brukes til bakhøytalere. Skulle vært SCMS, men får vente i spenning, SCM1 degraderes til front height så fort jeg får fingrene på et par SCMS. Skulle gjerne hatt 805 diamond som bakhøytalere, men jeg har ikke nok plass dessverre. For lite rom mellom sofa og vegg.

Skulle hatt noe spennende på front wide, kanskje noe i CM-serien kunne gjort seg - noen med gode anbefalinger her? B&W 803 Diamond front, B&W HTM4 diamond senter (vurderer å oppgradere til HTM2 diamond), B&W DB1 aktiv sub og snart B&W 804 Diamond for surround. Begynner å bli komplett.

Edit:
CM10 er veldig bra, jeg ble imponert. Skader ikke med litt juice i forsterkeren på den heller da (som med det meste fra b&w)

Sist redigert:

TGB

Medlem
1 Aug 2013
9
0
0
jeg ble forøvrig veldig positivt overrasket over lydkvaliteten på B&W Nautilus SCM1.