avr + amp = dynamikk

10 Mai 2020
20
6
3
Orkanger
jeg har drevet som amatør innen surround system siden tidlig 90 tallet, noe har jeg lært etter prøv og feil metoden, men no skal jeg inn på ett område jeg ikke har peiling.
har ett greit oppsett på høyttaler siden med komplett Klipsch system, der front er RF7 mk1 og center er RC 64 mk1.
seden jeg skal bytte ut avr, har no en denon 1400x klarer å dra de men jeg er ikke den som spiller høyets, jeg vil ha mere dynamikk på lavere volum, uten å måtte dra på, den jeg har blir byttet ut i juli med en Denon 3400 som jeg har tenkt å kjøre en Emotiva 3 ch på, yter ca 3x275w ifølge reklamen,
lurer på om det er en bra løsning, siden jeg vil ha mere krefter på lavere volum, uten å måtte dra på alt for å få dynamikk i lyden, jeg vil ha ren å detaljert lyd, med kraft når det trengs
gjør jeg rett i å gå for denne løsningen på de høyttalerne jeg har
kjører 5.1.2 no å løpet av juli blir det 5.1.4

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.381
32
48
Emotiva vil nok sparke i gang dynamikken ja. Disse store Klipschene trenger strøm for å sparke. Likevel; Få Klipsch jeg har hørt som låter spesielt bra på veldig lavt volum. En må guffe på litt for å få frem smekket.

• Like
Reactions: VikingKlipschman

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.979
5
38
Krefter på lavt volum er jo litt selvmotsigende kanskje. Har du en subwoofer? Har du aktivert Dynamic EQ på forsterkeren?

• Like
Reactions: classic46
10 Mai 2020
20
6
3
Orkanger
Krefter på lavt volum er jo litt selvmotsigende kanskje. Har du en subwoofer? Har du aktivert Dynamic EQ på forsterkeren?
kjøpte meg en NAD 218 thx på fredag, å siden jeg enda ikke har en reciver jeg kan bruke den på fikk en slektning låne den, testa den i dag via en Yamaha til klipsch rf82 mk2, syke for en forbedring av lydbilde, var jo klar over det men trudde ikke det var så stort
gleder med til i september når jeg får kjøpt meg en ny Denon avr-x 3700, skal bli bra det koblet til min RF7 mk1