Avengers age of ultron. dårlig lyd på bluray

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Lavt volum på UK ver. ja, men spenstig nok syntes da jeg..

Verdt 10/10 på lyd??

Den har noen steder det durer godt i subbene, men den er totalt dynamikk løs i de fleste scener. Se på Mad MAX Fury Road rett etterpå og se hva du mener da, eller en hvilken som helst BD for den saks skyld. Og det er ikke bare volumet som mangler.:cool:

Scenen hvor Ultron viser seg for første gang i leiligheten til Tony Stark er helt jævlig i mine ører, akkurat som 95% av filmen.

Zleepyme

Medlem
15 Mar 2007
3.745
8
38
Mo i Rana
Verdt 10/10 på lyd??

Den har noen steder det durer godt i subbene, men den er totalt dynamikk løs i de fleste scener. Se på Mad MAX Fury Road rett etterpå og se hva du mener da, eller en hvilken som helst BD for den saks skyld. Og det er ikke bare volumet som mangler.:cool:

Scenen hvor Ultron viser seg for første gang i leiligheten til Tony Stark er helt jævlig i mine ører, akkurat som 95% av filmen.

Så nettopp Mad Max... Feet film! Feet lyd :D

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Så AOU i går kveld og det var jo litt som foregikk i subben, men herregudrun så flatt det var ellers.

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Det var jo synd. Da er det ikke noe vits å kjøpe den. Hadde lyst å se filmen om igjen med bra lyd

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Vi får håpe Marvel innser tabben og kommer med ny med Atmos/DTS:X. :)

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Trøkket er bra til tider, det er dynamikken i enkelte (egentlig veldig mange) scener som er helt forferdelig.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Ja jeg syntes det var lite liv, blei jo nesten til at jeg begynte og gjespe under slåss scenene.

Hmm kanskje det er sånn det høres ut når man har hørsels skade?

Jeg anbefaler heller og bare vente til den kommer på netflix, ikke verdt penga.

Shallow_

Aktiv
21 Mar 2005
9.649
102
63
45
Så dårlig er ikke lyden på Ultron, og nei, den er ikke så langt fra en 10'er (i mine ører ihvertfall)

Prøvde for en stund siden å få igang diskusjon på blu-ray.com ang. Lyden på Kingsman, en film med skikkelig rævva lyd uten bass eller tydelig dialog, men ble mer eller mindre avvist med at 'det er ikke alle filmer som skal brumle..'..

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Sist redigert:

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.499
5
38
Det Josh Zyber skriver i denne pollen er helt i tråd med mine inntrykk av denne filmlyden, det er noe av det dårligste jeg har hørt av en blockbuster film på svært lenge eller kanskje noen gang.

Håper det blir gitt ut en ny disk med skikkelig lyd og da med Dolby Atmos, for filmen i seg selv var helt ok.

Helt enig, og sleng med den extended cut versjonen som Joss Whedon snakket om tidligere på året (som ikke ble noe av).

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
973
42
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Så denne i går hjemme i stuen, og mitt inntrykk var at den var litt tam. Måtte opp på -5 på reciever for å få noe særlig volum, samtidig som det heller ikke da var spesielt imponerende. Ristet litt ja, men forventer mye mer engasjement i en slik film.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.248
20
38
Så San Andreas på lørdag og Ultron på søndag....må være noe greier med DTS HD lyden kontra vanlig DTS som noen har bommet på...fikk også lunken kritikk på Blu-ray forum....San Andreas var bare knall :)

Sist redigert:

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.381
32
48
Så San Andreas på lørdag og Ultron på søndag....må være noe greier med DTS HD lyden kontra vanlig DTS som noen har bommet på...fikk også lunken kritikk på Blu-ray forum....San Andreas var bare knall :)
Bestilte San Andreas til 19,- på elkjøp-nettsjappa her en dagen, så da skal det mye til at jeg blir skuffa.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Ble skuffet over lyden på age of ultron da jeg så den i hjemmekinoen igår. Syns lyden var lite dynamisk. Måtte dobbeltsjekke at dynamisk volume eller slikt tullball ikke var aktivert, noe det ikke var. Tenkte at kanskje lyden bare var litt lav og boostet opp en god del uten at jeg syns dette hjalp noe særlig.
Syns lyden rett og slett var litt kjedelig. Noen andre her inne mer erfaringer?

Så denne nylig - og det slo meg hvor skikkelig dårlig (tam) lyden var.
Liten dynamikk, svakt volum (sikkert minst -5 db), ullen dialog, dårlig med dypbass i forhold til hva man forventer på denne typen film. Ble ikke bedre uansett hvor mye volum man hadde på.
Det hjalp ikke på humøret at jeg gjespet meg gjennom filmen heller. Lange intetsigende sekvenser med altfor mye dialog.

Forbløffende at slike fadeser enda forekommer.

De som evt. ikke har sett den, kan fint droppe filmen.

carisma

Medlem
27 Okt 2013
1.034
0
36
Fikk tak i denne for 19 kr.
Er litt enig. Var noen scener hvor jeg forventet mer bass.
Men samtidig så var det mer enn nok andre steder.
Jeg også måtte skru opp lyden med rundt 6 -10 db mer enn andre filmer.
Skrudde også sub opp med 2 db.
Nå var jeg klar over at denne skulle ha litt flat lyd så satte opp bassen før start.
Og lyden satte jeg også opp med noen db fra start.

Men hva er riktig bass på en slik film?
Her går det fra å slå ihjel mennesker til eksplosjoner og hus som raser sammen.

På en slik film vil det være litt rart at ett slag i brystkassa med på fulgt ufrivillig tur i veggen skal ha like mye trøkk som eksplosjoner ?
Sånn sett så synes jeg det fungerte greit.

Er dog enig i at dynamikken sånn ellers kunne vært litt bedre noen steder.
Dette er nok en film som er ment å først funke ved MV på 0.