AV-Forum = Klipsch Forum ?

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Dynamiker skrev:
Forstår liksom ikke hvorfor enkelte bruker denne tråden til å foreslå produkter.

Av samme grunn som de fleste andre tråder blir brukt til å spre propagandaen skulle jeg tro.

Ulf-B

Medlem
4 Mar 2008
5.069
0
0
Mirage skrev:
For å ta opp et poeng en annen forumbruker hadde for en tid tilbake; Hvis Klipsch er så bra som "alle" skal ha det til, hvorfor ligger det til enhver tid minst 3-4 par på Avtorget?
Sikkert mange gode grunner til det. Flytting. Ommøblering. Ny partner. Familieforøkelse. Overgang fra surround til stereo. Overgang fra stereo til surround. Oppgradering - til et par dyrere Klipsch, eller noe annet. Lyst til å prøve noe nytt og annerledes...... Tipper at det meste av det du finner av topp utstyr på bruktbørsen - ikke nødvendigvis bare Klipsch - dekkes av disse grunnene. Selv solgte jeg i fjor en del topp utstyr - som jeg aldri hadde trodd at jeg skulle selge - ganske enkelt p.g.a. flytting.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Qrt skrev:

:roll:

Man kan jo se litt på entusiasttrådene også.

http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttrader/

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Kan en moderator være snill å flytte denne tråden til chitchat?
Slik tråden har utviklet seg er det tull og tøys å ha den i en teknisk kategori.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Tror vi må opprette en egen kategori for "tråder som er kuppet av Klipsch, Emotiva, SVS og liknende fanboys" slik at vi ikke degraderer det faglige innholdet på generell chitchat.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Dynamiker skrev:
Tror vi må opprette en egen kategori for "tråder som er kuppet av Klipsch, Emotiva, SVS og liknende fanboys" slik at vi ikke degraderer det faglige innholdet på generell chitchat.
Skjønner ikke at du kan klage på eddie, du er fole usakelig selv.

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.067
0
36
Heilt ueinig! Det er ein og anna som diskuterer Onkyo og (som hans sikkert skal ha på Klipschane sine då...). Som feks. meg.

LarsGr

Medlem
28 Des 2007
5.533
0
0
"Bang for your bucks" er nok en viktig grunn.. Så har jeg en mistanke om at Elkjøp/Lefdals knalltilbud har gjort sitt for at mange har blitt Klipsch RF eiere..

Har aldri hatt Klipsch i hus, men jeg er meget glad for dette forumet. Uten hadde jeg aldri hadd XTZ/Swans/Emotiva og SVS i hus:)

Og neste gang E/L "gir bort" RF52/62 eller 82 slår jeg muligens til, bare for å prøve:)

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
Her klages det over at avforum er fullt av Klipschere, da helst fjortisser som liker trøkk og morro i surround. Dette stemmer helt sikkert, men jeg har ikke fulgt med på avforum det siste året. Deretter kommer det morsomme påstander om at folk kommer seg videre når de blir eldre og at de fleste dropper Klipsch når det kommer til 2-kanals.

Vel....
Du kan jo gjette på hvilket merke som har den desidert største vennetråden på hifisentralen. Her er det stort sett kun "gamlinger" med 100% stereo fokus.

Så konklusjonen etter å ha studert innleggspopulariteten på norges to største audio-forum er:
- Klipsch virker å være det mest populære merket blandt fjortissene og de som prioriterer en sprek hjemmekinoopplevelse
- Klipsch virker å være det mest populære merket blant gamlingene som prioriterer utelukkende to-kanals stereo.

Da har vi følgende muligheter:
- Mer eller mindre ALLE Klipsch eiere, uansett alder og prioriteringer enkle sjeler med små krav og dårlig hørsel, kombinert med et ekstremt behov for å utrykke seg i mengder på forum angående sitt tilfeldig valgte høyttalermerke

- Kan det faktisk være at dere kjøttskaller med slappe gnomhøyttalere som kostet 3-ganger så mye som disse simple trekassene som gir dem juling lydmessig, går fullstendig glipp av en eller annen opplevelse dere kanskje ikke har fått der dere med rynkede neser og mumlende knurring har sett en eller annen representant vrenge gørra ut av et par RF-83 i en eller annen hi-fi sjappe.

- Kan det hende at et sett stativhøyttalere i den nedre enden av Klipsch-skalaen ikke representerer den Klipsch-opplevelsen folket er så begeistret for? Det er de større gulvmodellene folket elsker, ikke fuglekassene.

Personlig hører jeg helt sikkert hjemme i den første kategorien, men det er kanskje greit å ta innover seg de rene tallbaserte konklusjonene ovenfor.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Qrt skrev:
Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch :mrgreen:

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her :)

:mrgreen: :mrgreen:

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
marsboer skrev:
Kan det faktisk være at dere kjøttskaller med slappe gnomhøyttalere som kostet 3-ganger så mye som disse simple trekassene som gir dem juling lydmessig, går fullstendig glipp av en eller annen opplevelse dere kanskje ikke har fått der dere med rynkede neser og mumlende knurring har sett en eller annen representant vrenge gørra ut av et par RF-83 i en eller annen hi-fi sjappe.

Alltid kjekt når fanboys deler av sin grenseløse kunnskap.

Brightside

Medlem
12 Jun 2011
338
0
0
Klipsch rf 82 myk koster ca 8000 kr for to stk på elkjop.no
På hifiklubben (eneste butikk jeg har kjennskap til) så får du noe rimelig drøyt fra CV for samme prisen.
Jeg har ikke peiling på noen av disse annet enn begge er visst nok bang for your buck.
Jeg hadde lett valgt CV.
Men skal pent holde kjeft fordi jeg IKKE har prøvd klipsch.
Og det er vel poenget her? Folk anbefaler uten å ha noe å sammenligne det mot...