AV-Forum = Klipsch Forum ?

stigln

Medlem
27 Aug 2011
1.005
0
0
Mirage skrev:
Jeg velger å tro at hvertfall en viss andel er kjøpt pga forum-hype, og at når kjøperen faktisk har lyttet på høyttaleren, har han funnet ut at det kanskje ikke var så bra som han hadde blitt "lovet".
Enig!!

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.976
8
38
BoGGis skrev:
Det med wow faktoren til klipsch som dere nevner er nok litt som å se en kjempelekker jente/bil/bolig etc for så å få veldig lyst på. Når man har oppnådd det å eie det selv innser man at det kanskje ikke passet alikevel (i dette tilfellet lang innspillingstid og at det ikke låter så bra når "forelskelsen" er over.). Da mener jeg at man bør prioritere akustiske tiltak eller kanskje å bytte høyttaler, for låter den ikke bra (individuelt selvfølgelig) rett ut av boksen så er sjangsen stor for at man har valgt feil høyttaler.

Innspillingstiden for jenter kan nok variere. Det beste er å tilføre de max effekt over en ganske lang periode. 8)

grandiS

Medlem
17 Jun 2011
2.490
45
48
Qrt skrev:
men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her :)

Hahahahahahaha, beklager men lo godt av den setninga der!!

Selv er jeg sinnsykt nysjerrig på Klipsch, aldri fått hørt skikkelig på de. Men liker veldig godt utseende på de;)

Kim

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
Hei igjen! kan du fortelle hva du har av høytalere og hvilken elektronikk du driver de med?

Synes du virkelig du har gjort deg fortjent til det nå? Jeg skal fortelle deg en ting jeg, du skal stå i skammekroken, også skal du legge deg tidlig, uten middag.

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Jeg er en av de mange i værden som vil ha mest mulig for pengene. Jeg vil og ha morro for pengene å ikke bli fanget i en liten nisje innet et marked.

Ønsker jeg tips om en TV så vil jeg ha en som er forholdsvis enkel å sette opp selv om det er på bekostning av 3% av bildekvaliteten.

Ønsker jeg en høyttaler så vil jeg at den skal spille høyt når jeg vil det selv om det er på bekostning av 3% av lydkvaliteten.

Jeg vil ha en bra allroundenhet siden jeg ikke skal fokusere mine interesser og hobbyer inn mot dette temaet.

Klipsch har ikke detaljene til ADAM i de høyere frekvensene. De savnet jeg den første uken, så ble jeg vant til det og dreit egentlig i det. Var mye mer glad for at jeg fikk MYE ekstra respons i mellom og lave frekvensene.

Det har egentlig lite å si hvilken høyttaler man anbefaler de tilfeldige som søker førstegangsråd, sålenge høyttaler er pen nokk, har bra nokk bass og koster lite nokk så er folk flest ganske fornøyd sålenge de har et produkt som noen andre har anbefalt. Jeg tror vi må få det inn i hode sålenge vi faktisk ikke har benchmarket høytalerne og laget et skåringssystem å gå utfra.

Klipsch er derfor et utmerket merke å anbefale, for de har en forhandler i nærheten som selger det, nemlig lefdal og elkjøp. I motsetning til B&W som er å finne på 5-10 butikker i det vide landet og Swans som er å finne i kansje 5 butikker.

Det samme gjelder subwoofere, har det egentlig noe å si hvilken produsent som har laget den lille ukalibrerte boksen som står bak sofaen å hyler ut Skrillex på lørdagene? Tvilsomt, men surround.no og l-sound har upåklagelig kundeservice som gjør dem enkle å anbefale.

Selvfølgelig kan vi promotere høyttalere som er mer eksotiske i Norge, men det er ofte mer hodebry en nødvendig for sluttbrukeren. Blir litt som å anbefale en Infiniti stasjonsvogn til en Norsk familie. Bra bil hvis du bor i usa dær de har serviceverksted i hver by, ikke så gild å eie i Norge derimot.

Ingen blir å lese dette innlegget... :(

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
Dynamiker skrev:
Men på hvilken måte har det relevans til denne tråden? Tråden handler om at klipsch fanboys flamer en hver tråd med hvor høyt de elsker sin avgud, og det eneste dere gjør er å lage praktiske eksempler på at dette faktisk stemmer... Ikke ETT forbanna innlegg om trådens tema etter 40 innlegg fra din kant?
Du har selv hatt mye enveis kjøring på innleggene dine. Kan si dere er omtrent like god, men fra hver deres leir

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Truls skrev:
Jeg er en av de mange i værden som vil ha mest mulig for pengene. Jeg vil og ha morro for pengene å ikke bli fanget i en liten nisje innet et marked.

Ønsker jeg tips om en TV så vil jeg ha en som er forholdsvis enkel å sette opp selv om det er på bekostning av 3% av bildekvaliteten.

Ønsker jeg en høyttaler så vil jeg at den skal spille høyt når jeg vil det selv om det er på bekostning av 3% av lydkvaliteten.

Jeg vil ha en bra allroundenhet siden jeg ikke skal fokusere mine interesser og hobbyer inn mot dette temaet.

Klipsch har ikke detaljene til ADAM i de høyere frekvensene. De savnet jeg den første uken, så ble jeg vant til det og dreit egentlig i det. Var mye mer glad for at jeg fikk MYE ekstra respons i mellom og lave frekvensene.

Det har egentlig lite å si hvilken høyttaler man anbefaler de tilfeldige som søker førstegangsråd, sålenge høyttaler er pen nokk, har bra nokk bass og koster lite nokk så er folk flest ganske fornøyd sålenge de har et produkt som noen andre har anbefalt. Jeg tror vi må få det inn i hode sålenge vi faktisk ikke har benchmarket høytalerne og laget et skåringssystem å gå utfra.

Klipsch er derfor et utmerket merke å anbefale, for de har en forhandler i nærheten som selger det, nemlig lefdal og elkjøp. I motsetning til B&W som er å finne på 5-10 butikker i det vide landet og Swans som er å finne i kansje 5 butikker.

Det samme gjelder subwoofere, har det egentlig noe å si hvilken produsent som har laget den lille ukalibrerte boksen som står bak sofaen å hyler ut Skrillex på lørdagene? Tvilsomt, men surround.no og l-sound har upåklagelig kundeservice som gjør dem enkle å anbefale.

Selvfølgelig kan vi promotere høyttalere som er mer eksotiske i Norge, men det er ofte mer hodebry en nødvendig for sluttbrukeren. Blir litt som å anbefale en Infiniti stasjonsvogn til en Norsk familie. Bra bil hvis du bor i usa dær de har serviceverksted i hver by, ikke så gild å eie i Norge derimot.

Ingen blir å lese dette innlegget... :(

Ikke fortvil, jeg leste det.. 1600 innlegg med spørsmål om det nest beste og hva andre foretrekker? Må da være mer tidseffektivt å spørre 17åringen på elkjøp?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
BoGGis skrev:
Det med wow faktoren til klipsch som dere nevner er nok litt som å se en kjempelekker jente/bil/bolig etc for så å få veldig lyst på. Når man har oppnådd det å eie det selv innser man at det kanskje ikke passet alikevel (i dette tilfellet lang innspillingstid og at det ikke låter så bra når "forelskelsen" er over.). Da mener jeg at man bør prioritere akustiske tiltak eller kanskje å bytte høyttaler, for låter den ikke bra (individuelt selvfølgelig) rett ut av boksen så er sjangsen stor for at man har valgt feil høyttaler.

Det du mener er at man oppdager at jenta er en mann med silikonpupper?

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Qrt skrev:
Ikke fortvil, jeg leste det.. 1600 innlegg med spørsmål om det nest beste og hva andre foretrekker? Må da være mer tidseffektivt å spørre 17åringen på elkjøp?

Så løy jeg litt når jeg sa at dette ikke er hobbyen min da, men hvermansen som spør om råd har ingen intensjon om å gjøre hifi til sin primærinteresse.

For å gi et eksempel:
For meg finnes det katter. Alle katter er katter. Skal jeg ha meg en katt så spør jeg noen om de kan finne en som passer eller om de vet om en snill katt.

For katteintreserte så finnes det raser som for dem er himmel og hav av forskjell mellom. Bobtail, Cymric, Norsk Skogskatt +++.

For meg er alle disse bare katter...

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Personlig synes jeg mye fra Klipsch er veldig kult. Greit at det ikke er helt Hi-Fi-korrekt, men med riktig forsterker så låter det veldig morsomt og ganske så tøft. En billig inngangsbillett til Hi-Fi-ens verden er det også :D

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Jeg har katt, den er skikkelig kosete og maler stort sett hver gang jeg er borti den. Er i grunn litt koselig.
Men hadde den klort meg til blods hver gang jeg gikk forbi hadde han vært hivd ut for lenge siden..

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Qrt skrev:
Jeg har katt, den er skikkelig kosete og maler stort sett hver gang jeg er borti den. Er i grunn litt koselig.
Men hadde den klort meg til blods hver gang jeg gikk forbi hadde han vært hivd ut for lenge siden..

Jo, men nå er det bare vi som er spesielt intresert i denne hobbyen som klarer å oppleve disse egenskapene. De som bare skal ha seg en høyttaler, men vil forsikre seg om å gjøre et godt kjøp, er ikke folkene som hører på høyttaleren i seg selv. de hører på musikken.

De sitter ikke i sweetspot, de gjør sine verdagsting mens de hører på musikken sin.
De kalibrerer ikke noe som helst, de justerer ikke noe teknisk(fase, tidsdomene), de stiller opp og ned bass og diskant etter preferanse osv.

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.131
2
38
Tronic skrev:
Innspillingstiden for jenter kan nok variere. Det beste er å tilføre de max effekt over en ganske lang periode. 8)
diskanten i reference har ingen innspillingstid overhode. det har heller ikke mellomtonene i heritage. da samtlige er kompresjonsdrivere.
edit; ehr..jenter ok :D da sier jeg og takk for meg i denne tråden :)

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
Mirage skrev:
For å ta opp et poeng en annen forumbruker hadde for en tid tilbake; Hvis Klipsch er så bra som "alle" skal ha det til, hvorfor ligger det til enhver tid minst 3-4 par på Avtorget?

Og hvor mange av de 3-4 par til enhver tid selger Klipsch fordi de IKKE var fornøyd? 90% av tilfellene jeg har lest er pga flytting eller oppgradering.

Nå er det kanskje ikke så lurt å si at man ikke er fornøyd med noe man prøver å selge..

Mirage skrev:
Den mest solgte "bilen" i verden er Ford F-150;)

Det er faktisk en Toyota Corolla :)

Top 10 Best Selling Cars of All Time | AutoGuide.com News

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
Skal man prøve å konkludere noe her så blir det igrunnen at dette er et Klipsch forum uten like.

Siden jeg selv sitter på et annet merke per nå føler jeg at det hele blir såpass eksotisk at jeg knapt har noen å diskutere dette med.

Ja, de mest populære høyttalermerkene her inne har alle sine egne klubber / tråder, noen av dem vanker jeg i. Men det blir nok mer til at man trekker seg stille og rolig ut av forumet på en måte da det ikke er mer en 2-3 innlegg i de trådene på en måned.

Jeg merker også en tendens at de som jeg føler er litt eldre, eller de som har en del fartstid innen hifi, og de som operere innen high-end heller ikke frekventerer dette forumet så mye lenger da det er litt for mye Klipsch og surround.

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
Quisten skrev:
Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?

Men jeg skjønner godt at mange foreslår Klipsch. Utrolig mye kino lyd for pengene. B&W er også et godt eksempel. Er en grunn til at B&W har vært verdens mest selgende hifi-produsent i snart 30 år! Men ja. Jeg syns nesten det er litt for mye Klipsch RF83 og SVS PB-12 i de flotte kinoene noe her eier. Men alle beste er Klipsch i HVERTFALL IKKE. Klipsch Palladium P39F og Klipschhorsn osv er high-end men laaangt i fra Snell THX Reference nivå :))

quiltmaster

Medlem
25 Feb 2009
539
0
16
Trådstarter tar opp et legitimt tema, men begge sider går jo(med noen få hederlige unntak) rett i skyttergrava! Dette minner sterkt om enkelte pubertale "Apple vs Windows"-tråder. De er morsomme å følge med en liten stund, før de ganske kjapt blir pinlige.

Som signaturen viser(selv det er nesten så jeg fjerner den; enten blir jeg vel beskyldt for å være fanboy, eller så blir jeg tatt til inntekt for en "menighet" jeg ikke helt føler meg komfortabel med...), har jeg investert i Klipsch.

Jeg synes, etter en del timer, at jeg har gjort en god investering. Til kinoen.
Det er bra trøkk, de spiller godt opp med sub'ene(som også er budsjettvarer) og de gir meg både lytteglede og eierglede. Til kinoen.

På musikk synes jeg de spiller betydelig mer detaljert og med mer punch enn mine mine gamle høyttalere, Jamo S606(jepp, lavbudsjett så det holder).

Men de oppleves som skarpe i toppen, det kan jeg sannsynligvis ta igjen noe med billige akustiske tiltak, og litt mer finplassering av høyttalerne. Så lenge rommet de står i nå brukes ca 80/20 fordel film, synes jeg at disse høyttalerne er knallbra.

Til ren stereo derimot, er det mange andre høyttaleroppsett jeg kan tenke meg å prøve før Klipsch. Og det finner jeg også masse tips om her inne, selv om Klipsch-navnet dukker opp i alle retninger. Det går faktisk an å blunke litt med øya når det dukker opp, og hoppe til neste innlegg.
Faktisk kan man gjøre det uten å bli så forb** irritert også, det er en treningssak 8)

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
Jeg sliter litt med å forstå hvorfor Klipsch liksom skal være så veldig mye mer tilgjengelig enn andre merker. Lokalt her hoss meg er det lettere å oppdrive andre merker enn Klipsch. Den lokale hifi pusheren som fører Klipsch her i byen er også veldig snar med å anbefale andre ting istedenfor, og Klipsch har han lite av på lager.

De gangene jeg har vært innom Elkjøp og Lefdal er det somregel RF-62 I/II de har, og stort sett må dette også bestilles da det selvfølgelig ikke er på lager.

Selv har jeg bestilt Klipsch 2 ganger via nett da det ikke var å oppdrive lokalt.

Det er jo også nok av nettbutikker med mye forskjellige merker der ute så utvalget skulle det ikke stå på om folk tørr å handle uhørt.

Ble nesten så gira av denne tråden at jeg funderer på å pakke opp mine RB-81 II igjen bare for en rask lytt.