AV-Forum = Klipsch Forum ?

MB-S124

Medlem
23 Apr 2012
1.316
0
0
Har hørt på mye rart bla. CV, B&W, Jamo, Pioneer, Dali, Klipsch, Canton, Dynaudio, Infinity og Elac.

Etter min smak gir Klipsch den morroa jeg er ute etter, de fleste sjangere lyttes til med et smil om munnen. Har hørt en del på Jazz i det siste, det jeg la først merke til i låta So What av Miles Davis var at kontrabassen ikke hørtes så bra ut, mangler luftigheten paret med B&W jeg har gir.

Så bytter jeg til en plate med Metallica eller Dire Straits eller noe i den sjangern så får man veldig lyst til å dra på så taket løftes. Man sitter der med et stort smil mens buksebenet blafrer og beina tramper i gulvet. Høytalerene spiller på det nivået tilsynelatende uanstrengt. Det er måten Klipschene spiller på som jeg liker.

Da jeg koblet Oberon 6.1 på DM604S2 første gang trodde jeg ikke mine egne ører, det kunne låte temmelig heftig det også, men hadde klipschene ved siden av og koblet så over. Var ikke i tvil om hva som ble værendes.

Om 10 år kanskje denne Klipsch-syken jeg lider så fært av går over og jeg setter mer pris på atmosfære og store akustiske gjengivelser.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Dynamiker skrev:
Javel

Men da kan du kanskje forklare meg forskjellen da? Det var jo uansett OT om det så hadde vært en buss, eller en privatjet, eller en u-båt, eller en T-ford...
Hei igjen! kan du fortelle hva du har av høytalere og hvilken elektronikk du driver de med?

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
@ C-V

Ha det helt klart, jeg trådstarter liker Klipsch. Trossalt hatt dem 3 ganger.
Men det er også mye annet der ute som leverer veldig bra for pengene, og i mine ører bedre og mer komplett. Jeg har desverre spilt meg litt lei på RF serien. Når man er ferdig med å leke seg med volumpotten på max, sett igjennom alle effektfilmene og kjørt igjennom partylåtene så begynner man å savne litt detaljer når andre ting skal presenteres. Skal jeg seriøst prøve Klipsch igjen så blir det noe fra de andre seriene isåfall.

Jeg ser også at de fleste som forsvarer Klipsch spiller veldig på lydtrykket og morrofaktoren. Ja, svært få høyttalere slår Klipsch på dynamikk og morrofaktoren, men det er også svært mange høyttalere der ute som gir ekstremt mye trampetakt for pengene, det hele presenteres bare med litt lavere volum. Det blir også litt feil og alltid dra sammenligningen mot B&W, det blir litt natt og dag. Det finnes trossalt et hav av høyttalere innimellom der som gir litt fra begge verdener.

Det hele bunner jo ned i personlig smak. Men jeg mener mange går glipp av veldig mye bra der ute da de ofte ser seg blinde på at Klipsch plent skal være så bra. Kanskje de heller hadde levd lykkelig med et annet merke i stua ?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
HoPPe`S skrev:
Klipsch er fine saker det og sjønner lite vitsen med å lage en hel tråd ang dette som tråden heter.

Det er en grunn til at folk liker Klipsch og jeg sjønner dem veldig godt, masse lyd for pengene og kan spillte meste av musikk.

For dem som akkuratt har kjøpt seg Klipsch og ser denne tråden, det er vel ikke akkuratt veldig morsomt.

Mye av disse Klipsch folka holder forumet i gang.

Så da er det helt ok at klipsch-fantastene gjør en hver tråd som omhandler andre ting til en klipsch-myldretråd? Du har fått med deg at det er det denne tråden handler om?

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.067
0
36
Har sjølv Klipsch, og er nøgd med dei. Og for min del syns eg det er akkurat passe mange tråder (d.v.s. jæv... mange tråder), som omhandlar Klipsch...

Eg ser godt poenget til Quisten. Tråder om Klipsch og anbefalingar av Klipsch i andre trådar, ser ut til å vera så hyppige at ein kan misstenka at bortimot halvparten av alle forummedlemmar har Klipsch. Men eg klagar ikkje på det:)

BoGGis

Medlem
30 Okt 2006
4.736
0
0
Det med wow faktoren til klipsch som dere nevner er nok litt som å se en kjempelekker jente/bil/bolig etc for så å få veldig lyst på. Når man har oppnådd det å eie det selv innser man at det kanskje ikke passet alikevel (i dette tilfellet lang innspillingstid og at det ikke låter så bra når "forelskelsen" er over.). Da mener jeg at man bør prioritere akustiske tiltak eller kanskje å bytte høyttaler, for låter den ikke bra (individuelt selvfølgelig) rett ut av boksen så er sjangsen stor for at man har valgt feil høyttaler.

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
klipsch.jpg

:roll:

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.131
2
38
eddie skrev:
hehe deilig med litt humor på en ellers kjedelig mandag;)
hva slags argument er det? mener du det er feil?
heritage har byttet enheter i hytt og pine mellom flere produsenter, ulike diagrammer og annet med påfølgende ulik lyd og varierende frekvensrespons.
noen av elementene som fortsatt brukes, særlig i diskanten har ingenting i prisklassen å gjøre. (de stinker for å si det enkelt).
når fabrikken som produserte for eminence i polen la ned for et par år siden måtte de finne en en annen erstatning.
altså det er liten kontroll på hva man får. ingenting er "original klipsch"!

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Komlo skrev:
Eg ser godt poenget til Quisten. Tråder om Klipsch og anbefalingar av Klipsch i andre trådar, ser ut til å vera så hyppige at ein kan misstenka at bortimot halvparten av alle forummedlemmar har Klipsch.

Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch :mrgreen:

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her :)

tenb

Medlem
15 Mai 2009
842
0
0
Qrt skrev:
Det man egentlig kan mistenke er at halvparten av medlemmene her har provisjon på klipsch :mrgreen:

Har tenkt det samme som trådstarter lenge og prøvd å nevne det i etpar sammenhenger men da blir det ramaskrik på grensa til at jeg venta på sammenstimlig av mopeder utenfor her :)

He,,he.. mopeder:mrgreen: .

De gangene jeg har solgt Klipsch (4 ganger) så har kjøper kommet i gammel BMW og hatt caps på seg. Med unntak av en gang, så er det faktisk sant:)

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
+1 med tanke på mye dårlige plasseringer og elektronik som blir brukt så viser jo det at det er en del som ikke får ut potensialet helt! allikevel så er det såpass mange som faller for klipsch lyden ;)

Men på hvilken måte har det relevans til denne tråden? Tråden handler om at klipsch fanboys flamer en hver tråd med hvor høyt de elsker sin avgud, og det eneste dere gjør er å lage praktiske eksempler på at dette faktisk stemmer... Ikke ETT forbanna innlegg om trådens tema etter 40 innlegg fra din kant?

Mirage

Medlem
20 Nov 2003
5.790
0
0
38
Og grunnen til at denne tråden døde nå, er at alle Klipsch-forkjemperne hadde leggetid klokka halv 11:mrgreen:

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
1
0
Dynamiker skrev:
Javel

Men da kan du kanskje forklare meg forskjellen da? Det var jo uansett OT om det så hadde vært en buss, eller en privatjet, eller en u-båt, eller en T-ford...
Nå var det faktisk ikke OT, men en skrivefeil i den aktuelle tråden, så det viser seg at det var greit å få frem at det var både RF-7 og RF-7 II.

En BMW 3 serie en en billig BMW, mye mindre enn en dyr, stor og luksuriøs 7 serie.

Når han mener at trådstarter ba om RF-7, og jeg blandet inn RF-83, så var det som å si sten 7 serie (RF-7) det må du ikke kjøpe, men en 3serie (RF-83) var bedre. Tror da det ble ment som at en 7 serie er mye dyrere og bedre enn en liten billig 3 serie og at dette eksempel kunne oversettes til at RF-7 var en betydelig dyrere og bedre konstruksjon.
Faktum er at begge er like/ de er bare ny/gammel modell av samme utgave , ergo ikke som å sammenligne en 740 mot en 320 bmw