AV-Forum = Klipsch Forum ?

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Konrad skrev:
Ja, fy flate! Forumet har blitt skikkelig dårlig. Det var MYE bedre når det var et CV! forum!

Det er vel de samme skribentene som nå har "tatt steget" ;-)

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
Qrt skrev:
Forsåvidt enig, men jeg tolker fremdeles ikke hensikten med tråden som ment for å pisse på Klipsch. At den kan finne på å ta den retningen etter at den ble angrepet av folk som bla påstår de elsker, elsker faktisk, Klipsch kan jeg godt skjønne at fristelsen for å hive bensin på bålet kommer.

Hvordan kan du IKKE tolke det i den retning? I innlegg 1 merket vi allerede en nedlatende tone. Innlegg to var helt saklig og var på ingen måte noe angrep fra en Klipsch fanboy. Deretter kom innlegg 3 fra trådstarter igjen, og her begynte elendigheten og generaliseringen nærmest som svar på eget innlegg.

Saken var vel at det her skulle egges til diskusjon og formålet var snarere å få tømt en eller annen frustrasjon mot Klipsch, bare dårlig kamuflert i første innlegg.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Qrt skrev:
Da gjør du tydeligvis ikke det..

Kan du forklare meg hva som kan misforstås her:

"Men ved nærmere ettertanke, jeg har jo ikke undersøkt om du også er en som automatisk anbefaler klipsch i alle tråder som omhandler høytalere uansett hva trådstarter egentlig spør om.."

Du kommer med en indisie her som jeg fant litt pussig.
Hvis det var ment positivt, at du mener at han "....ikke er en som automatisk osv..." så forstår jeg det.

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
Må få beklage mitt innlegg nr 2 da det kom anderledes ut enn det var ment. (er desverre ikke så flink til å ordlegge meg) Ser marsboer går litt i strupen på meg der på det innlegget og det er forståelig.

Er desverre så oppgitt nå at jeg ikke orker å formulere det slik det var ment å ebber vel ut av denne tråden da så mye blir vridd og vrengt på.

Driver også sakte men sikkert ut av forumet da det for meg ikke er noe nytte eller hjelp her inne om en er nysgjerrig på andre merker, for det er så svært få som har noe annet og som svarer i trådene på noe annt.

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Supertramp skrev:
Kan du forklare meg hva som kan misforstås her:

"Men ved nærmere ettertanke, jeg har jo ikke undersøkt om du også er en som automatisk anbefaler klipsch i alle tråder som omhandler høytalere uansett hva trådstarter egentlig spør om.."

Du kommer med en indisie her som jeg fant litt pussig.
Hvis det var ment positivt, at du mener at han "....ikke er en som automatisk osv..." så forstår jeg det.

Kan du forklare meg om du virkelig ikke ser linja over?

Og hva er egentlig problemet, har du ikke Klipsch og leter etter noe annet å kverulere om?
Jeg tolker nemlig Marsboeren som fullt kapabel til å føre sine egne slag hvis han ser det nødvendig.

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
Dynamiker skrev:
Det jeg synes er mest merkelig er at man diskuterer Klipsch vs ikke Klipsch når merket har en spredning i lydkvalitet som ikke likner noe annet. Ok, Swans har litt av det samme, men Klipsch er virkelig til det ekstreme. Hører man for eksempel på Palladium-serien så er de rimelig gode, men ser man på LaScala så er det ikke lett å finne noe som minner om kvalitet verken i hvordan de spiller, hvordan de ser ut eller hvordan de er bygget. Det som også er interessant er at 2 modeller i samme serie kan befinne seg på to ulike planeter lydmessig, og ikke bare det, men når en modell blir oppgradert så er de i blant så ulike at man kan lure på om de overhodet kommer fra samme produsent. Når noen skriver "Du bør kjøpe Klipsch" eller "Klipsch gir mye for pengene" uten å presisere modell er det så steike dumt at man bør vurdere å konfiskere PC-en deres.

Ellers er jeg hjertens enig med dem som savner mangfoldet. Et forum bør dreie seg om nettopp det. Jeg mener, er dere her for å lese om at noen andre digger den høyttaleren dere selv har? Kan dere ikke da i stedet bruke tiden på å lytte til den høyttaleren? Eller er den ikke bra nok til at dere gidder det? Selve forumet burde jo i stor grad dreie seg om leting etter spennende nye ting og, som noen nevnte her, Toyota Corolla er det forbanna mange av ute i verden men det blir ikke en spennende bil av den grunn. Hvem gidder å frekventere et bilforum der ingen diskuterer noe annet enn Corolla?

Det som ikke gjør saken bedre er at det later til at folk flest kjøper Klipsch først og fremst fordi de har fått dem skambillig. Gled dere til hypen går i stå. Da blir de like umulig å få solgt brukt som Focal.

å kalle Klipsch Toyota Corolla i HT verden blir helt feil. Klipsch er populært blant AUDIOFILE som bruker mye penger på lyd. Bose, Logitech, Creative, Sony, Samsung, Panasonic, Pioneer, LG osv selger kanskje mellom 2 og 50 ganger så mye HT som Klipsch ville jeg tro.

Nå har ikke jeg så mye peil på bil, men la oss si en mustang til $50,000 som kjører nesten like fort som en ferrari til $300,000 da kan den bilen blir ekstremt populær hos bil entusiaster. Så drar du på bil forum og spør, "Hva slags bil skal jeg importere til Norge? maks 1 mill etter skatt." alle sier vel da denne Mustangen, fordi alle andre også har det og det er en bra bil for pengene, men Toyota Corolla selger forsatt 100 ganger mer, og en Rolls Royce er 100 bedre.

Supertramp

Medlem
24 Jun 2010
14.953
8
38
Qrt skrev:
Kan du forklare meg om du virkelig ikke ser linja over?

Og hva er egentlig problemet, har du ikke Klipsch og leter etter noe annet å kverulere om?
Jeg tolker nemlig Marsboeren som fullt kapabel til å føre sine egne slag hvis han ser det nødvendig.

Ang. kverulering så er det vel neppe undertegnede som har stått for det i denne tråden. Jeg har nær sagt kun vært aktiv for å få tråden flyttet den da den utviklet seg til mere chitchat enn teknisk diskusjon.

Beklager at jeg tydeligvis har misforstått innlegget ditt.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Irriterende når moderatorene lar trådene skli ut så til de grader for så å bare flytte dem i stedet for å moderere dem. Det er dårlig gjort mot trådstarter.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
UltimaNoctis skrev:
å kalle Klipsch Toyota Corolla i HT verden blir helt feil. Klipsch er populært blant AUDIOFILE som bruker mye penger på lyd. Bose, Logitech, Creative, Sony, Samsung, Panasonic, Pioneer, LG osv selger kanskje mellom 2 og 50 ganger så mye HT som Klipsch ville jeg tro.

Nå har ikke jeg så mye peil på bil, men la oss si en mustang til $50,000 som kjører nesten like fort som en ferrari til $300,000 da kan den bilen blir ekstremt populær hos bil entusiaster. Så drar du på bil forum og spør, "Hva slags bil skal jeg importere til Norge? maks 1 mill etter skatt." alle sier vel da denne Mustangen, fordi alle andre også har det og det er en bra bil for pengene, men Toyota Corolla selger forsatt 100 ganger mer, og en Rolls Royce er 100 bedre.

Jeg har inntrykk av at audiofile som bruker mye penger på lyd sjelden velger klipsch. Når det er sagt var analogien din bra.

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
Dynamiker skrev:
Irriterende når moderatorene lar trådene skli ut så til de grader for så å bare flytte dem i stedet for å moderere dem. Det er dårlig gjort mot trådstarter.

Pussig konklusjon når det strengt tatt jo var trådstarter selv som allerede i innlegg 3 dro tråden off topic??

MB-S124

Medlem
23 Apr 2012
1.316
0
0
Første gang jeg hørte en Klipsch høytaler var den gangen broren min skulle kjøpe Stereoanlegg. Han begynte med noen voksne monoblokker som kostet MYE for hva en 14åring hadde råd til, men det ene tok det andre. Da han handlet en forforsterker brukt ble den testet før kjøp, da på noen Klipsch Stativhøytalere.
Da vi var på lytterunder to helger på rad hos alle mulige hifi-pushere etter høytalere, så var det et eller annet med Klipsch som gjorde at han handlet RF-83 uhørt, da ingen hadde denne inne enda fordi den var helt ny.

Dette er veldig mange år siden og han har det samme oppsettet enda og han har vel ingen planer om å bytte noe ut enda heller.

Hva man liker av høytalere er jo veldig individuelt og hva man verdsetter.
Jeg er enig at de gjerne hopper over detaljer her og der, men helhetlig gir dem meg det jeg trenger.

Satt meg ned på Dynabel i deres godt konstruerte lytterom og hørte Jazz på deres Elac høytalere på Electrocompaniet elektronikk. Det var virkelig saker iforhold til hva jeg var vant med.

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Registrerer at tråden hadde noe for seg, fra mitt synspunkt iallefall.
Hvis noen lurer på hvilken høytaler de skal kjøpe er de tydeligvis ikke lengre automatisk en idiot hvis de vurderer annet enn Klipsch, 11 poeng til trådstarter.. 8)

Boyka

Medlem
12 Apr 2008
498
0
0
Er enig at det går mye om Klipsch her på forumet! Men jeg har en anelse om hvorfor!

1: det er billig! (ja RF Serien er billig)
2: gode/greie allroundere (spesielt morsomme på film) (viktig med matching!)
3: lett å få tak i!

Ser man over på HiFisentralen, er det sjelden det er snakk om Klipsch RF. Men sentralen er ett stereo forum/musikk, og RF serien er ikke spesielt musikalske!

Her inne er det ekstremt mange brukere, i alle aldre, spesielt yngre føler jeg, da er Klipsch ok høyttalere å begynne sin Hifi-Entusiasme med pga pris spesielt, men også at det er utprøvd, billig og lett å selge!

Mvh