AV-Forum = Klipsch Forum ?

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Mirage skrev:
Det du sier her er at med mindre man er med i nikkeklubben, så skal man ikke si noe.

Altså Kardemommeby.

Mulig du har dysleksi, isåfall beklager jeg.
Nei, det jeg sier er at dere kan heller være mer aktive i de nevnte tråder hvor alle får "feil" anbefalinger, istedenfor å grine på nesa i ettertid.
Men siden du ikke skjønner poenget med det, så beklager jeg - skal ikke være lett skjønner du..

Forskjellen er at man kan få frem andre alternativer til trådstartere, istedenfor å henge ut de som eier et spesifikt merke så ikke "duger til ditt og datt", bare fordi noen mener de duger best for seg.

Edit:

Jeg spiller sjeldent "høyt" og liker likevel Klipsch, pga lydsignaturen. Er det et problem?
Jeg snakker IKKE om KUN Reference, da jeg, om jeg hadde fritt med penger, hadde valgt Klipsch Palladium rett og slett fordi eg ikke har, pr i dag, hørt bedre lyd (rent subjektivt selvsagt)
For meg er ikke Klipsch kun Referene, MEN siden jeg ikke har råd til palladium, så velger jeg altså det beste jeg kan, etter min smak, sålengt lommeboka samarbeider.

I hjemmekino sammenheng, er det særdeles sjeldent jeg spiller film høyere enn -18 ( gjelder også musikk) håper alle skjønner hvor høyt/lavt dette er.
Dette viser at jeg liker Klipsch for helt andre årsaker enn Max SPL

Hornman

Medlem
2 Jan 2009
3.250
0
0
Konrad skrev:
Så dere mener at dette er billig: Klipsch gulvhøyttalerRF-7 MK II (1 stk/sort) - Elkjøp NB! pris pr. stk!

BTW: Elkøp selger stort sett kun mk I, altså utgåtte varer. De har sikkert kjøpt opp et restparti.

Pris vs. byggekvalitet: Ikke spesielt imponert der. Til prisen for f.eks RF-7 synes jeg finishen burde være mye bedre. Svart vinyl med sunlig spon på kantene er for dårlig!

Pris(veiledende) vs. lydkvalitet: Helt OK, såpass bør man forvente. Helt klart en høyttalersere (RF) for den yngre garde med over gjennomsnitt musikk- eller fiminteresse.

Pris vs. total: En vinner for de med litt tykkere lommebok en konfirmanten.
Rf7 har vel ikke vinyl rf7 rf63 og rf83 har et helt annet kabinett en de andre rf htene jeg har hatt alle sammen og ingen har hatt synlig spon

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
Jeg skulle likt og sett hvordan markedet hadde utartet seg om andre høyttalermerker også hadde samme SPL som Klipsch leverer. Jeg tror nemlig Klipsch selger mye ene og alene på grunn av dette. De fleste som er innom meg er non-audiofile, og sålenge det spiller høyt, ja så spiller det bra er den gjennomgående oppfatningen ser det ut som.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Konrad skrev:
Så dere mener at dette er billig: Klipsch gulvhøyttalerRF-7 MK II (1 stk/sort) - Elkjøp NB! pris pr. stk!

BTW: Elkøp selger stort sett kun mk I, altså utgåtte varer. De har sikkert kjøpt opp et restparti.

Pris vs. byggekvalitet: Ikke spesielt imponert der. Til prisen for f.eks RF-7 synes jeg finishen burde være mye bedre. Svart vinyl med sunlig spon på kantene er for dårlig!

Pris(veiledende) vs. lydkvalitet: Helt OK, såpass bør man forvente. Helt klart en høyttalersere (RF) for den yngre garde med over gjennomsnitt musikk- eller fiminteresse.

Pris vs. total: En vinner for de med litt tykkere lommebok en konfirmanten.
Elkjip har vel nettopp begynt med denne også, men dog.

Synes det blir litt dumme konklusjoner at prisen er avgjørende for hvor bra anlegg man har.

Passer for den med litt tykkere lommebok enn konfirmanten?
- nå valgte eg faktisk RF-7 like mye på grunn av dens musikalske egenskaper som til film. Hos meg er det viktig å ha en bra filmoppsett, men også til
Musikk da det blir brukt omtrent mer til dette.
Til min smak passet altså "billige" RF-7 II bedre enn høytalere til betydelig dyrere sum(brukt såvel som nytt)

Jeg har altså kjøpt til min smak ikke etter en godkjent prislapp for å virke enda mer "seriøs", vel vitende om at jeg lett kunne handlet høytalere til 40-50k, men samtidig faktisk blitt mindre fornøyd totalt sett..

Jeg har jo ikke hørt all verdens høytalere fra alle merker, men av det jeg har hørt passer Klipsch meg meget godt.

Som nevnt tidligere i tråden låter Klipsch litt, tja, som Klipsch, og de som ikke liker det har mye annet å velge blant, mens de som liker denne klipsch-lyden, hornlyden ikke har like mye å velge blant! Personlig liker jeg best horn, det være seg RF, palladium, Array - bare for å nevne noen..

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Quisten skrev:
Jeg skulle likt og sett hvordan markedet hadde utartet seg om andre høyttalermerker også hadde samme SPL som Klipsch leverer. Jeg tror nemlig Klipsch selger mye ene og alene på grunn av dette. De fleste som er innom meg er non-audiofile, og sålenge det spiller høyt, ja så spiller det bra er den gjennomgående oppfatningen ser det ut som.

jbl og cv :wink:

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Hornman skrev:
Rf7 har vel ikke vinyl rf7 rf63 og rf83 har et helt annet kabinett en de andre rf htene jeg har hatt alle sammen og ingen har hatt synlig spon
Helt riktig.

MEN mkII har ikke plasten som RF-83/63 hadde, og hjørnene har lett for å "flasse" litt om det kan sies slik.
Litt dumt, men sånn er det.

Jeg har måtte tatt 2-3 prikker med sort sprittusj på mine, fra første oppakking. Etter dette har det ikke vært mer..

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Quisten skrev:
Det er faktisk viktig faktor for mange ja, muligens diskoteker/utesteder me basstung musikk kan ta litt skyld for dette?

Konrad

Medlem
9 Jun 2003
9.266
0
0
46
Hornman skrev:

Mulig jeg var uheldig, men den tredje senteren jeg fikk var OK. Hele RF serien har vinylfinish.

Mirage

Medlem
20 Nov 2003
5.790
0
0
38
c-v skrev:
Nei, det jeg sier er at dere kan heller være mer aktive i de nevnte tråder hvor alle får "feil" anbefalinger, istedenfor å grine på nesa i ettertid.
Men siden du ikke skjønner poenget med det, så beklager jeg - skal ikke være lett skjønner du..

Det er mulig den nedlatende tonen din funker på Klipsch-kompisene dine, men her ute i den virkelige verden er det bare ukonstruktivt.

Den dagen noen skulle være så uheldige å forville seg inn i en tråd som omhandler nevnte tema, hadde den tråden kokt ut i nettopp det vi ser her inne. Nemlig en omtrent uløselig stillingskrig.

Og på Avforum er det jo nærmest blitt en opplest regel at Klipsch er skikkelig bra.
Derfor er det nok mange som kvier seg for å blande seg inn i tråder der Klipsch allerede har blitt anbefalt.

Konrad

Medlem
9 Jun 2003
9.266
0
0
46
c-v skrev:
Helt riktig.

MEN mkII har ikke plasten som RF-83/63 hadde, og hjørnene har lett for å "flasse" litt om det kan sies slik.
Litt dumt, men sånn er det.

Jeg har måtte tatt 2-3 prikker med sort sprittusj på mine, fra første oppakking. Etter dette har det ikke vært mer..

Akkurat, man bør vel forvente noe bedre finish til den prisen, eller?

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Mirage skrev:
Det er mulig den nedlatende tonen din funker på Klipsch-kompisene dine, men her ute i den virkelige verden er det bare ukonstruktivt.

Den dagen noen skulle være så uheldige å forville seg inn i en tråd som omhandler nevnte tema, hadde den tråden kokt ut i nettopp det vi ser her inne. Nemlig en omtrent uløselig stillingskrig.

Og på Avforum er det jo nærmest blitt en opplest regel at Klipsch er skikkelig bra.
Derfor er det nok mange som kvier seg for å blande seg inn i tråder der Klipsch allerede har blitt anbefalt.

Så det innlegget var altså dette det eneste du klarte å få ut av?
For en kverulant..

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Konrad skrev:
Akkurat, man bør vel forvente noe bedre finish til den prisen, eller?
Det er jeg helt enig i.

Men mine er ikke kledd i vinyl.

Men ja, jeg er enig!

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
c-v skrev:
Det er faktisk viktig faktor for mange ja, muligens diskoteker/utesteder me basstung musikk kan ta litt skyld for dette?

Ta skyld for hva da? At folk liker at det trykker, at musikken ikke høres ut som den er komprimert pga høyttalers begrensning og dynamiske kompresjon?

Så det du mener nå er at folk har feil lyttevane, og derfor liker feil høyttalere?

Helt egentlig så er det jo **** så lite så skiller en høyttaler fra en annen. Den skal bare formidle lyd, den skal ikke tjene alle oppgavene til en allsidig landbruksmaskin.

Høyttalere er og regionspesifike varer, det er mye klipsch og dali i europa. Det er mye DefTech og Polk i USA.

Å ang fanboyismen som dere har nevnt så er det ikke det som driver anbefalingene, det er detaljerte brukeromtaler, tester og erfaringer fra messer ol. De som går igjen på dette forumet er ikke så domme at de lar seg gå i bås bare fordi de ikke har opplevd annet... Isåfal så kan de individene rekke opp handen.

Konrad

Medlem
9 Jun 2003
9.266
0
0
46
c-v skrev:
Det er jeg helt enig i.

Men mine er ikke kledd i vinyl.

Men ja, jeg er enig!

Du har selvfølgelig helt rett (sorry): "- Beautiful furniture-grade wood veneer cabinet." Men jeg synes faktisk det ser ut som vinyl. :oops:

Da har jeg bare vært uheldig med lakken. Det er måten de pakker høyttalerne på som gjør det. Dekselet skulle vært plassert fra selve høyttaleren i esken.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Mirage skrev:

Hehe maken til sutring for at det er så utrolig mange mennesker verden rundt som elsker klipsch. Har selv en "highend" versjon av dine usher og de har sine kvaliteter men dr må dessverre vike for klipsch;)

MB-S124

Medlem
23 Apr 2012
1.316
0
0
Konrad skrev:
Mulig jeg var uheldig, men den tredje senteren jeg fikk var OK. Hele RF serien har vinylfinish.
RF-7I, RF-7II, RF-63 og RF-83 har ikke vinyl. Det vet jeg alt om da kattepusen presterte å spinne oppover høytaleren så den lakka jeg opp på nytt..

De andre har vinyl, har hatt RF-82 en kort periode og forskjellen på kvalitetsfinishen mellom RF-82 og RF-83 er stor, var en skuffelse.

Men trossalt ligger de med vinyl i en helt annen prisklasse enn feks. RF-7II med nypris på 30 000,- for paret skulle det bare mangle at det var lakkert tre.

Ser du har endret litt nå, ja jeg er ganske enig at det ser ganske likt ut, forskjellen blir alle kantene med vinyl som blir borte at man ser det med en gang. Vinylen er litt blassere/gråere i farge og ser mattere ut.

De billigere høytalerene i RF-serien blir bygget i Asia, de dyrere blir bygget i USA. Hvordan kvalitetskontrollen foregår iforhold til hverandre her vet jeg ikke, men de som blir bygget i USA blir hvertfall sjekket av en spesiell person(Barbara Miller). Mulig dette er et triks for å føle at man har gjort et godt kjøp, når signaturen står bakpå :p

einis

Medlem
6 Jan 2004
16.125
1
38
har du verity audio finn, la scala, palladium, rf35 og usher på en gang eddie? hørtes litt mye ut :)

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
MB-S124 skrev:
RF-7I, RF-7II, RF-63 og RF-83 har ikke vinyl. Det vet jeg alt om da kattepusen presterte å spinne oppover høytaleren så den lakka jeg opp på nytt..

De andre har vinyl, har hatt RF-82 en kort periode og forskjellen på kvalitetsfinishen mellom RF-82 og RF-83 er stor, var en liten skuffelse.

Men trossalt ligger de med vinyl i en helt annen prisklasse enn feks. RF-7II med nypris på 30 000,- for paret skulle det bare mangle at det var lakkert tre.

RF-7 II har en kvalitet på finishen som en 3 000kr høyttaler, ikke 30 000kr høyttaler (du får den vel flere tusen billigere enn dette i praksis..).
Mitt tips er å kjøpe med superlim for å lime bassportene når de faller inn i kabinettet. Helt seriøst og skammelig av Klipsch. Svart tusj for å markere langs kantene når det etterhvert sprekker opp om de skulle få en ørliten kakk trengs også :mrgreen:

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
einis skrev:
har du verity audio finn, la scala, palladium, rf35 og usher på en gang eddie? hørtes litt mye ut :)
hehe nei ikke gjort om profilen. sitter på lascala,rf35,rf52mkll,chario constellation og usher mini dancer one dmd for øyeblikket :) palladium var fantastiske men meget tungdrevne, verity spilte utrolig bra men var lei sort pianolakk hehe

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Og vips, så var det atter en diskusjonstråd om disse fantastiske høytalerne..