AV-Forum = Klipsch Forum ?

roeng2

Medlem
26 Jan 2007
2.544
10
38
Ser ikke helt hva dere prøver og bli enige om. Jeg er sikker på at alle høyttalere som er godt konstruert kan gengi musikk med høy troverdighet. Men da må man gi de rette arbeidsforhold, da med tanke på rom, elektronikk og kabler.
Synd at de som har andre merker en de som blir skrevet side opp og side ned om her på forumet. Nå prøver og rakke ned på et merke som det selge mye av. Ja det finnes mange produsenter som lager meget gode høyttalere, som det ikke skrives om her på forumet. Og som sikkert kan levere like bra eller bedre en Klipsch til prisen. Men da får man skrive posetivt om disse og ikke rakke ned på de som har funnet seg til rette med Klipsch.

Jeg selv har ikke Klipsch men utelukker ikke dette merket om jeg skal bytte de jeg har. Klipsch er faktisk en produsent som har holdt på med dette lengere en de fleste produsenter i dag.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Denne tråden handler om problemet med at det er en haug med klipsch-fanboys som konsekvent utelukker at det finnes noe annet enn klipsch.

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
Tronic skrev:
Lurer på hva Paul W. Klipsch (1904-2002) ville ha uttalt om denne tråden ?

I et intervju fra 50-tallet som jeg hørte på her om dagen sa han dette:

"If it's not fidelity... it's infidelity."

Passer bra som slagord for Klipsch fanatikere.

Chrisonfire

Medlem
30 Sep 2007
2.164
0
0
32
roeng2 skrev:
Ser ikke helt hva dere prøver og bli enige om. Jeg er sikker på at alle høyttalere som er godt konstruert kan gengi musikk med høy troverdighet. Men da må man gi de rette arbeidsforhold, da med tanke på rom, elektronikk og kabler.
Synd at de som har andre merker en de som blir skrevet side opp og side ned om her på forumet. Nå prøver og rakke ned på et merke som det selge mye av. Ja det finnes mange produsenter som lager meget gode høyttalere, som det ikke skrives om her på forumet. Og som sikkert kan levere like bra eller bedre en Klipsch til prisen. Men da får man skrive posetivt om disse og ikke rakke ned på de som har funnet seg til rette med Klipsch.

Jeg selv har ikke Klipsch men utelukker ikke dette merket om jeg skal bytte de jeg har. Klipsch er faktisk en produsent som har holdt på med dette lengere en de fleste produsenter i dag.
+1

Flott innlegg jeg stiller meg bak :)

HåkonN

Moderator
1 Okt 2005
19.480
0
0
marsboer skrev:
Jeg ser det kommenteres fra folk med B&W i den lavere enden av skalaen her, og B&W dras jo frem som et stadig eksempel. I den forbindelse passer det jo bra å dra frem et par av mine tidligere anlegg som har måtte vike plassen for mitt nåværende, som tilfeldigvis involverer Klipsch, av 100% hi-fi kvalitetsmessige årsaker.

Fikk du egentlig noen gang 802D til å låte bra i rommet ditt?

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
HåkonN skrev:
Fikk du egentlig noen gang 802D til å låte bra i rommet ditt?

Med hjelp fra litt nerdete superkorreksjon med drc på transporteren fikk jeg bukt med det groveste av elendighet i bassområdet. Det var likevel såpass mye som manglet i mellombassregisteret i dette rommet at det hele låt veldig klinisk, om enn stort og imponerende for folk som var innom for en lytt. Jeg holder selvsagt ikke romproblemene i bassområdet mot 802D. Det er en glimrende høyttaler, om enn svært krevende på plassering om man ikke disponerer akustikk remedier. Da tenker jeg først og fremst på å oppnå et stort og omsluttende lydbilde, og ikke det typisk noe tørre lydbildet som kun befinner seg mellom høyttalerne som man typisk får servert på HFK.

Chrisonfire

Medlem
30 Sep 2007
2.164
0
0
32
Dynamiker skrev:
Denne tråden handler om problemet med at det er en haug med klipsch-fanboys som konsekvent utelukker at det finnes noe annet enn klipsch.
...Eller handler denne tråden om såkalt "haters" ? :)
Kan ikke se noe konstruktivt med denne tråden.

Ryback

Medlem
27 Sep 2007
930
0
0
Gargamel_Grusom skrev:
Dette er vel en av få ting i denne tråden jeg kan si meg helt enig i.

Dette er vel en av få ting i denne tråden jeg kan si meg helt enig i. :mrgreen:

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Dynamiker skrev:
Hvem sier at det ikke finnes annet enn klipsch?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
marsboer skrev:
Alle problemer hadde värt løst om folk hadde tilegnet seg et ordentlig erfaringsgrunnlag før de slenger om seg med anbefalinger eller det motsatte i alle tråder.
Da hadde man sluppet alt trådstarter klager på, samt at man hadde sluppet påstander som fremstilles av den samme trådstarter.

Det er jo en interessant betraktning. Du har selv gått gradene gjennom mange år, og gått fra en påståelig fyr uten særlig substans til en litt mindre påståelig fyr med langt mer substans, og det gjelder helt sikkert veldig mange.

Så hva kan vi gjøre for å unngå at alle de som er i ferd med å "gå gradene" uttaler seg bastant om alt mulig slik som vi alle gjorde i samme periode?

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Dynamiker skrev:
Nei, den handler om enkelte skal skrive at det finnes bedre høytalere med bedre egenskaper, og at klpsch passer til å spille høyt og film.
Istedenfor å tenke dere om at enkelte synes de rett og slettspiller bedre etter deres smak enn hva tilsvarende priset dali,b&w,sa,canton eller hva det enn måtte være.

Som nevnt her av noen- smak er avgjørende for hva som er bra lyd, og den er ikke likfor alle. Det du liker kanvære jegsynes høres rævva ut (menkanskje ikke) likevel lager jeg ikke en tråd om det,jegbare lar være å lese de trådene.

Mens enkelte ikke klarer å finne seg i at for noener Klipsch det som låter best - enkelt og greit.

(sorryfor dårlig innlegg, ipad er ikke noe skrivemaskin)

Sven1978

Medlem
27 Nov 2008
6.334
0
36
Er en del oppegående personer som deltar i denne tråden, så jeg ønsker derfor å spør :

-Hva er fordelen og bakdelen med horn ?
-Hva med bånddiskanter?
-Hva med domediskanter?

Spredningsmønsteret har jeg en viss anelse om og Klipsch KAN derfor også ha en fordel pga sin mindre spredning sideveis ?

timc

Medlem
23 Jul 2004
5.465
0
0
Klipsch godt satt opp kan låte meget bra på det meste (for noen).

JBL godt satt opp kan låte meget bra på det meste (for noen).

Dali godt satt opp kan låte meget bra på det meste (for noen).

B&W godt satt opp kan låte meget bra på det meste (for noen).

Dynaudio godt satt opp kan låte meget bra på det meste (for noen).

Skal jeg fortsette?

Sven1978

Medlem
27 Nov 2008
6.334
0
36
Hvor høyt spiller dere ca i db ved en vanlig lyttetime i snitt?
Er det bare en oppfunnet myte at Klipsch folket spiller høyere enn andre?

Ble nysgjerrig på å høre RF 63 og Palladium P-37.

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
timc skrev:

Skal jeg fortsette?

Veldig bra!
Smakssak og istedenfor åkritisere andre, vær heller positiv der man mener det.
Skjønner altså ikke poenget med å opprette en sliktråd

BoGGis

Medlem
30 Okt 2006
4.736
0
0
tilt skrev:
DAGENS MOTTO: HØR,LES,LÆR

Jeg mener formelen bør være i denne rekkefølgen: Les, hør og summen blir at man lærer. Det er dog viktig at man er skeptisk til kildene man søker opp, ellers blir det ofte "tom læring". Dvs kunnskap som er ukorrekt som igjen er destruerende. Mange bør være mer forsiktig med å komme med uttalelser på vegne av forskjellige ting. Det skader aldri å være ydmyk selv om man innehar stor kompetanse (Dvs. Skjønn og skepticisme) innen dette "faget" nettopp fordi det er så mye vranglære og sterke synspunkter.

RimJob

Medlem
19 Mar 2007
1.153
0
36
timc skrev:

Skal jeg fortsette?
Ja.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
39.996
0
0
Hvis man har muligheten til å høre og deretter lese, så er det bedre en vice versa.

Lesing før høring kan lede til at man blir forutinntatt - og det er ikke sikker man hører det samme som man kunne hørt før man har lest seg til det man burde høre når man hører. ;)