AV-Forum = Klipsch Forum ?

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
Når det gjelder live følelse og dynamikk,ustresset lyd. Følelsen av og få bandet inn i egen stue er jo styrken til klipsch og grunn til at jeg elsker de! Har andre høytalere med andre styrker/egenskaper men for meg så blir det meste annet litt kjedelig i lengden;)

Live-følelse er vel og bra, men når alt fra store klassiske mesterverk til filmmusikk høres ut som om det blir spilt av et ungomsskoleband i en betonggarasje på 15kvm så er det en litt annen type livefølelse enn hva jeg foretrekker.

Edit: Det blir kjedelig i lengden det.

magb

Medlem
27 Jul 2009
1.597
0
0
Ultima skrev:
Det er ingen som har hevdet Klipsch er dårlig, det er denne floodingen som er plagsom. Og manglende forståelse for at ikke alle på død og liv ønsker seg Klipsch - eller frelse.

Nå skal man ikke lese mange innlegg i denne tråden for å finne noen som hevder Klipsch er dårlig. Du trenger ikke se lenger enn innlegget over ditt eget.

Så har vi andre som prøver å være saklige, men ikke får det helt til. Da snakker jeg om de som konkluderer med at klipsch kun er populære fordi de kan spille høyt, og at de fleste går bort fra Klipsch når de blir eldre osv. Bare fordi de selv har funnet noe som passer bedre i deres eget hjem og til deres bruk, betyr ikke det er Klipsch er ubrukelig eller har vesentlige mangler sammenliknet med konkurrentene. (type opløsning, detaljer osv)

Skal ikke blande meg noe særlig inn i diskusjonen da jeg har Klipsch selv, men skjønner ikke at det er vanskelig å innse at det finnes alternativer til Klipsch, som oppleves som både bedre og dårligere, avhengig av øret som hører. jeg påstår på ingen måte at Klipsch er det eneste som gjelder i de forskjellige prisklassene, men påstår at ingen andre merker til samme pris gjevnt over er bedre enn Klipsch. Nøyaktig det samme kunne jkeg sagt om feks Dali, System Audio, B&W osv. De har alle i likhet med Klipsch konkurransedyktige høyttalere i de fleste prisklasser.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Dynamiker skrev:
En Rognlien-test av Klipsch blir jo omtrent som en Tømmervik-test av Burmester.

Hurtige? Hva mener du egentlig med det? Ja, det er PA-elementer som knapt klarer 50Hz, men hurtige?

Jeg trodde ikke det var det vi diskuterte...
slik du kritiserer klipsch så vil jeg gjerne vite hva du innehar?

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
eddie skrev:
hehe tror ikke så mange svarer deg på denne;)

Selvsagt ikke. Det betyr jo at de må ha noe helt konkret å fare med.
Om jeg ser tilsvarende bilder fra deres lengre tid som seriøse eiere av de mest relevante Klipsch-høyttalere i et ambisiøst hifi-anlegg, hvor de i etterkant har valgt å gå tilbake til mid-range B&W stativhøyttalere som en oppriktig oppgradering uten arr på ryggen fra konas pisk, skal jeg i det minste respektere meningene deres.

Chrisonfire

Medlem
30 Sep 2007
2.164
0
0
31
Qrt skrev:
Mja, var jeg ikke gamle karen så ville vel jeg også hatt klipsch i stua. Eller, gutterommet er vel riktigere å si i mange tilfeller her.
Med slike kommentarer sitter du vel med Cerwin Vega? :mrgreen: 8)

Chrisonfire

Medlem
30 Sep 2007
2.164
0
0
31
Dynamiker skrev:
Live-følelse er vel og bra, men når alt fra store klassiske mesterverk til filmmusikk høres ut som om det blir spilt av et ungomsskoleband i en betonggarasje på 15kvm så er det en litt annen type livefølelse enn hva jeg foretrekker.
Nå er det ikke "klassiske mesterverk" vi Klipsch eiere hører på :)
Hva er det i rocka, live og moderne lyd du ikke skjønner?:D

YeOlde

Medlem
28 Nov 2009
1.262
0
36
Leste første side og par siste av debatten her, har ingen intensjon om å gidde bla igjennom resten. Hva skjer med avforum egentlig? Gretne gamle(unge?) gubber med et veldig stort ego og "jeg er best" mentalitet.

Legger merke til det i altfor mange tråder, og får det helt opp i halsen hvordan folk forsurer hele forumet her til tider med disse uendelige idiotiske debattene som ikke fører særlig mye annet enn til hjerteinfarkt i yngre alder.

Har selv B&W, og måtte flire når marsboer la ut bilde av at han tidligere har hatt B&W 802D(?) og nå er fornøyd med klipsch. Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.

Uansett så er det veldig mye dyktige og bra folk her inne, som har mye kunnskap og gjerne deler den selv upartisk til hvilke merker de har selv.

Men merker jeg begynner bli lei av disse helt meningsløse trådene og generell nedrakking og "hør her lille gutt" kommentarene.. :roll:

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Ønsker å spytte inn noen flere ord.

Jeg tror ikke det er noen av de populære produsentene som egentlig lager noe feil. Verken forsterker eller høyttaler.

Klipsch er flott, de kan ta i et tak, de er lette og billige å reparere. De leverer engasjerende opplevelser som folk flest kan sette pris på.

Det råder ingen tvil her i leiren om at Klipsch er mer "i min gate", selv om det etter deres meninger er en stor nedgradering iforhold til det jeg har brukt før.

Chrisonfire skrev:

Alt, forstår ikke termologier som har en klar definisjon.

marsboer

Medlem
22 Des 2005
10.968
0
36
YeOlde skrev:
Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.

Ja, akkurat. Jeg valgte selvsagt å først bruke latterlig mye penger over flere år på anlegg før jeg fant ut at "jeg orker ikke at det låter så tredimensjonalt, realistisk og oppløst. Jeg vil ha mere bass, mere morro!". Logisk.

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
Chrisonfire skrev:
Nå er det ikke "klassiske mesterverk" vi Klipsch eiere hører på :)

Jeg tror det er nettopp der skoen klemme for mange. Et stort antall høyttalere på markedet i dag er relativt dårlig egnet til å formidle energien og nerven i rock, blues, metall osv. Ofte henger dette sammen med at produsentene drar på med tilstrekkelig nivå i nedre mellomtone/øvre bass, kanskje av frykt for å trigge for mange romresonanser som folk flest har mye av i det området. Det gjør jo også høyttalerne enda vanskeligere å matche for dem som vil ha energi i dette området. Klipsch har vært ekstremt "uredde" i dette området. Hadde de nå bare hatt kontroll på resten også.

tilt

Medlem
16 Apr 2010
198
0
0
HighEnd-Ole skrev:
Har lest litt nå og da på dette forumet, mindre og mindre de siste par åra.. det blir faktisk bare dårligere og dårligere! bare fjas og mas!

du har klipsch er best "bla bla bla"

og du har " klipsch låter crap bla bla bla..

Hva med å faktisk høre mer på musikk (nevnt tidligere)..

Alle kan ikke like det samme, og det å kverulere på om klipsch suger balle eller om det "kicker ass" i en tråd på side opp og side ned ( eller et annet merke for den sakens skyld...) har jo ingen ting for seg...

Og om Klipsch lascala har hatt 1000 forskjellige drivere opp igjennom.. hva **** har det med saken om man liker lyden som kommer ut???

Og når klipsch folket setter seg på bakbeina fordi andre mener et annet merke er et bedre alternativ så sier det mer om dem enn om noe annet... makan til trangsynte forumkverulanter skal man lete lenge etter!!!

Da jeg første gang leita rundt på AV forum synes jeg det var masse gode alternativer og gode svar!

Synd at mange "unge" forum brukere som ikke har hørt stort annet enn et eller to merker skal hive seg rundt for å få mest mulig innlegg under profil bilde..

hjelper ikke stort at all den gode kompetansen som er her, ikke kommer til, eller drukner i dritt og svada fra kverulanter og "bedre vitere"

IM out...

Kan en moderator slette brukeren min? Vil helst lese og ha en saklig debatt på hifi sentralen der man ikke blir hode skutt for og mene for mye eller for lite om det ene eller det andre...

+1

tilt

Medlem
16 Apr 2010
198
0
0
YeOlde skrev:
Leste første side og par siste av debatten her, har ingen intensjon om å gidde bla igjennom resten. Hva skjer med avforum egentlig? Gretne gamle(unge?) gubber med et veldig stort ego og "jeg er best" mentalitet.

Legger merke til det i altfor mange tråder, og får det helt opp i halsen hvordan folk forsurer hele forumet her til tider med disse uendelige idiotiske debattene som ikke fører særlig mye annet enn til hjerteinfarkt i yngre alder.

Har selv B&W, og måtte flire når marsboer la ut bilde av at han tidligere har hatt B&W 802D(?) og nå er fornøyd med klipsch. Vi har alle forskjellige opplevelser av lyd, og man ser jo støtt og stadig noen som blir drittlei korrekt lyd her og vil ha noe med mer "punch" i, og vice versa. Jeg gikk andre veien, og fikk mindre og strammere bass noe jeg trives med.

Uansett så er det veldig mye dyktige og bra folk her inne, som har mye kunnskap og gjerne deler den selv upartisk til hvilke merker de har selv.

Men merker jeg begynner bli lei av disse helt meningsløse trådene og generell nedrakking og "hør her lille gutt" kommentarene.. :roll:

+1

Her har vi to som forstår hva som skjer på forumet... takk for at jeg ikke er alene om å synes dette!

Dynamiker

Medlem
19 Feb 2012
375
0
0
eddie skrev:
hehe helt utrolig og skrive så mye dritt når du ikke engang vil informere om hva du selv besitter!!!

Hva om jeg ikke har noe anlegg, betyr det at jeg ikke har rett til å uttale meg?

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
Chrisonfire skrev:
Med slike kommentarer sitter du vel med Cerwin Vega? :mrgreen: 8)

Hvorfor har det noe å si hva jeg har? Jeg har hørt Klipsch på fullt kapabelt utstyr og jeg likte det ikke.
Er det virkelig så vanskelig å akseptere?

Og, som nevnt utallige ganger tidligere;
Noen som har fått med seg hva trådstarter opprinnelig skulle frem til? Poenget blir bare bedre og bedre understreket etterhvert som tråden vokser.

tenb

Medlem
15 Mai 2009
842
0
0
Dynamiker skrev:
Slik at du kan rangere min kunnskap?

Er vel ikke så rart om Eddie lurer på hvilket utstyr du har?

Og utstyret har vel ingenting med kunnskap å gjøre, men handler om prioriteringer og preferanser. Men hvis man velger å rakke ned på utstyret Eddie eier, så er det vel fair å oppgi si eget.

Edit: Og hvis du ikke har noe anlegg så er det selvfølgelig helt greit å uttale seg. Men nevn hva du har hatt da, eller var fornøyd med.

tilt

Medlem
16 Apr 2010
198
0
0
en løsning kunne vært og gruppert inn forumet i 2 alders grupper ?

det hadde sila ut den værste fisken...

Qrt

Medlem
9 Feb 2006
4.524
15
38
tilt skrev:
en løsning kunne vært og gruppert inn forumet i 2 alders grupper ?

det hadde sila ut den værste fisken...

Altså guttungene som absolutt skal presse sine valg på andre?